  • 71. Data: 2002-11-06 07:16:50
    Temat: Re: a moze inaczej? (p2p)
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l>

    Jaroslaw Druzbinski napisal(a) [04 Nov 2002]:

    > Ale TP S.A. robi dokladnie to samo. Ma swoja siec o przepustowosci
    > zalozmy 155 Mb a sprzedaje 300 Mb.

    Oni nie sprzedaja raczej 300 Mbit/s w szkielecie (czyli sumy CIR wiekszej
    od przepustowosci fizycznej lacza), tylko w dostepie. A to dwie zupelnie
    rozne sprawy.

    --
    (moskit-at-irc.pl)

  • 72. Data: 2002-11-06 07:17:13
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>

    > Zaiste, musiałem mieć na myśli krasnoludki.

    Byc moze

    > Jak sie używa systemu, do którego jest taki tłum patchy, to może go
    > zmienić na mniej zapluskwiony? Albo powywalać tysiące zbędnych pakietów?

    Tak a na jaki i z jakiego ?
    A wywalic zbednych tysiecy pakietow wlasnie chcemy. Kazaa2 to jest jeden
    wielki pakiet ktory nalezy calkiem wyciac nie tylko ograniczyc

    > Mam wątpliwości, czy TY wiesz o czym piszesz.

    Jak masz watpliwosci to Twoj problem ale stawiajac zarzut o sciaganiu przez
    Adminow nie "Adminow" filmow to ciezki zarzut.

  • 73. Data: 2002-11-06 07:17:40
    Od: User VATAZHKA <v...@l...localdomain>

    > Za 35 złotych to ma działać POP3, SMTP i HTTP przy transferze 33600. Nic
    > więcej.

    Cena całkiem uczciwa - pod warunkiem, że mowa o stałym łączu.

    --
    I waited and waited and when no message came I knew it must be from you.

  • 74. Data: 2002-11-06 07:18:19
    Od: Wojciech Kulasa <f...@a...eu.org.wytnijto>

    "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl> wrote:

    > Oczywiscie podjalem decyzje. Zostala wprowadzona poprawka do regulaminu
    > zakazujaca uzywania "narazie" Kazaa2. Zostal zablokowany dostep do klasy
    > Kazaa. Wycialem ok 200 hostow pracujacych jako huby Kazaa.
    > W sumie to nie wszystko ale ...
    > I jaki efekt ?
    > Ano taki ze obciazenie lacza spadlo dokladnie o 50 %. Sa luzy pomo ze ludzie
    > korzystaja z innych p2p takich jak Direct Connect. Ale to jest kontrolowane
    > i w odpowiedni sposob filtrowane.

    Czyli caly problem sprowadza sie do rozpoznania pakietow nowej Kazaa, zeby
    moc nimi sterowac? Na pcol podano gotowe rozwiazanie, odpowiednio
    spatchowany netfilter moze za pomoca opcji "--string" identyfikowac
    pakiety Kazaa (szczegoly zainteresowani sobie znajda), odpada problem
    zwiazany ze skakaniem po portach, w szczegolnosci well known portach.

    Dalej juz z gorki. Np. pomarkowac pakiety ze wszystkich p2p, wydzielic dla
    nich osobna czesc pasma, gdzie beda konkurowac; pozostala czesc pasma
    zostawic dla reszty ekonomicznie korzystajacyh z pasma uslug; ewentualnie
    zastosowac techniki adaptatywne, ktore tutaj opisywano...

    --
    . Wojciech Kulasa [Fingolfin] ............ fingolfin(@)altair.eu.org ..
    . http://fingolfin.cjb.net .................. RPG famous last words: ..

  • 75. Data: 2002-11-06 07:19:03
    Od: User VATAZHKA <v...@l...localdomain>

    > Udospepnianie plikow nie bedacych wlasnoscia i chronionych prawem
    > autorskim

    A jeżeli są to pliki nie będące (moją) własnością, chronione prawem
    autorskim, a mimo to dostępne bez opłat (vide kod źródłowy Linuksa)?

    > Ale wchodzac na Kazaa nie zwrocilem uwagi zeby ktos udostepnial tylko
    > bezplatne systemy. Wrecz przeciwnie. Systemy chronione prawem i do tego
    > pliki muzyczne oraz filmy.

    A ja mogę podać ci adresy FTP i WWW gdzie takie pliki możesz zdobyć. I co,
    zablokujesz wszystkie serwery WWW i FTP?

    > A netykieta ? Jak nie czytales to znaczy ze naprawde jestes nowicjuszem.

    Pokaż mi choć jeden wyrok sądu oparty o zapisy netykiety. Zresztą
    netykieta netykiecie nierówna - z tego, co piszesz wywnioskowałem, że
    nieudostępnianie filmów etc. jest niezgodne z netykietą kazoową.

    --
    E pluribus UNIX.

  • 76. Data: 2002-11-06 07:19:15
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>

    > A nie moge udostepniac 3/4 zasobow sunsite ? Chyba umowa mi tego nie
    > zabrania ?

    Sory ale odpowiedz sobie sam na to pytanie. Jezeli twoja odpowiedz brzmi TAK
    to idz do lekarza.

  • 77. Data: 2002-11-06 07:19:37
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@n...net>

    > przez
    >
    > A nie moge udostepniac 3/4 zasobow sunsite ? Chyba umowa mi tego nie
    > zabrania ?

    a u mnie zabrania, i w wielu sieciach gdzie ludzie mieli troche pomyslunku
    to tez napisali regulamin w ktorym zabraniaja udostepniania zasobow poza
    siec lokalna.

    Niestety jak zarzniesz uplink to i downlink siądzie...

    Marcin

  • 78. Data: 2002-11-06 07:20:41
    Od: "Huginn" <j...@q...pl>

    Coraz wiecej providerow ucieka ze
    > szkieletu TP S.A. a co sie stanie jak np. ATM czy TDC czy tez inne firmy
    > majace swoja siec szkieletowa przejma wiekszosc klientow biznesowych od TP

    Co Ty opowiadasz TDC korzysta z laczy TPSA - polpak'u - wszystko to jest
    polaczone

  • 79. Data: 2002-11-06 07:21:02
    Od: MSZ <d...@p...com.pl>

    Dnia 2002-11-05 13:45, Użytkownik Jaroslaw Druzbinski napisał:

    > Dlaczego Wy userzy zawsze myslicie kategoriami ze Admini chca dla Was zle ?

    Bo na ten przykład koncepcje co jest "dobre" a co "złe" inaczej rozumieją
    jedni i drudzy?

    > Ze oni by chcieli tylko www i poczte Wam dac ? Na jakiej podstawie tak
    > sadzisz i to podkreslasz ?

    Na podstawie rozlicznych wypowiedzi tutaj i gdzie indziej. A poza tym,
    reductio ad absurdum to bardzo fajna technika :-)

    > Moim zdaniem nie jest tak jak piszesz. Adminni chca zeby wszystkim dzialalo

    Żeby CO wszystkim działało? Jednego interesują przysłowiowe gołe baby i
    jak mu słabo idzie playboy.com to pyszczy, drugi chce grać w quake z
    pingiem 50 albo mniej, trzeci chce ściągać jakieś discopolo, czwarty nic
    nie robi tylko newsy czyta... Na jakiej podstawie uznajesz, że ten
    konkretny ma mieć dobrze i dlatego innemu trzeba zablokować?

    A jak ci któyś zacznie co dzień inną dystrybucję linuxa wsysać, czym można
    łądnie łącze przytkać, to zabronisz mu? A czym on się rózni od kolesia,
    który zamiast 5 CD redhata ciągnie 5 filmów? Pytam o stronę techniczną
    oczywiście.

    > wszystko dobrze ale jezeli pojawia sie cos co utrudnia korzystanie z
    > Internetu pozostalym userom to Ty sie burzysz ze tylko www i poczte chce ci
    > admin dac co oczywiscie nie jest prawda.

    Z niektórych wypowiedzi tutaj można wysnuć wniosek, że i to za dużo.

    --
    M.S.Z.: Mechanical Synthetic Zombie * msz(at)msz.pmp.com.pl

    Well... really... who's to say that mankind wouldn't be better
    off is a few thousand people I personally consider too annoying
    to exist happen to die loud, flashy, painful deaths along the way?
    (Jordan, EN)

  • 80. Data: 2002-11-06 07:21:16
    Temat: Re: Kiedyś byłem adminem...
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <B...@t...one.pl>

    Cóż, Tue, 5 Nov 2002 07:21:50 +0000 (UTC)
    Frogesty Rygel <r...@g...pl> pisze:

    > [...]
    > ja się wogóle nie dziwie że ktoś taki pewnie nigdy nie widział strony
    > netfiltera, czy też nawet nie zdaje sobie sprawy co potrafi cbq albo htb -
    > bo nad tym trzeba wysiedzieć parę dupogodzin i tak z apt-get`a to nie
    > pójdzie - tylko że kiedy taki admin ma siedzieć? Przecież własnie
    > [...]

    To wszystko i tak półśrodki. Równie dobrze można limitować za pomogą
    cbq, jak przycinaniem liczby połączeń, czy portów, czy w końcu
    netfiltrem. Problem to Kazaa, która ciągnie ile się da.
    A skuteczne wyplenienie, to limit po równo. Niestety to odpada
    w większości przypadków.

    --
    Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak <b...@t...one.pl>
    [RLU:146065, GG:3218485, IA:3647017539, #amypl tkdMass]