eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZrób to sam: WEBASTO
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 9

  • 1. Data: 2017-11-26 16:09:41
    Temat: Zrób to sam: WEBASTO
    Od: Majka <k...@g...com>

    W tym co piszę będzie dużo uproszczeń, ale proszę nie krytykować szczegółów, a raczej
    całościowo, nieco z dystansu spojrzeć na mój pomysł i powiedzieć, czy ma on sens.

    1. Wprowadzenie:
    a) Rozruch zimnego silnika:
    więcej pali, szybciej się zużywa (m.in. gorsze smarowanie), ma (zanim się rozgrzeje)
    gorsze osiągi, nie ma ogrzewania w samochodzie.
    b) Ciepły silnik:
    wolniej się zużywa, mniej pali, szybciej uzyskuje się ogrzewanie we wnętrzu, ma
    lepsze osiągi.

    2. Na co mnie nie stać:
    Na urządzenia profesjonalne, Webasto czy Eberspracher, służące podgrzaniu auta w
    czasie mrozów podczas postoju.

    3. Mój pomysł na PRYMITYWNE i PROSTE podgrzewanie auta w garażu:
    Mam jeden niewielki grzejnik w garażu, panel wielkości ok. 45x60 cm. Umieszczony na
    ścianie na wieszaku dokładnie przed parkującym samochodem, przed wlotem chłodnicy.
    Chcę ten grzejnik przenieść o około 1-1,5 metra i umieścić na leżąco, na płasko pod
    blokiem silnika?
    Temperatura grzejników w domowej instalacji mierzona pirometrem to od 38 C w nocy do
    45 C w dzień. Załóżmy, że pod autem grzejnik w garażu będzie miał 35-40 stopni C.
    Ciepły/gorący grzejnik pod silnikiem, ciepłe powietrze unosi się od góry, i pod maską
    silnika jest w pewnym stopniu zatrzymywane, nie może unieść się wyżej i opuścić
    komory silnika.
    Podgrzewany więc będzie blok silnika, temperatura oleju/miski olejowej/bloku
    silnika/płynu chłodzącego będzie pi-razy-oko około 25-30 stopni.
    Efekt: ciepły silnik - mniejsze zużycie silnika, większa trwałość, mniejsze zużycie
    paliwa, szybciej ciepło w kabinie, osiągi bliskie maksimum od startu.

    4. Inne dane o garażu: tylko jeden grzejnik. Jeśli jest wyłączony to w największe
    mrozy było tam 6 stopni. Obecnie około 12-13. Przy włączonym grzejniku 14-16 w
    zależności od mrozu na zewnątrz.

    5. Pytania:
    Czy ma to sens?
    Czy tak można ogrzać silnik leżącym tuż nad podłogą i tuż pod blokiem silnika
    grzejnikiem?
    Czy (zakładając maks. temp. 45 st. C) nic nie uszkodzę?
    Czy zysk z ogrzanego auta to będzie np. jego większa trwałość i mniejsze koszty
    napraw? I czy ten zysk będzie większy niż inwestycja w dwie rury 1,5 metra i godzina
    pracy z przenoszeniem grzejnika?

    Majka


  • 2. Data: 2017-11-26 16:36:40
    Temat: Zrób to sam: WEBASTO
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie ma sensu. Poza tym dla samochodu jest najlepiej jak zima stoi na zewnatrz, mniej
    koroduje. Ale ze doswiadczenie jest miara poznania swiata to zrob i opisz na wiosne
    efekty.


  • 3. Data: 2017-11-26 16:44:00
    Temat: Re: Zrób to sam: WEBASTO
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Majka k...@g...com ...

    > 5. Pytania:
    > Czy ma to sens?
    > Czy tak można ogrzać silnik leżącym tuż nad podłogą i tuż pod
    > blokiem silnika grzejnikiem? Czy (zakładając maks. temp. 45 st. C)
    > nic nie uszkodzę? Czy zysk z ogrzanego auta to będzie np. jego
    > większa trwałość i mniejsze koszty napraw? I czy ten zysk będzie
    > większy niż inwestycja w dwie rury 1,5 metra i godzina pracy z
    > przenoszeniem grzejnika?

    Nie masz czasami jakiejs osłony od dołu?

    Sa grzałki ktore sie wmontowuje w blok silnika, kiedys miałem coś takiego
    w starym autku ktore dzieki temu majac niecały milion km na karku bez
    dotykania silnika było w stanie nadal odpalic w zimie.


