  • 1. Data: 2013-01-10 12:38:50
    Temat: bity z eteru do PC
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    temat podobny do aprs'u wiec moze ktos z forumowiczow pomoze.

    Potrzebuje odbierac bity z eteru (600 b/s) i przekazywac do PC w celu:

    - rejestracji, analizy itp.

    bedzie zrobiony sprzetowy modem, na wyjsciu ktorego beda pojawialy sie
    bity. Wlasnie te bity chcialbym w niezmienionej postaci przeslac do PC
    (po RS) i tam zajac sie dekodowaniem. Temat podobny do aprs (odbior
    bitow z eteru), wiec moze jest jakis projekt (zbieranie bitow i do PC)
    kawalka sprzetu z opublikowanym kodem zrodlowym, aby mozna byloby to
    wykorzystac

    Dane to paczki < 512 bitow wiec duzo tego nie ma (w tym jest kilka
    powtorek tego samego payloadu) - czyli payload + rozbiegowki, sumy
    kontrolne powtorzone kilka razy (dla pewnosci) to jest nie wiecej niz
    512bitow.

    Wiec potrzebny jest maly procek, ktory bedzie zbieral te dane (bit po
    bicie) do bufora i jak sie uzbiera calosc to odesle je do PC po RS
    (przejsciowka RS-232 na USB). A reszta "inteligencji" po stronie
    programu na PC.

    Macie jakies namiery na takie projekty, ktore po drobnej przerobce
    nadawalyb sie do tego celu?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2013-01-10 13:08:08
    Temat: Re: bity z eteru do PC
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 10.01.2013 12:38, a...@p...pl wrote:

> [...]
    > programu na PC.
    >
    > Macie jakies namiery na takie projekty, ktore po drobnej przerobce

    Ale jaki mas problem? Bo jak rozumiem nie z przesyłaniem? Tydzień temu
    zrobiłem dongiel USB na atmega32u2 + RFM70 do bezprzewodowego odczytu
    temperatury. Sam robi sobie za przejściówkę usb-rs. Napisanie kodu w
    oparciu o LUFA zajęło jakieś 2 godziny... Koszt jakieś 20 złotych.

    Michoo

  • 3. Data: 2013-01-10 13:08:17
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-01-10 12:38, a...@p...pl pisze:
> [...]
    > programu na PC.
    >
    > Macie jakies namiery na takie projekty, ktore po drobnej przerobce

    Jak tak strasznie wolno, to może wprost do karty dźwiękowej (karta
    dźwiękowa za kilka zł na USB?), i analiza i wyławianie bitów itd -
    wszystko softwarowo na PC?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2013-01-10 14:14:03
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 10 Jan 2013 13:08:17 +0100, BartekK <s...@d...org> wrote:

    >Jak tak strasznie wolno, to może wprost do karty dźwiękowej (karta
    >dźwiękowa za kilka zł na USB?), i analiza i wyławianie bitów itd -
    >wszystko softwarowo na PC?

    na koncu i tak musialaby powstac sprzetowa wersja, ale poki co to moze
    byloby to jakies rozwiazanie.

    Ale jakim programem daloby sie zdemodulowac bity (FSK) i nastepnie
    (zapisac do pliku...lub przekazac do innego pisanego przeze mnie
    programu)

    Natomiast wolalbym te bity slac szerogowo z bufora do PC i tam pisac
    wlasny sofcik.

    --
    ThinkXtra

  • 5. Data: 2013-01-11 09:27:23
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    Użytkownik <a...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > programu)
    >
    > Natomiast wolalbym te bity slac szerogowo z bufora do PC i tam pisac

    Szukaj u krótkofalowców (inna grupa)
    A w googlach: HAM radio FSK software

  • 6. Data: 2013-01-15 12:16:30
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Potrzebuje odbierac bity z eteru (600 b/s) i przekazywac do PC ...
    > Wiec potrzebny jest maly procek, ktory bedzie zbieral te dane
    > do bufora i jak sie uzbiera calosc to odesle je do PC

    a czemu nie możesz wciągać bitów od razu do PC przez RS?

    przecież to jest zadanie programistyczne na poziomie zaliczenia ćwiczeń I
    roku...

    może niepotrzebnie komplikujesz problem?

  • 7. Data: 2013-01-15 12:20:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "qlphon" napisał w wiadomości

    >a czemu nie możesz wciągać bitów od razu do PC przez RS?
    >przecież to jest zadanie programistyczne na poziomie zaliczenia
    >ćwiczeń I roku...

    Jak format pasuje.
    Jak nie to port szeregowy na nic, a z kolei linie sterujace - windows
    utrudnia, USB utrudnia ...

    J.