  • 31. Data: 2012-06-16 10:12:32
    Temat: Re: Żył ze stłuczek
    Od: anacron <a...@a...pl>

    > Polowanie na błędy i świadome doprowadzanie do kolizji, których można
    > było uniknąć jest złamaniem art. 3 PoRD.

    Udowodnij takiemu to. Statystyką można wszystko udowodnić. Załóżmy, że
    ktoś miał 5 kolizji w roku, ktoś powie dużo, ale gdy okaże się, że gość
    powiedzmy robi 120-140 tys. km rocznie to już ta sama statystyka wygląda
    inaczej.

  • 32. Data: 2012-06-16 10:34:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Jun 2012 01:10:30 +0200, Michoo napisał(a):

    > Wiesz, jeżeli będzie po jednej stronie sali sądowej on - biedna ofiara
    > 60 kolizji a o drugiej stronie "oni", zeznający pokroju:
    > - "miałem wrażenie, że mnie wpuszcza a on nagle ruszył..."

    Wrazenie. No to mial zle wrazenie i ja mam byc temu winien ?
    A ja tylko jechalem przepisowo 50km/h :-)

    > - "machnął mi ręką a potem pojechał..."

    nie pamietam wysoki sadzie, ale moze nos mnie swedzial :-)

    Ja bym tam swiatlami blyskal :-)

    > - "gdy nieprzepisowo zjeżdżałem usłyszałem jak przyspiesza..."
    > ... i przyznałem się do sprawstwa, bo nie miałem świadków i
    > minimalizowałem stratę (koszt mandatu).
    > To adwokat będzie mógł co najwyżej wnioskować o niski wyrok.

    Zawnioskowac o wizje lokalna, sprawdzic czy swiadek dobrze slyszy
    przyspieszanie, a przede wszystkim wypytac jak to bylo z tym NIEPRZEPISOWYM
    zjezdzaniem :-P

    > W pojedynczym przypadku masz jeden przeciw jednemu, tu masz jeden
    > przeciw kilkudziesięciu.
    > Ja nic. Od rozstrzygania jest sąd. I mam nadzieję, że na podstawie
    > materiału dowodowego udupi oszusta.

    To zacznie pisac adwokat apelacje. Pierwszy skazany na podstawie
    statystyki. Jak 5 razy wygram w totka, to tez mnie skaza za nadmierne
    szczescie ?
    Nie mowie ze nie powinni sledztwa prowadzic, bo takie rzeczy sie nie
    zdarzaja :-)

    J.

  • 33. Data: 2012-06-16 10:51:57
    Od: to <t...@i...pl>

    begin marcin

    > popieram!
    > a tych co lamali przepis wymuszajac pierwszenstwo na rondzie - nagrodzic
    > !!!

    Nie wymuszali, zakładając, że ktoś próbuje w Ciebie wjechać, to nigdy byś
    nie skręcił w lewo na rondzie albo nie włączył się do ruchu z
    podporządkowanej (w godzinach szczytu). Z artykułu wynika, że gość
    udawał, że robi miejsce, a potem celowo doprowadzał do kolizji. Powinien
    jeszcze beknąć za narażenie życia i zdrowia. Ogólnie to przecież
    kryminał, nie dość, ze wyłudzał kasę to przede wszystkim stwarzał realne
    zagrożenie. Powinien kilka lat posiedzieć, ale to pewnie niestety nie w
    Polsce. Pewnie dostanie zawiasy albo nawet nie i będzie się cieszył.

  • 34. Data: 2012-06-16 10:53:12
    Od: to <t...@i...pl>

    begin z

    > Tylko jak się okaże, że oskarżenie kogoś na podstawie statystyk

    Ale jakich statystyk, przecież są świadkowie.

  • 35. Data: 2012-06-16 14:56:34
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 16.06.2012 05:17, marcin wrote:

    > zeznaja ze wymusili pierwszenstwo jak zjezdzali z ronda doprowadzajac do
    > kolizji. i pozamiatane.

    Z tego co ja widzę, to mamy 2 możliwe interpretacje:
    - "wpuszczając" kogoś ustępujesz mu pierwszeństwa przejazdu. to jest
    przechodnie - skoro ty ustąpiłeś to teraz on ma pierwszeństwo przed
    tobą, wjeżdża na skrzyżowanie, musisz mu pozwolić je opuścić.
    - "wpuszczając" kogoś "zatrzymujesz się" w myśl art 46 popełniasz
    wykroczenie, w myśl art 17 masz ustąpić pierwszeństwa.

    ustąpienie pierwszeństwa - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch
    mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo
    istotnej zmiany prędkości, a pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia
    lub przyspieszenia kroku;

    zatrzymanie pojazdu - unieruchomienie pojazdu niewynikające z warunków
    lub przepisów ruchu drogowego, trwające nie dłużej niż 1 minutę, oraz
    każde unieruchomienie pojazdu wynikające z tych warunków lub przepisów;

    Art. 17. 1. Włączanie się do ruchu następuje przy rozpoczynaniu jazdy po
    postoju lub zatrzymaniu się niewynikającym z warunków lub przepisów
    ruchu drogowego oraz przy wjeżdżaniu:[...]
    2. Kierujący pojazdem, włączając się do ruchu, jest obowiązany zachować
    szczególną ostrożność oraz ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub
    uczestnikowi ruchu.

