-
51. Data: 2013-11-09 21:42:46
Temat: Re: bateria słoneczna za szybą - jakie straty?
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan J.F. napisał:
>> Ja kiedyś przypiąłem żarówkę samochodową, by w podziemiach MRU poświecić
>> kamerze. Nawet poświeciło, materiał nakręcony. Ale aku potem powiedział
>> "nie wstanę, tak będę leżał". Rozebrałem, łączniki w proszku. Nawet nie
>> cele, one wytrzymały.
>
> No nie, cos nie tak.
> Nawet rozruchowy olowiowy powinien wytrzymac kilkadziesiat glebokich
> rozladowan.
Może już wcześniej zdążył rozładować się kilkadziesiąt razy i limit mu
się wyczerpał?
Miełam UPSa, takiego ze 2kVA, który długie lata upsił i nikt mu nie
zaglądał w tym czasie w akumulatory. Przerwa w zasilaniu, coś zapiszczało,
zabzyczało, zasilanie wraca po kilkunastu sekundach, wszystko gra i bucy.
Tak się raz na kilka dni zdarzało. Aż się trafiła dłuższa awaria. W ciągu
kilku godzin całkiem mu wyssało elektony z ołowiu. I po tym już nie wstał.
--
Jarek
-
52. Data: 2013-11-09 21:47:08
Temat: Re: bateria słoneczna za szybą - jakie straty?
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan J.F. napisał:
>> Ja kiedyś przypiąłem żarówkę samochodową, by w podziemiach MRU poświecić
>> kamerze. Nawet poświeciło, materiał nakręcony. Ale aku potem powiedział
>> "nie wstanę, tak będę leżał". Rozebrałem, łączniki w proszku. Nawet nie
>> cele, one wytrzymały.
>
> No nie, cos nie tak.
> Nawet rozruchowy olowiowy powinien wytrzymac kilkadziesiat glebokich
> rozladowan.
Może już wcześniej zdążył rozładować się kilkadziesiąt razy i limit mu
się wyczerpał?
Miełam UPSa, takiego ze 2kVA, który długie lata upsił i nikt mu nie
zaglądał w tym czasie w akumulatory. Przerwa w zasilaniu, coś zapiszczało,
zabzyczało, zasilanie wraca po kilkunastu sekundach, wszystko gra i bucy.
Tak się raz na kilka dni zdarzało. Aż się trafiła dłuższa awaria. W ciągu
kilku godzin całkiem mu wyssało elekrtony z ołowiu. I po tym już nie wstał.
--
Jarek
-
53. Data: 2013-11-09 22:04:45
Temat: Re: bateria słoneczna za szybą - jakie straty?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello ACMM-033,
Saturday, November 9, 2013, 7:25:00 PM, you wrote:
>>>> Zapewniam Cię, że akumulator 12V 7Ah podłączony równolegle do padliny
>>>> w Lanosie w zupełności wystarczał do zakręcenia i odpalenia silnika
>>>> 1.6. I jeździłem tak prawie miesiąc.
>>> I łączników między celami nie upaliło?
>> Piszę przecież, że do dzisiaj akumulator żywy. Poza tym - był
> OK, przeczytałem już po wysłaniu odpowiedzi.
> Ja kiedyś przypiąłem żarówkę samochodową, by w podziemiach MRU poświecić
> kamerze. Nawet poświeciło, materiał nakręcony. Ale aku potem powiedział "nie
> wstanę, tak będę leżał". Rozebrałem, łączniki w proszku. Nawet nie cele, one
> wytrzymały.
Dziwne, bo w UPSach 400VA to z nich jest szarpane 40+A...
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
54. Data: 2013-11-10 03:00:19
Temat: Re: bateria słoneczna za szybą - jakie straty?
Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w
wiadomości news:1439069552.20131109220445@pik-net.pl.invalid...
>> OK, przeczytałem już po wysłaniu odpowiedzi.