    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu
    1 godziny inaczej nie będziesz miał w nowym roku SEXU!!!"


  • 4. Data: 2017-11-26 17:05:35
    Temat: Re: Zrób to sam: WEBASTO
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 26 Nov 2017 07:09:41 -0800 (PST), Majka napisał(a):

    > 5. Pytania:
    > Czy ma to sens?

    Wydaje mi się że nie.

    Jeśli masz włączony grzejnik i 16C w środku, to już chyba nie ma sensu nic
    podgrzewać bardziej.

    Podłącz się OBD do samochodu i zobacz jak szybko po rozruchu podgrzewa się
    z 16C do 25-30C które planujesz. Myślę że w kilkanaście sekund.


  • 5. Data: 2017-11-26 19:35:00
    Temat: Re: Zrób to sam: WEBASTO
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 26 Nov 2017 07:09:41 -0800 (PST), Majka napisał(a):

    > Czy ma to sens?

    Dla lepszego samopoczucia - na pewno :) Dla samochodu- być może, nikt
    nie dysponuje wiarygodnymi wynikami testu. Ponadto jest sporo
    ważniejszych spraw dot. trwałości samochodu.
    --
    Jacek
    I hate haters.


  • 6. Data: 2017-11-26 21:20:46
    Temat: Re: Zrób to sam: WEBASTO
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 26.11.2017 o 16:09, Majka pisze:
    > W tym co piszę będzie dużo uproszczeń, ale proszę nie krytykować szczegółów, a
    raczej całościowo, nieco z dystansu spojrzeć na mój pomysł i powiedzieć, czy ma on
    sens.
    >
    >
    Wydaje mi się, że nie ma to sensu.
    Po pierwsze auto na 99% będzie miało pod silnikiem osłonę skutecznie
    izolującą od ciepła z grzejnika.
    Po drugie auto, a zwłaszcza w zimie nie przyjeżdża do garażu czyste i
    suche, więc będzie z niego kapać woda z solą na ten grzejnik. Nie wróży
    to dobrze grzejnikowi.
    Po trzecie, jak pisał już Tomasz, te 25 stopni to silnik uzyska bardzo
    szybko.
    Jacek


  • 7. Data: 2017-11-26 23:06:43
    Temat: Re: Zrób to sam: WEBASTO
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Czy ma to sens?
    jeśłi masz gniazdko w garażu, to proponuje taki układ:
    włącznik czasowy za 9.99zł, który uruchomi grzałkę płynu chłodniczego
    (za 93-170zł allegro). co prawda prąd droższy niż ciepły kaloryfer, ale
    1000razy lepiej nagrzeje silnik.
    Inna opcja, również włącznik, i kaloryfer olejowy do auta. silnikowi nie
    pomoże, ale Tobie tak

    ToMasz
    PS druga opcja cwiczona przez parę lat


  • 8. Data: 2017-11-26 23:26:46
    Temat: Re: Zrób to sam: WEBASTO
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-11-26 o 16:09, Majka pisze:

    > 5. Pytania:
    > Czy ma to sens?

    Nie ma sensu. Tracisz energię i pieniądze na ogrzewanie całego garażu.
    Skoro masz garaż z prądem to poszukaj elektrycznej grzałki do płynu
    chłodzącego zasilanej z zewnątrz i ewentualnie mającej włącznik czasowy.
    Główny problem tego rozwiązania to pamiętać o podpięciu i odpięciu
    zasilania.


    Pozdrawiam


  • 9. Data: 2017-11-27 09:58:45
    Temat: Re: Zrób to sam: WEBASTO
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 26 Nov 2017 07:09:41 -0800, Majka wrote:
    > Czy ma to sens?
    > Czy tak można ogrzać silnik leżącym tuż nad podłogą i tuż pod blokiem
    > silnika grzejnikiem?

    W taki sposób ruskie uruchamiali swoje pojazdy... ale u nich dane były
    nieco inne:

    - "samochód" to był kilkutonowy Kamaz
    - "ogrzewanie" to było ognisko pod pojazdem
    - "garaż" to był syberyjski step

    U nich się sprawdzało (i pewno sprawdza dalej). U ciebie... całkiem bez
    sensu - korzyść temperaturowa znikoma (max kilka stopni przez kilkanaście
    sekund).

    Mateusz

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: