  • 1. Data: 2013-02-24 14:29:53
    Temat: [android] Urodziny kontaktów trafiają do "My Calendar" zamiast Google
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    Mam problem z synchronizacją kontaktów z Androida z googlowym
    kalendarzem.

    Nie wiem w jakich okolicznościach niektóre wydarzenia (przy kontaktach
    występują jedynie urodziny) trafiają do lokalnej instancji kalendarza
    "My Calendar" zamiast wyłącznie do powiązanego z moim kontem google.

    Objawia się to tak, że lokalna aplikacja Google Calendar (na
    telefonie) widzi wydarzenie wyłącznie w lokalnej instancji kalendarza
    - "My Calendar", natomiast w webowym Gmailu pojawia się nowy kontakt,
    a w webowym kalendarzu "Contacts' birthdays and events" urodziny
    kontaktu.

    Synchronizacja (automatyczna czy wymuszona) kalendarza z ustawień
    telefonu nie pomaga. Lokalny Google Calendar nie widzi nowego
    wydarzenia ze zdalnego kalendarza, widzi tylko z lokalnego.

    Pomaga wyłączenie i włączenie synchronizacji tego kalendarza z poziomu
    aplikacji Google Calendar w telefonie - po ponownym włączeniu
    synchronizacji pojawiają się wydarzenia ze zdalnego kalendarza, ale
    oczywiście lokalne nie znikają i trzeba je usuwać ręcznie.

    Najgorsze jest to, że czasem trafiają tam gdzie trzeba i na razie nie
    byłem w stanie namierzyć co powoduje, że to się psuje.

    Myślałem już, że problem rozwiązałem, gdy przypadkiem trafiłem na ten
    post:
    http://productforums.google.com/d/msg/calendar/mrJw2
    rE8oyY/H2vdWL6agIkJ
    (w sumie nie podejrzewałem Busniness Calendar, dlatego trafiłem
    przypadkiem)

    Faktycznie, po usunięciu Business Calendar na chwilę sytuacja
    wyglądała OK. Dodałem w telefonie 4 testowe kontakty (typu "Google")
    ze zdefiniowanymi datami urodzin. Nie trafiły do lokalnego "My
    Calendar", pojawiły się w kalendarzu zdalnym i po chwili, po
    automatycznej synchronizacji, widać je było w aplikacji Google
    Calendar w telefonie.

    Po jakimś czasie sytuacja wróciła do "normy" sprzed naprawy.

    W międzyczasie chyba zrobiłem jedynie:
    * skonfigurowałem program TV wp.pl do używania synchronizacji z
    kalendarzem dla powiadomień (z instancją "My Calendar", nie
    potrzebuję trzymać tych powiadomień "w chmurze")
    * zainstalowałem i uruchomiłem Simple Calendar Widget
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.an
    od.calendar
    (który oczywiście zbiera dane z wszystkich instancji kalendarzy)
    * dopisałem jakąś datę urodzin do wcześniej istniejącego kontaktu
    (i to _chyba_ był pierwszy moment w którym problem powrócił - data
    pojawiła się w "My Calendar")

    Teoretycznie wszystkie kontakty mam typu "Google" (żadnych lokalnych
    telefonu), nie mam też zduplikowanych kontaktów (usunąłem po
    przeniesieniu wszystkich lokalnych do Google).

    Telefon to SGS3 z niebrandowanym, stockowym androidem 4.1.2.

    Nie mam pojęcia gdzie jest problem i jak mu zaradzić.

    Jeśli macie jakieś pomysły - chętnie skorzystam, sam też dalej będę
    dłubał żeby wyizolować operację, która to psuje.

    --
    Jacek Politowski