  • 41. Data: 2017-09-19 17:52:19
    Temat: Re: automatyczne stacje
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19-09-2017 o 12:11, Kris pisze:

    > I nie rozumiem po co im info czy debetowa czy kredytowa

    To jakieś dziadostwo, takie dane idzie odczytać z karty.
    Jak ktoś nie wierzy, niech spróbuje na Ryaniar, albo gdziekolwiek gdzie
    za kredytówkę jest wyższa opłata.

  • 42. Data: 2017-09-19 17:52:59
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19-09-2017 o 12:30, quent pisze:

    > W europie działa normalnie z polskimi kartami.
    > Autoryzujesz kartę po czym wybierasz nr pompy oraz co chcesz tankować i
    > za ile.

    I albo działa, albo nie.
    Często nie.
    Zwłaszcza we Francji lub we Włoszech.

  • 43. Data: 2017-09-19 18:18:26
    Temat: automatyczne stacje
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    No inchuj ze tak maja. Dla mnie moze byc tam wymog komisyjnego oddania moczu przed
    tankowaniem samochodu. Nie wybieram sie tam. Poza tym jakis idiotyczny sposob
    tankowania. Najpierw kupic karte, dobrze ze nie zdrapka, a potem tankowac. Paliwo
    kupuje z starodawny sposob. Podjezdzam pod dystrybutor i wlewam za piec dych. Staram
    sie mniej wiecej trafic w piec dych. Ide do kasy i daje piec dych. Jak jest 7 groszy
    wiecej to dokladam 7 groszy jak 5 groszy mniej to czekam na moje 5 groszy. Wychodze,
    wsiadam do samochodu i zapominam na miesiac o tankowaniu. Na innym filmiku tego
    samego goscia jest jak robia w usa przegld. I to mi sie podobalo.

  • 44. Data: 2017-09-19 18:36:34
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

    > A podobno już nie jest tak źle z tymi opłatami za plastik.

    Co to znaczy "nie jest tak źle"? Wszędzie gdzie akceptują karty kredytowe
    VISA/MC płacisz za towary więcej o te 2-3% które właściciel sklepu płaci.
    A ma umowę wiążącą go tak, że nie wolno mu oficjalnie innych cen
    dawać klientowi za gotówkę a innych na kredytową kartę, więc płacą tą
    marżę wszyscy.
    ---
    Rabaty za gotówkę dają, cena ta sama :-)

  • 45. Data: 2017-09-19 18:38:36
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Iguan_007"

    > Czyli debetowa - wydajesz swoje pieniądze które masz na koncie
    > a nie bierzesz pożyczki w przypadku każdej transacji jak w kredytowej.

    Przeciez na konto kk tez mozesz sobie wplacic swoje pieniadze - wiec wcale
    nie musisz brac pozyczki zeby korzystac z kk.
    ---
    I dalej będziesz płacił pieniędzmi banku a dopiero potem spłacał

  • 46. Data: 2017-09-19 18:55:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Bardzo śmieszne :-)

    Smieszne ... ale nie dla tych, co tam siedza :-)

    >Ale jakie chcesz wyniki praktyczne?

    - czy sie dalo zaplacic karta kredytowa za karte podarunkowa (pewnie
    tak),
    - jaki podatek Wallmart naliczyl,
    - co sie dzieje po wlaniu wiecej paliwa.

    >Wszystkie elektroniczne pompy mają funkcję ustawiania dwu rodzajów
    >limitów:
    >limit pojemności (zatankujesz np nie więcej niż 50litrów) albo
    >finansowy
    >(zatankujesz nie więcej niż ustawiona kwota, np 200zł). Czy gostek na
    >stacji w PL będzie umiał to ustawić to inna sprawa. W USA to rutyna,
    >dałem
    >niedawno w Kanadzie $5 i poszedłem tankować, pompa zwolniła i potem
    >się
    >wyłączyła równo na 5.000 i szafa gra.

    Ale tu dziala automat :-)

    >Pytanie czy to samo robią przy podarunkowych

    no widzisz - podarunkowa jak kredytowa obsugiwana :-)

    >- mam nowa vise podarunkowa o
    >nominale $50, musze ja wydac prawie do pelna, zostawie na niej 2-3
    >dolce i
    >pojade zatankowac... zobaczymy :-)

    Kup sobie nowa, $25:)

    Przeciez nie trzeba wydac do pelna - mozna i 20$ przekroczyc ..

    J.

  • 47. Data: 2017-09-19 19:04:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    quent <x...@x...com> wrote:

    >A czemu wybierasz numer pompy skoro czytnik kart na konkretnej pompie
    >umieszczony?

    Na Neste czytnik/komputer dwie pompy obsluguje.

    https://www.youtube.com/watch?v=Z_M1c0n9OUk

    Neste juz nie ma, teraz sie nazywala eMila
    https://www.youtube.com/watch?v=g5B56OLpgPo

    J.

  • 48. Data: 2017-09-19 19:09:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >To jakieś dziadostwo, takie dane idzie odczytać z karty.
    >Jak ktoś nie wierzy, niech spróbuje na Ryaniar, albo gdziekolwiek
    >gdzie za kredytówkę jest wyższa opłata.

    Moze w USA za kredytowa nie ma prawa byc wyzszej oplaty, to i nie
    wiedza :-)

    J.

  • 49. Data: 2017-09-19 19:11:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 19-09-2017 o 11:01, J.F. pisze:

    >Jest mały problem - Neste już nie istnieje.

    Ale stacje istnieja. Tylko sie nazywaja eMila.

    No - nie wszystkie, co najmniej jedna zlikwidowali.

    J.

  • 50. Data: 2017-09-19 19:36:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mirek Ptak" <n...@n...pl> wrote in message

    > Mnie pytało :) - Karta dolarowa Kantoru Aliora działała z polskim kodem
    > pocztowym na 4 z 5 stacji.

    Nie widzę powodu aby miała nie działać... przecież to co terminal
    zapyta i to co użytkownik wpisze jest wysyłane do końcowego
    banku autoryzującego kartę więc powinno ładnie zadziałać.
    Gorzej gdybyś mieszkał w Kanadzie czy UK i Twój kod pocztowy
    miał miksturę cyfr i liter - nie wiem jak to zadziała wtedy.
    Inne państwa europejskie tez mają 5 cyfr na kod pocztowy jak my?

    > Na przykład ja :) - i znam sporo osób które też mają.

    Czy to jakiś objaw przesadnej miłości do wszystkiego co amerykańskie
    u Polaków? :-)