>> Ja kiedyś przypiąłem żarówkę samochodową, by w podziemiach MRU poświecić
>> kamerze. Nawet poświeciło, materiał nakręcony. Ale aku potem powiedział
>> "nie
>> wstanę, tak będę leżał". Rozebrałem, łączniki w proszku. Nawet nie cele,
>> one
>> wytrzymały.
>
> Dziwne, bo w UPSach 400VA to z nich jest szarpane 40+A...
Hmm... no właśnie. Prąd był wprawdzie dość duży... a może to było 10A, a nie
ok. 5? Nie pamietam. Hmm...ale to też chyba nie powinno rozsypać
łączników...? Najwyżej materiału z płyt trochę ukruszyć, choć to żel, z
tego, co zobaczyłem, łączniki były wykonane raczej bylejako, średnio się
dociskały do zestawów płyt (nawet nie były z nimi połączone, tylko się
właśnie dociskały, ledwo-ledwo można powiedzieć), aż obciążone dużym prądem
po prostu doznały erozji na punktach styku i stykać niemalże przestały,
wyglądały tak, jakby w fabryce będąc wylewane miały połączyć sie z płytami
swojego bieguna... a tylko się niezbyt mocno dociskały. Na to stawiam. Może
nie cackałem się z tym aku nazbyt grzecznie, może mu czasem dałem trochę w
brochę, ale nie na tyle, żeby zdechł, do Warszawy wrócił już prawie nieżywy.
A przedtem parę lat działał dobrze... Cóż mu mogłem zrobić złego, jeśli to
moja wina? Bo chciałbym uniknąć takiej sytuacji ponownie...
--
ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.
Spamerstwu i "pytaczom" wstęp do skrzynki email surowo zabroniony!
To, że adres ten jest publiczny i nieodspamiony, nie oznacza, że wolno
wam tu załatwiać się, do tego jest klop, tylko go z szafą nie pomylcie!
-
55. Data: 2013-11-11 11:44:44
Temat: Re: bateria słoneczna za szybą - jakie straty?
Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>
> planuje doładować akumulator samochodowy, baterią słoneczną. oczywiście
> będzie leżała na kokpicie, za szybą samochodową. pieron wie czy owa szyba
> ma jakieś właściwości atermiczne. fioletowa nie jest. Czy ktoś wie w
> praktyce o ile % ogniwo słoneczne da mniej energii?
zmierzone przed minutą:
bez szyb 100% na polikrystalicznym
81% dwie szyby umiarkowanie upaćkane (w furze przy takim słońcu już bym się
pofatygował ze ścierą przywrócić im przejrzystość)
-
56. Data: 2013-11-11 15:58:13
Temat: Re: bateria słoneczna za szybą - jakie straty?
Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
W dniu 11.11.2013 11:44, adamschodowy pisze:
>> planuje doładować akumulator samochodowy, baterią słoneczną. oczywiście
>> będzie leżała na kokpicie, za szybą samochodową. pieron wie czy owa szyba
>> ma jakieś właściwości atermiczne. fioletowa nie jest. Czy ktoś wie w
>> praktyce o ile % ogniwo słoneczne da mniej energii?
>
> zmierzone przed minutą:
> bez szyb 100% na polikrystalicznym
> 81% dwie szyby umiarkowanie upaćkane (w furze przy takim słońcu już bym się
> pofatygował ze ścierą przywrócić im przejrzystość)
>
jakie było nasłonecznienie, i jakie napięcie baterii za szybą, względem
danych nominalnych? Jak wykonałes pomiar?
ToMasz
-
57. Data: 2013-11-11 16:12:17
Temat: Re: bateria słoneczna za szybą - jakie straty?
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan ToMasz napisał:
>> zmierzone przed minutą:
>> bez szyb 100% na polikrystalicznym
>> 81% dwie szyby umiarkowanie upaćkane (w furze przy takim słońcu już
>> bym się pofatygował ze ścierą przywrócić im przejrzystość)
>
> jakie było nasłonecznienie, i jakie napięcie baterii za szybą, względem
> danych nominalnych? Jak wykonałes pomiar?
