  • 41. Data: 2009-12-08 19:37:19
    Temat: Re: analog w dobie cyfry
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Maciek pisze:
> [...]
    > głównej. Lekko już kruszała a ścieżka pod nią utraciła lakier
    > izolacyjny. Niestety nie znalazłem trzeciej miny pułapki ale po kolenych
    > kilku latach sama się objawiła - zgasł wyświetlacz. Okazało się, że w
    > zasilaczu była podobna kropelka na diodzie prostowniczej. Zjadła nóżkę i
    > zabrakło napięcia zasilającego wyświetlacz. Tu już musiałem zainwestować
    > i kupić nową diodę. Jak do tej pory uszkodzenia nie były trudne w
    > lokalizacji i nie powodowały lawiny kolejnych. Gdybym był normalnym
    > użytkownikiem, to już dawno kupiłbym nowy a tak kilka banalnych

    Widać, stara technologia, bo łatwa w naprawianiu :)

    >Teraz to nie problem, bo ekodebile doprowadzili
    > do pojawienia się lutów bezołowiowych. Też miałem uszkodzenia
    > spowodowane takimi lutami ale to już inna historia, inne urządzenia.

    Ekodebilom wiatr w oczy, bo o ile lutować cyną klasykę - przerąbane, to
    odwrotnie (cynowe luty klasycznym) lutuje się miło.
    Tylko co z tego, większość urządzeń jest nienaprawialnych ze względu na
    miniaturyzację choćby, ale też na jednorazowość teoretycznie
    wielorazowych złącz czy ich klejenie stykowe.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 42. Data: 2009-12-08 20:21:41
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > 12 lat temu jeszcze nie instalowało się tak powszechnie tak zwanych
    > bezpieczników - krytycznych elementów mających się rozwalić po gwarancji.
    > Dzisiejsza inżynieria materiałowa zaszła na tyle daleko, że precyzję taką
    > można osiągnąć i np. padają czajniki po 2-3 latach, czajniki które są
    > technologicznie proste do bólu i produkowane odkąd istnieje prąd
    > elektryczny, dawniej żyjące i kilkadziesiąt lat.

    No to w ramach wątku "pralka i czajnik w dobie cyfry" dołożę jeszcze trzy
    grosze w sprawie czajników ;). Mam stary czajnik z pozłacaną grzałką. Ten
    szlachetny kruszec miał zapobiegać osadzaniu się kamienia i uszkodzeniu
    grzałki. I o zgrozo - zapobiega. W międzyczasie wykończyłem kilka innych
    czajników, a ten trwa - grzałkę wystarczy przetrzeć (w ostateczności octem)
    i świeci się jak nowa. Od lat szukam czajnika z pozłacaną grzałką, który
    zastąpi tego staruszka - bezskutecznie. W pewnym momencie zniknęły i nie
    pojawiły się (?) do dzisiaj. Najwyraźniej zbyt dobre były.

    --
    Lol

  • 43. Data: 2009-12-08 22:36:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 08 Dec 2009 20:19:09 +0100, Janko Muzykant wrote:

    >A sklej sobie kółko zębate z polipropylenu...

    http://www.pascofix.de/

    3M tez robi kleje.

    Ale ja w klejenie polamanych elementow nie wierze.

    Mozna tez zgrzewac/spawac/kleic na goraco ..

    J.

  • 44. Data: 2009-12-08 22:40:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 8 Dec 2009 11:55:24 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
    >Ciągle liczę na powstanie "filmu cyfrowego" do dowolnego sprzętu.
    >Mowa o naszej starości oczywiście ;-)
    >A na dobrą sprawę technologia mogłaby już i dziś pozwolić.

    IMO to sie nie doczekamy. Duze wiec drogie, a zanim mialoby szanse
    zrobic sie popularne to juz nie bedzie do czego zakladac :-)

    J.

  • 45. Data: 2009-12-08 22:49:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hfm8re$mhd$...@n...onet.pl

    > A sklej sobie kółko zębate z polipropylenu...

    Skleiłem, ale nie wiem, czy to polipropylen.
    Tuż nad ślimakiem w korku od zlewu. Pękło to akurat
    w czasie, gdy nie mogłem udać się na zakupy.

