-
1. Data: 2010-05-17 09:43:38
Temat: Zwiększony luz wierzchołkowy
Od: " Krawat" <a...@g...pl>
Poszukuję jakichś informacji jakie negatywne zjawiska zachodzą w przypadku
zwiększenia luzu wierzchołkowego w przypadku przekładni zębatej a dokładniej
szyny zębatej?
szukałem po necie ale poza definicją luzu wierzchołkowego to nie wiele
znalazłem ani po polsku ani po angielsku.
Jak by ktoś widział coś w temacie albo mógł się podzielić wiedzą to był bym
wdzięczny.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2010-05-17 18:35:44
Temat: Re: Zwiększony luz wierzchołkowy
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik " Krawat" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
news:hsr34a$9rb$1@inews.gazeta.pl...
> Poszukuję jakichś informacji jakie negatywne zjawiska zachodzą w
> przypadku
> zwiększenia luzu wierzchołkowego w przypadku przekładni zębatej a
> dokładniej
> szyny zębatej?
Skoro nikt dotąd nie odpisał, to ja spróbuję z pamięci. We wzorach z PKM-u
są podane wartości tego luzu. Za duży generalnie może mieć wpływ na gorsze
smarowanie przekładni, bo ten luz robi za taki magazynek oleju. Gdyby ten
luz był jakiś bardzo duży, to możnaby było się zastanowić nad negatywnym
wpływem na wytrzymałość zęba, ale zakładam, że nie o czymś takim piszemy
tutaj.
-
3. Data: 2010-05-17 20:42:07
Temat: Re: Zwiększony luz wierzchołkowy
Od: " " <a...@g...pl>
>luz był jakiś bardzo duży, to można by było się zastanowić nad negatywnym
> wpływem na wytrzymałość zęba, ale zakładam, że nie o czymś takim piszemy
> tutaj.
>
Właśnie o takie rzeczy mi chodzi :)
Do wzorów jaki powinien być luz dotarłem bez problemu, chodzi mi właśnie o to
czym skutkuje za duży luz, mniejsza sprawność? Szybsze zużycie? Łamanie zębów?
A może tylko większe drgania i hałas?
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
4. Data: 2010-06-11 21:24:03
Temat: Re: Zwiększony luz wierzchołkowy
Od: wharton <k...@y...com>
On 17 Maj, 22:42, " " <a...@g...pl> wrote:
> >luz by jaki bardzo du y, to mo na by by o si zastanowi nad negatywnym
> > wp ywem na wytrzyma o z ba, ale zak adam, e nie o czym takim piszemy
> > tutaj.
>
> W a nie o takie rzeczy mi chodzi :)
> Do wzor w jaki powinien by luz dotar em bez problemu, chodzi mi w a nie o to
> czym skutkuje za du y luz, mniejsza sprawno ? Szybsze zu ycie? amanie z b w?
> A mo e tylko wi ksze drgania i ha as?
>
> --
> Wys ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/
Z autopsji wiem że za duży luz wierzchołkowy powoduje większy hałas.
Mieiśmy w firmie przekładnie małej mocy i wolnoobrotowa i inżynierzy
zastanawiali się nad przyczynami głośnej pracy. Na początek zalecono
zaokrąglić krawędzie wierzchołków zębów ale efekt był niezadowalający
następnie zmniejszono luz wierzchołkowy i przekładnia jest dużo cichsza