Napięcie, to ono zawsze jest jednakie. Jeśli mierzyć bez obciążenia.
Albo w rzeczywistym układzie, który powinien dbać, by nie spadło ono
poniżej nominalnego.
--
Jarek
-
58. Data: 2013-11-11 16:15:53
Temat: Re: bateria słoneczna za szybą - jakie straty?
Od: k...@g...com
W dniu poniedziałek, 11 listopada 2013 15:58:13 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> W dniu 11.11.2013 11:44, adamschodowy pisze:
>
> >> planuje doładować akumulator samochodowy, baterią słoneczną. oczywiście
>
> >> będzie leżała na kokpicie, za szybą samochodową. pieron wie czy owa szyba
>
> >> ma jakieś właściwości atermiczne. fioletowa nie jest. Czy ktoś wie w
>
> >> praktyce o ile % ogniwo słoneczne da mniej energii?
>
> >
>
> > zmierzone przed minutą:
>
> > bez szyb 100% na polikrystalicznym
>
> > 81% dwie szyby umiarkowanie upaćkane (w furze przy takim słońcu już bym się
>
> > pofatygował ze ścierą przywrócić im przejrzystość)
>
> >
>
> jakie było nasłonecznienie, i jakie napięcie baterii za szybą, względem
>
> danych nominalnych? Jak wykonałes pomiar?
>
>
>
> ToMasz
Prąd też się liczy. I on chyba ważniejszy niż napięcie, bo to prąd pracuje.
-
59. Data: 2013-11-11 19:18:28
Temat: Re: bateria słoneczna za szybą - jakie straty?
Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>
Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
news:257cd8e2-c207-465c-a412-5ee57a3963d2@googlegrou
ps.com...
> Prąd też się liczy. I on chyba ważniejszy niż napięcie, bo to prąd
> pracuje.
Oba się liczą. A pracuje moc - moc wg definicji, to zdolność do wykonania
pracy w jednostce/przedziale czasu - sam duży prąd, przy bardzo małym
napięciu, da małą moc, a w sumie nikłą energię i guzik może. Zaś z
podstawówki znam równoważność ciepła, pracy i energii. To tak w szybkim
skrócie.
--
ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.
Spamerstwu i "pytaczom" wstęp do skrzynki email surowo zabroniony!
To, że adres ten jest publiczny i nieodspamiony, nie oznacza, że wolno
wam tu załatwiać się, do tego jest klop, tylko go z szafą nie pomylcie!
-
60. Data: 2013-11-11 19:58:12
Temat: Re: bateria słoneczna za szybą - jakie straty?
Od: k...@g...com
W dniu poniedziałek, 11 listopada 2013 19:18:28 UTC+1 użytkownik ACMM-033 napisał:
> Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
>
> news:257cd8e2-c207-465c-a412-5ee57a3963d2@googlegrou
ps.com...
>
> > Prąd też się liczy. I on chyba ważniejszy niż napięcie, bo to prąd
>
> > pracuje.
>
>
>
> Oba się liczą. A pracuje moc - moc wg definicji, to zdolność do wykonania
>
> pracy w jednostce/przedziale czasu - sam duży prąd, przy bardzo małym
>
> napięciu, da małą moc, a w sumie nikłą energię i guzik może. Zaś z
>
> podstawówki znam równoważność ciepła, pracy i energii. To tak w szybkim
>
> skrócie.
>
>
>
> --
>
> ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.
>
> Spamerstwu i "pytaczom" wstęp do skrzynki email surowo zabroniony!
>
> To, że adres ten jest publiczny i nieodspamiony, nie oznacza, że wolno
>
> wam tu załatwiać się, do tego jest klop, tylko go z szafą nie pomylcie!
Masz rację. Użyłem skrótu bo odbiorcami mają być tacy co trochę pojęcia mają. Pojawią
się informacja że 80%. Tylko czego te 80%.