  • 1. Data: 2009-08-23 08:46:12
    Temat: bandit 1200 luzy zaworowe
    Od: stilo <...@...->

    Cześć. Jak realnie wygląda konieczność regulacji luzów zaworów w B12
    /2001/ - chodzi mi o praktyczną wiedzę ludzi który to robili - po jakim
    przebiegu zawory tracą wymagany luz ?
    Sprzęt nie miał regulowanych zaworów od 30 kkm - zastanawiam się w jakim
    stanie są gniazda zaworowe przy braku regulacji przez tak długi przebieg.

    I jak jest z pierwszą regulacją: powinna być robiona po 6 kkm czy 12 kkm ?

    --
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-08-23 17:05:28
    Temat: Re: bandit 1200 luzy zaworowe
    Od: "Jacek.M" <n...@o...pl>

    Użytkownik "stilo" <...@...-> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > I jak jest z pierwszą regulacją: powinna być robiona po 6 kkm czy 12 kkm ?

    Ja reguluje a raczej sprawdzam co 12 tyś.
    Ostatnio tylko skontrolowalem i nie wymagało regulacji.
    Przedostatnmio tylko jeden na wydechu był do regulacji (ale to tak na silę
    trochę) był na granicy.
    Czyli może nie byc wcale problemów ze zawory nie były regulowane.
    Są jakies obiawy? Stuka? kopci przy odjęciu gazu?

    Jeśli bedziesz ustawial zawory to podpowiem Ci abys uważał na śruby mocujące
    dekiel głowicy. Te które wkręca sie w mostek wałka rozrządu. Ten materiał
    jest z 'plasteliny'. Mimo dynamometra i tak urywaja sie gwinty.
    Lepiej od razu kupic nowa uszczelkę pod pokrywę i przykręcac nie na 14(jak
    mówi instrukcja) ale na 12 niutonków max.

    Jacek

  • 3. Data: 2009-08-23 18:54:40
    Od: stilo <...@...->

    Jacek.M pisze:

> [...]
    > Czyli może nie byc wcale problemów ze zawory nie były regulowane.
    > Są jakies obiawy? Stuka? kopci przy odjęciu gazu?

    Pracuje trochę nierówno i nieco kicha w gaźniki. Jak się bardziej
    rozgrzeje i zmniejszy mu się wolne obroty poniżej 1000 to kichanie
    przechodzi - pozostaje nierówna praca. Synchro gaźników będzie
    konieczne. Tylko, że wolałbym nie wpakować się w naprawę zaworów -
    dlatego próbuję oszacować ryzyko.

> [...]
    > Lepiej od razu kupic nowa uszczelkę pod pokrywę i przykręcac nie na
    > 14(jak mówi instrukcja) ale na 12 niutonków max.

    Dzięki - rada bezcenna - zapamiętam sobie.

    pozdrawiam