  • 31. Data: 2022-04-10 11:55:44
    Temat: Re: abonament a prepaid
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-04-10 o 11:27, trybun pisze:

    > W abonamencie przeważnie trochę lepsza oferta. Prepaid to brak łańcucha
    > na którym trzyma operator. Generalnie abonament opłacą się tylko tym co
    > dużo z telefonu korzystają.

    Ile kosztuje w dzisiejszych czasach abonament no-limit rozmowy-SMS-MMS +
    10-30 GB? Pytam z ciekawości, bo dawno nie interesowałem się
    abonamentami, ale za czasów, kiedy jeszcze sprawdzałem, to zawsze
    abonament był droższy za podobny pakiet.

    Abonament nadaje się dobrze dla firm, szczególnie takich, które mają
    wiele numerów i przychodzi jedna faktura VAT do rozliczenia.
    Dla pojedynczego klienta indywidualnego (konsumenta) abonament jest mało
    atrakcyjny. Ew. dla rodziny, w której jest działalność gospodarcza i
    wszystkie numery idą w koszta działalności (co jest legalne, lub
    niezbyt, jeżeli numery są używane przez osoby, które nie pracują w
    ramach tej działalności).

  • 32. Data: 2022-04-10 12:07:23
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-04-10 o 11:55, Poldek pisze:

> [...]
    > abonamentami, ale za czasów, kiedy jeszcze sprawdzałem, to zawsze
    > abonament był droższy za podobny pakiet.

    A więc z ciekawości sprawdziłem na szybko.
    W Plusie za 3 numery w abonamencie bez telefonów i z cyrografem na 2
    lata wychodzi 115 zł/mies.
    W Plusie na kartę (oferta Plush) za 3 numery bez telefonów i bez
    cyrografów wychodzi 75 zł/mies.

    24 × 30 zł różnicy/mies. = 720 zł drożej w abonamencie w ciągu tych 2
    lat cyrografu.
    Jaki to ma sens?

    Przy tylko jednym numerze różnica jest jeszcze większa, bo 55 zł/mies. w
    abonamencie (i do tego cyrograf 2 lata) vs. 25 zł/mies. w prepaidzie
    (bez cyrografu).

  • 33. Data: 2022-04-10 12:37:14
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-04-09 o 16:48, _Master_ pisze:

    > To się nie zrozumiemy. Mogę nie mieć netu, kablówki, netfliksa...
    >
    > ale telefon MA DZIAŁAĆ bo nie znasz dnia ani godziny.
    >
    > Jeśli zarabiam powiedzmy 3000 zł na rękę to nie będę dziadował i zapłacę
    > te 25-30 zł za PRAWDZIWY NOLIMIT.

    Jaka jest różnica między prawdziwym, a nieprawdziwym?

  • 34. Data: 2022-04-10 12:46:08
    Od: jn <j...@m...invalid>

    W dniu 10.04.2022 o 12:37, Poldek pisze:

    > Jaka jest różnica między prawdziwym, a nieprawdziwym?

    Niektóre MVNO blokują numer jeśli wykonasz kilkanaście/kilkadziesiąt
    połączeń w krótkim czasie lub w ciągu miesiąca przekroczysz pewną liczbę
    godzin np. 3000h.

  • 35. Data: 2022-04-10 13:28:01
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "_Master_" <M...@...pl> napisał w wiadomości

    > Chwila...

    Różne są filozofie życiowe, ja go rozumiem.

    > Tobie się podobało bo trzeba było PŁACIĆ w terminie zgodnie z umową?

    Umowy powinny być święte, dla obu stron - trzeba płacić.
    Ale nie jestem entuzjastą lojalek, a przy tym kodeksu pracy, więc
    zakładam możliwość nieregularnych dochodów. Unikam więc stałych
    wydatków, wprawdzie bardziej w imię zasad niż potrzeby.

    > I w dzisiejszych czasach potrafisz miesiąc czy dwa nie dzwonić?

    W 2019 sprawdziłem: wychodzące około godziny, przychodzące
    półtorej. Rocznie.
    Pandemia wszystko wywróciła, teraz niestety więcej.

    > Chcę zrozumieć. Czym się zajmujesz czy masz rodzinę ile masz lat?
    >
    > Ja np. nie mam fejsbuka tłitera i całej tej masy badziewia.
    > Mam meila tel. To wszystko
    >
    > nr tel. od 20 lat ten sam.

    Od czasu przymusowej rejestracji pre-paidów ten sam.
    Wcześniej SMS-y w bankowości mnie zirytowały - wolę karty
    z kodami a telefon nie powinien być bankowi potrzebny.

    > To ma swój cel jeśli np. jakiś dawny pracodawca się odezwie. To jest
    > WARTOŚĆ o którą dbam i wcale nie przepłacam.

    Kto chce się skontaktować wie jak. Wychodząc nie trzaskam drzwiami.

    Arek

  • 36. Data: 2022-04-10 17:22:00
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-10-kwietnia-2022 o 12:37, Poldek pisze:
    > Jaka jest różnica między prawdziwym, a nieprawdziwym?

    Np. no limit na komórki a na stacjonarne bulisz.

  • 37. Data: 2022-04-10 17:26:32
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-10-kwietnia-2022 o 10:52, Poldek pisze:
    > Mam "na siebie" nie wiem już ile numerów telefonów. Gdybym miał płacić
    > za każdy z tych numerów abonament co miesiąc,

    Jakbym miał tyle numerów to jedne na prawdę potrzebne przeniósłbym na
    abo a resztę opieki zleciłbym tym którzy używają.

    Zero kłopotu ;)

    Chyba że ci zależy żeby np. babcia miała aktywny tel.

    to tym bardzije w abo i spokój

  • 38. Data: 2022-04-10 17:31:29
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-10-kwietnia-2022 o 13:28, Arek pisze:
> [...]
    > zakładam możliwość nieregularnych dochodów. Unikam więc stałych
    > wydatków, wprawdzie bardziej w imię zasad niż potrzeby.

    Ja to rozumiem. Ale tel. To nie fejsbuk. ;-)

    Jak mam być to ma działać ZAWSZE. A jak nie jest potrzebny to wystarczy
    komunikator.

    Nie jestem fanem abonamentów co nam wciskają na soft" Adobe MS ...

    Ale dla mnie telefon to nie zabawka.

    20 lat mam ten sam numer i dzięki temu mam zlecenia/etaty i za co żyć. ;-)

  • 39. Data: 2022-04-10 17:35:35
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-09-kwietnia-2022 o 17:55, PiteR pisze:
    > Za abonament można być ciąganym po sądach

    Ech ta dzisiejsza młodzież. ;-)

    PS. Przypomniało mi sie jak pewna staruszka przyszła do pleja po nowy
    abo i telefon.

    Wyszło że już przestała płacić w plusie i w orange ;-)

    Taka mentalność ;-)

  • 40. Data: 2022-04-10 17:46:07
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 10.04.2022 o 17:26, _Master_ pisze:

    > Jakbym miał tyle numerów to jedne na prawdę potrzebne przeniósłbym na
    > abo a resztę opieki zleciłbym tym którzy używają.

    No to napisał, że używa. Tyle, że w inny sposób niż dzwoniąc.

    > Zero kłopotu ;)
    >
    > Chyba że ci zależy żeby np. babcia miała aktywny tel.
    >
    > to tym bardzije w abo i spokój

    Tak, już widzę jak babcia ogarnia płatność swojego telefonu jak nie
    potrafi ogarnąć samego telefonu. Weź Ty się puknij.