eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programming(about) [ogl] potok i shadery(about) [ogl] potok i shadery
  • Received: by 10.49.58.140 with SMTP id r12mr538417qeq.35.1353009069246; Thu, 15 Nov
    2012 11:51:09 -0800 (PST)
    Received: by 10.49.58.140 with SMTP id r12mr538417qeq.35.1353009069246; Thu, 15 Nov
    2012 11:51:09 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!feed.xsnews.nl!border-2.a
    ms.xsnews.nl!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!news.glorb.com!u2no54
    16786qal.0!news-out.google.com!gf5ni57984567qab.0!nntp.google.com!u2no5416783qa
    l.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Thu, 15 Nov 2012 11:51:09 -0800 (PST)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=31.62.151.55;
    posting-account=Sb6m8goAAABbWsBL7gouk3bfLsuxwMgN
    NNTP-Posting-Host: 31.62.151.55
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <7...@g...com>
    Subject: (about) [ogl] potok i shadery
    From: kenobi <p...@g...com>
    Injection-Date: Thu, 15 Nov 2012 19:51:09 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:200963
    [ ukryj nagłówki ]


    ostatnio troche ogarnal mnie chaos i nie moge zebrac
    mysli (czekam az minie), o tyle moja aktualna wypowiedz
    na temat bedzie raczej krotka i niekompletna

    postudiowalem troche ostatnio temat potoku renderowania
    i shaderow w ogl/GPu i moge tylko powiedziec ze
    w okreslony sposób mi sie to niespecjalnie podoba

    mz sama ta filozofia generowania obrazu 3d jaka
    tu jest w uzyciu, jest czy przynajmniej moze byc mz
    podejrzana o pewne koncepcyjne luki

    np to ze w oglu obraz jest zapodawany w formie
    tzw display listy a nie czystego stanu danych

    (co prawda jednak dokladnie nie wiem jak to jest a
    proceduralne generowanie geometrii ma swoje
    zalety gdy manipulowanie jakims zbiorem meshy
    moglobybyc tez nieco nieprzyjemne)

    co do tego potoku to generalnie widze to tak
    ze proces mozna podzielicz na swie czesci:

    1. generowanie geometrii (tym zajmuje sie procesor
    i to by moze uszło. choc sceny maja chyba
    tendencje do bycia duzymi i samo wygenerowanie
    np miliona trojkatow zmuliloby juz procesor
    (ale dla uproszczenia moglbym przyjac ze
    to strona procesora)

    2. wyswietlenie (ew wczesniejsze przetworzenie)
    tego cholerstwa, tutaj nawet wydaje mi sie nie ma
    tak wiele do roboty jao ze duzo roboty np kolorowanie
    trojkatow a podstawie swiatla itp mozna zrobic przy
    generowaniu - i wogole ta cala robota tutaj (gdzie
    wtrynia sie te shadery) wydaje mi sie nie specjalnie
    ciekawa (bo co tu niby takiego ciekawego mozna zrobic?
    moze cos i mozna ale jeszcze sie nie douczylem,
    sama ta codziennosc shadarow te ichnie uniformy i
    atrybuty itp wydaja mi sie toporne i nie za ciekawe
    - no ale bede sie musial tego nauczyc z obowiazku
    to pewnie wypowiem sie na ten temat wiecej

    (poki co ta wypowiedz jest wlasnie niekompletna
    i w kwestii samego potoku (tj odciazenia przez gpu)
    i też w dzialce ew shaderów - shadery na pewno moga byc
    fajne jesli rozumiec je jako uogolnienie, kwestia
    pewnego sposobu robienia masowych zrównoleglen,
    co onegdaj nazywalem tablicami komputacyjnymi czy
    jakos tak)


    (fir)


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 15.11.12 22:06 AK
  • 15.11.12 22:58 Michoo

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: