  • 61. Data: 2002-11-05 12:30:16
    Temat: Re: a moze inaczej? (p2p)
    Od: c...@-...mediaport.-to-tez-wywal-.pl ([cookie])

    On Tue, 5 Nov 2002 02:04:22 +0000 (UTC),
    =?iso-8859-2?Q?Pawe=B3_Ma=B3achowski?= <p...@t...niewazne>
    wrote:

    >np. pod FreeBSD da się ograniczać liczbę jednoczesnych konwersacji TCP
    >prowadzonych przez danego użytkownika.

    opisywalem juz w innym watku sytuacje, która z tego wynikla.

    --
    __________ ___ ___ ___ ___ _ ____ ___________________________
    190cm 86kg | _| , | , | '_| ||___ #poznan #fidonet 2:482/64

  • 62. Data: 2002-11-05 12:30:21
    Od: User VATAZHKA <v...@l...localdomain>

    > pozatym w umowie czesto jest podpunkt o wykorzystaniu lacza w sumie z
    > kazdym userem ktory zaczyna kombinowac, stawiac NAT na swoim komputerze
    > i udosepniac lacze dalej i takieinne roziwazywana jest uwowa iu ten
    > system sie sprawdza wiecej uzytkownikow strace z powodow wolnych lacze
    > jak zostawie takiego kogos w sieci

    Jeszcze jeden argument za "każdemu po równo"?

    --
    Microsoft -- just say NO!

  • 63. Data: 2002-11-05 12:30:29
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>

    > Co rozumiesz przez "legalne rozpowszechnianie plików"?

    Udospepnianie plikow nie bedacych wlasnoscia i chronionych prawem autorskim

    > Mogę podać ci wiele takich systemów, których sam nie napisałem, a mimo to
    > mogę je do woli rozpowszechniać.

    Ale wchodzac na Kazaa nie zwrocilem uwagi zeby ktos udostepnial tylko
    bezplatne systemy. Wrecz przeciwnie. Systemy chronione prawem i do tego
    pliki muzyczne oraz filmy.

    > Nie ma ogólnego prawa obowiązującego w Internecie.

    A netykieta ? Jak nie czytales to znaczy ze naprawde jestes nowicjuszem.

  • 64. Data: 2002-11-05 12:30:34
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>

    > A moze lubie sobie sciagac co tydzien nowe wydanie linuxa na 5CD ? Admin
    > zabronic mi nie moze. Tym bardziej nie ma prawa sprawdzic jakie dane
    > pobieram bo grozi mu za to wiecej niz mi za rzekome piractwo.

    Nie interesuje mnie co ty sobie sciagasz. Ja mowilem o udostepnianych przez
    Ciebie danych ktore sam oficjalnie i publicznie udostepniasz. A jezeli nie
    udostepniasz to bardzo dobrze ale wowczas Kazowicze beda cie uwazac za sepa
    i sknere. I jakby tak kazdy nie udostepnial nie byloby co sciagac a Linuxa
    to mozesz sobie sciagac i codziennie.

  • 65. Data: 2002-11-05 12:36:13
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>

    > Czy sciaganie np. darmowych filmow niezaleznych producentow to lamanie
    > prawa? Przeciez przez programy p2p mozna sciagac praktycznie wszystko, nie
    > tylko materialy chronione prawem autorskim.

    99.99 % udostepnianych w Kazaa materialow sa chronione prawem.

    > Ciekawe co by sie stalo, gdybys stracil w taki sposob wszystkich twoich
    > subskrybentow (zakladajac ze jestes providerem) albo chociaz polowe :)

    Wystepuje jako admin Sieci Amatorskiej. Wiec oczywiscie nic by sie nie stalo
    poza tym ze mialbym mniej problemow. Zapewnie nie wszyscy by odeszli
    poniewaz 20 % ludzi korzysta z tego wrzoda jak Kazaa2.
    Oczywiscie podjalem decyzje. Zostala wprowadzona poprawka do regulaminu
    zakazujaca uzywania "narazie" Kazaa2. Zostal zablokowany dostep do klasy
    Kazaa. Wycialem ok 200 hostow pracujacych jako huby Kazaa.
    W sumie to nie wszystko ale ...
    I jaki efekt ?
    Ano taki ze obciazenie lacza spadlo dokladnie o 50 %. Sa luzy pomo ze ludzie
    korzystaja z innych p2p takich jak Direct Connect. Ale to jest kontrolowane
    i w odpowiedni sposob filtrowane.

    Tak wiec podsumowujac calosc zyskalem 50 % luznego lacza a jak ktos z userow
    nie ma ochoty placic 40 zl miesiecznie za to ze nie ma dostepu do kazaa to
    zawsze moze przyjsc i zrezygnowac. Nikt na sile nie trzyma. Troch krzyku a
    teraz zaczynaja sie pochwaly jak wszystkim nagle internet zaczal
    zapierniczac. Wrecz pytaja czy nie kupilismy kolejnego lacza bo to az
    niemozliwe.

    Fajnie co ?

  • 66. Data: 2002-11-05 12:45:18
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>

    > Coś mi się wydaje, że jak kupuję "dostęp do internetu" to jest to
    > cokolwiek więcej niż "dostęp do usług które podobają się adminowi jak ma
    > dobry nastrój".

    Dlaczego Wy userzy zawsze myslicie kategoriami ze Admini chca dla Was zle ?
    Ze oni by chcieli tylko www i poczte Wam dac ? Na jakiej podstawie tak
    sadzisz i to podkreslasz ?
    Moim zdaniem nie jest tak jak piszesz. Adminni chca zeby wszystkim dzialalo
    wszystko dobrze ale jezeli pojawia sie cos co utrudnia korzystanie z
    Internetu pozostalym userom to Ty sie burzysz ze tylko www i poczte chce ci
    admin dac co oczywiscie nie jest prawda.

  • 67. Data: 2002-11-05 12:52:52
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>

    Otoz z Kazza w 90 % korzystaja userzy z Amatorskich Sieci ktorzy placa max
    po 40 zl miesiecznie. To oni tutaj narzekaja na adminow. Ze im sie porty
    przycina i wogole ze admini to swiry. A najwazniejsze dla nich ze placa i MA
    dzialac i ich to g,,, obchodzi.

    > Chciałeś powiedzieć 2000?

    Dokladnie. za 2000 mozna kupic lacze do 256 kb/s i nawet z polowe gwarancji.
    ;)

  • 68. Data: 2002-11-05 18:05:45
    Od: "gLiNa" <g...@s...pl>

    > Nie interesuje mnie co ty sobie sciagasz. Ja mowilem o udostepnianych
    przez
    > Ciebie danych ktore sam oficjalnie i publicznie udostepniasz. A jezeli nie

    A nie moge udostepniac 3/4 zasobow sunsite ? Chyba umowa mi tego nie
    zabrania ?

    --
    Mikołaj Gliński - gLiNa
    ### g...@s...pl / GG: 810761 / ICQ: 17403689 ###

  • 69. Data: 2002-11-06 07:16:34
    Od: "Mr.FX" <m...@c...pl>

    :
    : A nie moge udostepniac 3/4 zasobow sunsite ? Chyba umowa mi tego nie
    : zabrania ?

    Zależy od umowy... moja by Tobie tego zabraniała... "świadome zakłócanie
    pracy i dostępu do Internetu pozostałym użytkownikom Sieci". Zostałbyś
    poinstruowany, że takie zasoby można ściągnać stąd i stąd i to przy użyciu
    takiego i takiego proxy i poproszony o zaprzestanie tego typu złośliwej
    działalności (częściowy publiczny mirror sunsite). Jeśli wierzysz w to,
    że wygrałbyś w sądzie to nic na to już nie poradzę, jeśli w końcu skumałeś
    - to tak, czy inaczej EOT.

    --
    Mr.FX [ myryfykysy ]

  • 70. Data: 2002-11-06 07:16:40
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l>

    MSZ napisal(a) [04 Nov 2002]:

    > Coś mi się wydaje, że jak kupuję "dostęp do internetu" to jest to
    > cokolwiek więcej niż "dostęp do usług które podobają się adminowi jak
    > ma dobry nastrój".

    Kupujesz to, co jest okreslone w umowie. A tam jest zazwyczaj sporo
    zastrzezen...

    > A co do pasma, to jakoś nikt za pieniądze dostępne prywatnemu
    > użytkownikowi nie gwarantuje pasma dalej jak do routera brzegowego.

    Widocznie kosztuje to wiecej, niz jest w stanie zaplacic prywatny
    uzytkownik.

    --
    (moskit-at-irc.pl)