eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmaplikacja "Listonic - wygodna lista zakupów" na androida - dziwne zachowanie › aplikacja "Listonic - wygodna lista zakupów" na androida - dziwne zachowanie
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Date: Sat, 29 Dec 2012 09:19:09 -0800 (PST)
    Subject: aplikacja "Listonic - wygodna lista zakupów" na androida - dziwne
    zachowanie
    From: w...@g...com

    Zainstalowałem niedawno aplikację "Wygodna lista zakupów Listonic" na kilku
    telefonach z systemem Android. Trochę byłem zdziwiony, że wśród uprawnień wymaganych
    przez tę aplikację znalazły się:
    1. Twoja lokalizacja (dokładna lokalizacja (GPS))
    2. Pamięć (Modyfikowanie/usuwanie zawartości karty SD
    3. Połączenia sieciowe (Pełny dostęp do internetu)
    4. Narzędzia systemowe (Pobieranie uruchomionych aplikacji)
    5. Połączenia sieciowe (Zobacz stan sieci)

    Szczerze mówiąc, pozycje 1 i 5 z powyższej listy trochę mnie zdziwiły.
    Po co program do obsługi listy zakupów ma znać moją dokładną lokalizację i po co ma
    mieć możliwość analizy aplikacji uruchamianych na moim telefonie?

    Ale najdziwniejsze było to, że na telefonie LG L3 E400, po uruchomieniu i wyłączeniu
    aplikacji Listonic, gdy menadżer aplikacji nie wykazuje, że jest ona aktywna,
    włączenie lub wyłączenie GPS prowadzi do błędu:

    "Przepraszamy!

    Aplikacja Listonic (proces com.l) została niespodziewanie zatrzymana. Spróbuj
    ponownie"

    Okazuje się więc, że teoretycznie zakończona aplikacja pozostawiła w systemie jakiś
    proces próbujący używać GPS...
    Nie wiem, czy jest to po prostu wynik błędu aplikacji, czy też sygnał, że aplikacja
    próbuje pozyskiwać jakieś dane (w tym przypadku dotyczące mojego położenia) bez mojej
    zgody...

    Jak mogę dokładniej zbadać ten problem?
    --
    Pozdrawiam,