    Kiedyś wiertarka pracowała z tak sklejonym kółkiem
    zębatym -- też nie wiem, czy to był polipropylen.
    Było OK co najmniej 20 lat, później wiertarka zniknęła.
    Klejem chyba był distal, choć nie jestem tego pewny.

    Czyli mam dwa kółka zębate, ale z czego są -- nie wiem.
    Gdy kleiłem ślimak, myślałem, że klej potrzyma pięć minut.
    Najpierw sklejenie puściło, ale drugie podejście da dobre efekty.
    Pierwsze pękniecie ukazało przyczepność (adhezję?) kleju -- miejscami
    doszło do wyrywania fragmentów plastyku obok sklejenia, nie na spoinie.

    Przychodzi baba do lekarza i podsłuchuje rozmowę ortopedy z pacjentem...

    -- Po co Panu ten poxipol?
    -- Ćwiczę, jak mi pan doktor polecił...
    -- ??? A ten woreczek? Co to za okruchy?
    -- Trochę posypało się z lewej stopy,
    może by pan doktor posklejał?

    Ja sobie kupiłem poxipol. I ćwiczę. ;)

    Ale jak mi ktoś chuchnie w nos, pojawiają się silne bóle w plecach.
    Zakupy w sklepach to masakra!!! Czasami wracam do zdrowia po tygodniu,
    a czasami po paru godzinach, licząc od chwili chuchnięcia. Dziś mi
    chuchnął jakiś ciemnoskóry w Biedronce -- boli...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 46. Data: 2009-12-08 22:55:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Lol" hfmclc$qa1$...@a...news.neostrada.pl

> [...]
    > grzałką, który zastąpi tego staruszka - bezskutecznie.
    > W pewnym momencie zniknęły i nie pojawiły się (?) do dzisiaj.

    Kamień to zazwyczaj metal (zwany wapniem) więc kwas (ocet) go rozpuszcza.
    Tak jest z każdą grzałką. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 47. Data: 2009-12-09 01:17:51
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    J.F. wrote:
    > Wezcie tez cyfry, porownajcie rezultaty i opiszcie na grupie :-)

    Co tu wiele mówić - analog dostaje jakościowo po tyłku od cyfry i to
    mocno. Dodatkowo wymaga znacznie wiele więcej pracy z wywoływaniem,
    skanowaniem, obróbką itd. Ja na to wszystko nie mam tak znów za wiele
    czasu niestety.
    W analogach za to fajne jest po pierwsze to, że sprzęt dzisiaj kosztuje
    grosze - topowe korpusy są w cenie entry level lustrzanek. Średniak za
    kilka stówek z szkiełkiem f/2.8. Oczywiście kultura pracy jest inna niż
    nowości, jednak cena ułamkiem tego co cyfrowo trzeba by było wyłożyć.

    No i oczywiście ten moment, samego pstrykajstwa analogiem to zupełnie inne
    doświadczenie niż przy cyfrowych :) Te uczucia gdy w lapie skopią klisze,
    albo tak naprawdę była przetwerminowana i nie do użytku. I tak można
    jeszcze dłuższą chwilkę wymieniać :)

    d.

  • 48. Data: 2009-12-09 07:18:06
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Gdzie je wywolujesz, w takim normalnym hipermarketowym labie sie da?
    > Chcialbym sprobowac :)

    Z ogolnie dostepnych Rossmann (czytaj CEWE chyba) na przyklad. Tanio
    nawet.
    Trzeba tylko doplacic, zeby oddali klisze nie pocieta, bo skubanice od
    gilotynki rysuja klisze :/

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 49. Data: 2009-12-09 08:22:07
    Od: "gebi" <gebi_KASUJ_TO_@_I_TO_poczta.fm>

    Użytkownik "adam" <j...@o...maile.com> napisał w
    wiadomości news:4b1e3d6b$1@news.home.net.pl...
    > Użytkownik "Marek Wyszomirski" napisał

    4.jpg).

    > Oooo, i programy tematyczne wybierane wygodnym dużym kółkiem :-o
    > I wyświetlacze :-O
    > Tylko WiFi jakby brak...
    Ale bez drugiego kółka to i tak amatorski korpus jest ;-)))

  • 50. Data: 2009-12-09 08:26:51
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Norbert napisał(a):
    > U?ytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Gdzie je wywolujesz, w takim normalnym hipermarketowym labie sie da?
    > Chcialbym sprobowac :)

    W Rossmanie.

    --
    Mirek