  • 21. Data: 2011-06-08 09:55:06
    Temat: Re: antena zewnętrzna DVB-T
    Od: crazy <c...@g...pl>

    W dniu 2011-06-07 17:25, a...@p...pl pisze:

    > pierwszy pomysl czyli mux1 dla 7 podstawowych kanalow z analoga - to
    > byl najlepszy pomysl, bo wymyslony przez specjalistow i tak
    > zaprojektowana siec (rozklad kanalow) aby najszybciej jak to mozliwe
    > uruchomienie sie w dvb-t. A dopiero potem reszta.

    To nie był dobry pomysł, prywatni z publicznym ciężko się dogadują.
    Są przygotowane dwa MUXy, zasięg ogólnokrajowy, było dać jeden dla
    publicznej, a drugi (jak jest) dla prywatnych... TVP niestety coś
    nawymyślała z MUX3.

    > Nie musze nikogo przekonywac, ze bylo to celowe dzialanie opozniajace.
    > I tak niby sie dvb-t uruchamia, ale do 2014 komercyjne platformy
    > satelitarne maja spokoj i NADAL moga sprzedawac swoje oferty.

    Najpierw czarowali prywatni, teraz TVP.

    > Teraz pewnie znowu bedzie jakas super promocja, bo zbliza sie
    > uruchomienie Euronews w jezyku polskim. Kanal bedzie FTA, ale
    > abonentom bedzie sie wmawiac, ze dajemy wam nowy kanal...i cieszcie
    > sie, ze gratis (za to ze podpiszecie umowe lub ja przedluzycie).
    > Albo........nie dolacza kanalu do listy programow (cyfrowy polsat, n)
    > i wtedy dupa - trzeba zakupic nowy pakiet "kanaly SUPER informacyjne"
    > za jedyne 5 zl/miesiecznie.

    Co do pierwszej części, w zasadzie zgoda, dalej już fantazjujesz. :)

    > A zadam pytanie a dlaczegoby nie dac takie "kanala" Euronews do
    > naziemnej???

    Brak polskiej koncesji. Jak ją sobie zorganizują, to mogą startować w
    przetargach.

  • 22. Data: 2011-06-08 20:15:08
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 8 Jun 2011 00:34:21 +0200, Jerzy Pastusiak

    >Bardzo ciekawe opracowanie.

    siadlem przy kawie i pisalem z glowy!!!

    Co do stopy bledow BER, to fajnie byloby aby sprzety dvb-t (tv/tunery)
    pokazywaly cos takiego a nie pasek.....

    --
    ThinkXtra

  • 23. Data: 2011-06-09 20:05:26
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    adresss:
    | Co do stopy bledow BER, to fajnie byloby aby sprzety
    | dvb-t (tv/tunery) pokazywaly cos takiego, a nie pasek ...

    W przypadku TV sat, zwykle najbardziej przydatny do
    dokladnego ustawiania anteny, jest SNR (stosunek sygnalu
    uzytecznego do zaklocen).

    BER przy bardzo dobrym lub bardzo slabym sygnale staje sie
    niemierzalny.

    AGC, SL - poziom sygnalu, jest to suma sygnalu uzytecznego
    i zaklocen, wiec mozemy zoptymalizowac nastawienie anteny na
    zaklocenia. Jest uzyteczny przy zgrubnym ustawieniu kierunku.

    W przypadku DVB-T sprawa moze sie komplikowac, bo w zaleznosci
    od czynnikow zewnetrznych (meteo, propagacja, zaklocenia
    kierunkowe, ...) ustawienie optymalne, w roznych obszarach
    odbioru moze sie zmieniac dynamicznie.

    Minimalizowanie stopy bledow i maksymalizowanie jakosci
    sygnalu jest wlasciwym kryterium optymalnego ustawinia anteny.
    -=-=-=-

    Sadze, ze dla instalatora najprzydatniejszy przy
    ustawianiu anteny jest sygnal akustyczny.

    Najlepiej gdyby to bylo cos takiego:
    ..., bip, 5, 7, bip, 5, 9, bip, 6, 2, bip, 5, 8, ....

    Dziwne, ze jest to metoda tak rzadko stosowana.
    Chyba niedlugo powinno to byc standaredem, zarowno
    w odbiornikach, jak i przyrzadach pomiarowych.

    Uzywam tej metody ustawiania anteny sat o dwoch lat.
    Chyba wreszcie w tym sezonie, opisze skrypt na linuksa,
    na stronie.

    Pzdr.J.P.