  • 1. Data: 2010-06-14 14:12:28
    Temat: bio-diesel, jak to jest?
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    Ukłony,

    Zamierzam właśnie zakupic pojazd na taki z silnikiem diesela, stąd
    pytanie: jak to jest z paliwem pt. "EKO-", czy też "BIO-"DIESEL? Jak
    rozumiem, polega to na dodaniu olejów roslinnych do ropy? Jest to-to
    znacząco tańsze (np. stacje "BLISKA") ale - i tu najważniejsze pytanie:
    CZY TAKIE PALIWO MOŻNA LAĆ DO NOWOCZESNYCH SILNIKÓW dieslowskich? Jakie
    są za i przeciw (poza ceną?). Czy są jakieś LOGICZNE przeciwwskazania,
    poza takimi typu: "szwagier mówił, żeby nie lać.."...? Jakie jest wasze
    zdanie ntt.?

    Anty-NTG:
    Do takiego można lac? ;-)
    http://www.bikez.com/motorcycles/enfield_diesel_1997
    .php

    --
    pozdr
    pj

  • 2. Data: 2010-06-14 16:47:05
    Temat: Re: bio-diesel, jak to jest?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-06-14 16:12, Użytkownik (pj) napisał:

> [...]
    > są za i przeciw (poza ceną?). Czy są jakieś LOGICZNE przeciwwskazania,
    > poza takimi typu: "szwagier mówił, żeby nie lać.."...? Jakie jest wasze

    Do starych czyli tzw. wolnossących bez problemu, do nowoczesnych
    na dwoje babka wróżyła, może sie okazać że efekt będzie podobny
    jak przy wlaniu oleju roślinnego lub oleju opałowego.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-06-14 17:33:16
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "(pj)" <j...@g...com> napisał

    > Do takiego można lac? ;-)
    > http://www.bikez.com/motorcycles/enfield_diesel_1997
    .php

    Tak. Mozna tez olej palmowy itp.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 4. Data: 2010-06-14 18:06:19
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-06-14 18:47, RadoslawF pisze:

    > Do starych czyli tzw. wolnossących bez problemu, do nowoczesnych
    > na dwoje babka wróżyła,

    wolnossacy to silnik bez doladowania. Wiek nie ma tu znaczenia.
    Przeciwienstwem wolnossacych sa silniki doladowane sprezarka mechaniczna
    lub turbosprezarka.

    Stare diesle z pompa rozdzielaczowa moga znosic eko-rope dzielnie. Ale
    nie musza. Nowe silniki z CR lub pompowtryskiwaczami najczesciej nie
    lubia paliwa na estrach.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 5. Data: 2010-06-14 18:22:23
    Od: Arni <n...@s...org>

    RadoslawF pisze:

    > Do starych czyli tzw. wolnossących bez problemu, do nowoczesnych
    > na dwoje babka wróżyła, może sie okazać że efekt będzie podobny
    > jak przy wlaniu oleju roślinnego lub oleju opałowego.

    jestes w mylnym błedzie :)
    wlanie oleju opalowego do starego diesla z pompą rozdzielaczową nie
    grozi niczym poza naruszeniem ustawy o akcyzie. Pisali, straszyli i nic,
    twierdze ze OO (nie odbarwiany czyli bez H2SO4) nawet lepiej smaruje
    pompe i ta pracuje ciszej chociaz to prawie te same paliwa. I silnikowi
    to nie szkodzi. Olej roslinny (taki z Biedronki) to juz inna bajka a to
    głowne z powodu gestosci, zeby byl uzywany w silnikach diesla wymaga
    temperatury ponad 40 st kiedy to robi sie duzo bardziej płynny. Dlatego
    stosuje sie instalacje z podgrzewaczami, najczesciej mały zbiornik na
    ON do odpalania a OR idzie przez wymiennik w układzie chlodzenia.
    Eko diesel to uszlachetniana ropa czyli niby mniej zanieczyszczen. Nie
    uzywam
    Bio - nawet dzis tankowalem. Podobny we własciwosciach do OR, troche
    rzadszy ale i tak nawet w lato silnik wyraznie cieżej zapala. Pompa
    wtryskowa chodzi ciszej. Nie ma znaczenia czy silnik jest z turbina czy
    bez, moj ma turbine.

    Wlanie takich wynalazkow do ukladów CR czy pompowtryskiwaczy nie wróży
    nic dobrego.
    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 6. Data: 2010-06-14 18:23:45
    Od: Arni <n...@s...org>

    zapomnialem napisac: olej ze smazalni ryb tez testowałem, najbardziej
    upierdliwe jest odfiltrowanie łusek i osci :)

  • 7. Data: 2010-06-14 18:52:26
    Od: Glub <g...@g...com>

    Arni <n...@s...org> wrote:
    > zapomnialem napisac: olej ze smazalni ryb tez testowałem, najbardziej
    > upierdliwe jest odfiltrowanie łusek i osci :)

    A zapach się za tobą nie ciągnie?

    --
    Glub@NewsTap usenet mobile reader

  • 8. Data: 2010-06-14 19:06:13
    Od: Arni <n...@s...org>

    Glub pisze:

    > A zapach się za tobą nie ciągnie?

    na OR czy smażalni był, na Bio jest taki delikatny zapaszek. A sumie to
    komu to przeszkadza, chyba lepsze niz sadza z ropy?

  • 9. Data: 2010-06-14 19:56:41
    Od: p...@a...pl

    Bio ester zre pewne rodzaje gumy/uszczelek. Rozpuszcza je - przyklad
    to uszczelka pod korkiem paliwa w mojej fiescie. Byc moze
    porozpuszczal cos w pompie paliwa, bo po roku jezdenia na bio
    strasznie zle zapala silnik. Ale byc moze jest to wynik ogolnego
    zmeczenia staruszki.
    Znajomy przejechal jakies 100 tys. km na "frytkach" - ale to wymaga
    starego dobrego diesla. Dlatego nastepny samochod (w obecnym Peugeocie
    zzarlo blache itp) bedzie sobie dobieral pod katem silnika mogacego
    spalac olej roslinny - francuzy z lat 90tych sa idealne. Litr "frytek"
    - 1,5-zl + oczyszczenie :)
    No i czeste wymiany filtra paliwa.

    pozdrawiam
    czytajacy od czasu do czasu Grupe
    Piotr

  • 10. Data: 2010-06-14 20:49:15
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    W dniu 2010-06-14 20:06, Kuczu pisze:

    > wolnossacy to silnik bez doladowania. Wiek nie ma tu znaczenia.

    czyli np. w takim?

    http://moto.gratka.pl/tresc/bmw-318-diesel-bezwypadk
    owy-2-0-diesel-10817144.html

    > Przeciwienstwem wolnossacych sa silniki doladowane sprezarka mechaniczna
    > lub turbosprezarka.

    czyli np. w takim?

    http://tinyurl.com/34nutlm

    > Stare diesle z pompa rozdzielaczowa moga znosic eko-rope dzielnie. Ale
    > nie musza. Nowe silniki z CR lub pompowtryskiwaczami najczesciej nie
    > lubia paliwa na estrach.

    a ktore konkretnie marki i ich silniki podlegaja pod powyzsze?

    --
    pozdr
    pj