    Art. 46. 1. Zatrzymanie i postój pojazdu są dozwolone tylko w miejscu i
    w warunkach, w których jest on z dostatecznej odległości widoczny dla
    innych kierujących i nie powoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu
    drogowego lub jego utrudnienia.

    2. Kierujący pojazdem, zatrzymując pojazd na jezdni, jest obowiązany
    ustawić go jak najbliżej jej krawędzi oraz równolegle do niej.

    Art. 49. 1. Zabrania się zatrzymania pojazdu:
    na przejeździe kolejowym, na przejeździe tramwajowym, na
    skrzyżowaniu oraz w odległości mniejszej niż 10 m od przejazdu lub
    skrzyżowania;

    A abstrahując od powyższych rozważań - jeżeli miałeś 60 kolizji w 5 lat
    to albo pojawiły się przeciwwskazania i prawka nie powinieneś mieć, albo
    notorycznie naruszasz art 3 i prawka nie powinieneś mieć.

    Art. 3. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
    obowiązani zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną
    ostrożność, unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować
    zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten
    utrudnić albo w związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek publiczny
    oraz narazić kogokolwiek na szkodę. Przez działanie rozumie się również
    zaniechanie.

    Michoo

  • 36. Data: 2012-06-16 15:26:09
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 16.06.2012 10:12, anacron wrote:

    > Udowodnij takiemu to. Statystyką można wszystko udowodnić.
    Jeżeli mówimy o statystyce a nie oszustwie to nie, nie można.

    > Załóżmy, że
    > ktoś miał 5 kolizji w roku, ktoś powie dużo,
    Mówimy tu o 60 kolizjach w ciągu 5 kolejnych lat.

    > ale gdy okaże się, że gość
    > powiedzmy robi 120-140 tys. km rocznie to już ta sama statystyka wygląda
    > inaczej.
    To może zaprezentuj odpowiednie dane. Bo z tych które są dostępne wynika
    ~400 tysięcy kolizji na 16 milionów samochodów w kraju + 8 milionów
    "przejazdem". Jak masz 5 kolizji w ciągu roku to nawet przy przejechaniu
    140tyś to będzie dużo. Jak masz średnio 5 kolizji rok w rok, to znaczy,
    że jest coś z tobą ostro nie tak.

    Albo masz kolosalnego pecha, ale ja bym w takim wypadku zaczął jeździć z
    rejestratorem bo bałbym się oskarżeń o prowokowanie kolizji.

    Michoo

  • 37. Data: 2012-06-16 15:53:14
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 16.06.2012 10:34, J.F. wrote:

    > nie pamietam wysoki sadzie, ale moze nos mnie swedzial :-)

    5 razy w tym samym miejscu, i za każdym stawał a zaraz potem gwałtownie
    przyspieszał? Jak ma takie tiki to nie powinien mieć prawka z przyczyn
    medycznych.

    > To zacznie pisac adwokat apelacje. Pierwszy skazany na podstawie
    > statystyki.
    Ale rozumiesz, że statystyka jest tylko okolicznością obciążającą. Są
    też zeznania jak rozumiem kilkudziesięciu osób.

    > Jak 5 razy wygram w totka, to tez mnie skaza za nadmierne
    > szczescie ?
    Nie. Ale przy dużych wygranych byłbyś jednym z niewielu na świecie.
    Podejrzenie oszustwa by było...

    > Nie mowie ze nie powinni sledztwa prowadzic, bo takie rzeczy sie nie
    > zdarzaja :-)
    Z szacunków wychodzi, że powinny się zdarzać.

    Michoo

  • 38. Data: 2012-06-16 16:34:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 16 Jun 2012 09:57:40 +0200, anacron

    > Po radach

    Że po czym?

    --
    Pozdor Myjk
    http://xcarlink.pl - zmieniarka *MP3*

  • 39. Data: 2012-06-16 17:02:04
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-06-16 14:34:44 +0000, Myjk <m...@n...op.pl> said:

    > Sat, 16 Jun 2012 09:57:40 +0200, anacron

    > Że po czym?

    Rąda. To zdaje się pięta achillesowa anacrona.

    --
    Bydlę

  • 40. Data: 2012-06-16 17:59:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Jun 2012 15:53:14 +0200, Michoo napisał(a):

    > 5 razy w tym samym miejscu, i za każdym stawał a zaraz potem gwałtownie
    > przyspieszał? Jak ma takie tiki to nie powinien mieć prawka z przyczyn
    > medycznych.

    bo tam prosze sadu jest niebezpiecznie, wiec ja jade, ja widze ze oni
    zwalniaja to ja przyspieszam ... ale raz na pol roku jakis pacan tez
    przyspiesza, mimo ze ma ustapic. no i jest bum :-)

    A poza tym co on mial za auto ze mogl tak "gwaltownie przyspieszyc" ?

    > Ale rozumiesz, że statystyka jest tylko okolicznością obciążającą. Są
    > też zeznania jak rozumiem kilkudziesięciu osób.

    A kazdy z tych ludzi jednoczesnie zeznaje, ze owszem, jechal nieprawidlowo
    i poczuwa sie do winy :-)

    Z szacunkow wynika ze nie powinny :-)

    J.