-
X-Received: by 10.31.94.198 with SMTP id s189mr3249899vkb.9.1511708982104; Sun, 26
Nov 2017 07:09:42 -0800 (PST)
X-Received: by 10.31.94.198 with SMTP id s189mr3249899vkb.9.1511708982104; Sun, 26
Nov 2017 07:09:42 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer02.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer02.iad!feed-me.highwinds-medi
a.com!news.highwinds-media.com!m31no948563qtf.0!news-out.google.com!v55ni1757qt
c.0!nntp.google.com!m31no948559qtf.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.goog
legroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Sun, 26 Nov 2017 07:09:41 -0800 (PST)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=192.162.164.25;
posting-account=coToQQoAAACVS4r5CDkdC8vHd7IUmmOt
NNTP-Posting-Host: 192.162.164.25
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <4...@g...com>
Subject: Zrób to sam: WEBASTO
From: Majka <k...@g...com>
Injection-Date: Sun, 26 Nov 2017 15:09:42 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Body-CRC: 2724773985
X-Received-Bytes: 4016
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2619772
[ ukryj nagłówki ]W tym co piszę będzie dużo uproszczeń, ale proszę nie krytykować szczegółów, a raczej
całościowo, nieco z dystansu spojrzeć na mój pomysł i powiedzieć, czy ma on sens.
1. Wprowadzenie:
a) Rozruch zimnego silnika:
więcej pali, szybciej się zużywa (m.in. gorsze smarowanie), ma (zanim się rozgrzeje)
gorsze osiągi, nie ma ogrzewania w samochodzie.
b) Ciepły silnik:
wolniej się zużywa, mniej pali, szybciej uzyskuje się ogrzewanie we wnętrzu, ma
lepsze osiągi.
2. Na co mnie nie stać:
Na urządzenia profesjonalne, Webasto czy Eberspracher, służące podgrzaniu auta w
czasie mrozów podczas postoju.
3. Mój pomysł na PRYMITYWNE i PROSTE podgrzewanie auta w garażu:
Mam jeden niewielki grzejnik w garażu, panel wielkości ok. 45x60 cm. Umieszczony na
ścianie na wieszaku dokładnie przed parkującym samochodem, przed wlotem chłodnicy.
Chcę ten grzejnik przenieść o około 1-1,5 metra i umieścić na leżąco, na płasko pod
blokiem silnika?
Temperatura grzejników w domowej instalacji mierzona pirometrem to od 38 C w nocy do
45 C w dzień. Załóżmy, że pod autem grzejnik w garażu będzie miał 35-40 stopni C.
Ciepły/gorący grzejnik pod silnikiem, ciepłe powietrze unosi się od góry, i pod maską
silnika jest w pewnym stopniu zatrzymywane, nie może unieść się wyżej i opuścić
komory silnika.
Podgrzewany więc będzie blok silnika, temperatura oleju/miski olejowej/bloku
silnika/płynu chłodzącego będzie pi-razy-oko około 25-30 stopni.
Efekt: ciepły silnik - mniejsze zużycie silnika, większa trwałość, mniejsze zużycie
paliwa, szybciej ciepło w kabinie, osiągi bliskie maksimum od startu.
4. Inne dane o garażu: tylko jeden grzejnik. Jeśli jest wyłączony to w największe
mrozy było tam 6 stopni. Obecnie około 12-13. Przy włączonym grzejniku 14-16 w
zależności od mrozu na zewnątrz.
5. Pytania:
Czy ma to sens?
Czy tak można ogrzać silnik leżącym tuż nad podłogą i tuż pod blokiem silnika
grzejnikiem?
Czy (zakładając maks. temp. 45 st. C) nic nie uszkodzę?
Czy zysk z ogrzanego auta to będzie np. jego większa trwałość i mniejsze koszty
napraw? I czy ten zysk będzie większy niż inwestycja w dwie rury 1,5 metra i godzina
pracy z przenoszeniem grzejnika?
Majka
Następne wpisy z tego wątku
- 26.11.17 16:36 Zenek Kapelinder
- 26.11.17 16:44 Budzik
- 26.11.17 17:05 Tomasz Pyra
- 26.11.17 19:35 Jacek Maciejewski
- 26.11.17 21:20 Jacek
- 26.11.17 23:06 ToMasz
- 26.11.17 23:26 RadoslawF
- 27.11.17 09:58 Mateusz Viste
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=