  • 1. Data: 2017-11-26 13:00:06
    Temat: Zimowe czy całoroczne
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Punto. Autko które maks robi 5.000. Oczywiscie 90% w miescie plus
    najczesciej latem jeden wyjazd nad morze.
    Jezdzi nim kobieta SIC bardzo nieagresywnie.
    Trzeba zmienic opony bo stare juz prawie łyse.

    Co kupic - całoroczne czy zimowe?

    Tak mysle, ze zimowki niby troche gorzej trzymaja na deszczu ale przy
    jezdzie cywilnej nie powinno to miec zadnego znaczenia.
    Z drugiej strony zimowki w razie sniegu duzo lepiej sobie poradza niz
    całoroczne.
    co byście założyli?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

  • 2. Data: 2017-11-26 13:32:34
    Temat: Re: Zimowe czy całoroczne
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-26 o 13:00, Budzik pisze:
> [...]
    > jezdzie cywilnej nie powinno to miec zadnego znaczenia.
    > Z drugiej strony zimowki w razie sniegu duzo lepiej sobie poradza niz

    Ile razy będzie ten śnieg w mieście w ciągu roku?

  • 3. Data: 2017-11-26 13:40:50
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 26.11.2017 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał/a:

    > Z drugiej strony zimowki w razie sniegu duzo lepiej sobie poradza niz
    > całoroczne.

    Niekoniecznie. Całoroczne to, można rzec, bardziej zimówki
    dostosowane do jazdy latem, a nie odwrotnie.

    > co byście założyli?

    Od pięciu lat ujeżdzam całoroczne i jestem bardzo zadowolony.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 4. Data: 2017-11-26 13:50:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.11.2017 o 13:00, Budzik pisze:

> [...]
    > jezdzie cywilnej nie powinno to miec zadnego znaczenia.
    > Z drugiej strony zimowki w razie sniegu duzo lepiej sobie poradza niz

    Całoroczne.

    Prawdę mówiąc gdybym miał się nie przejmować kasą i miał człowieka co mi
    je pozmienia bez udziału z mojej strony, to w zimę bym jeździł na
    całorocznych a w lato na letnich;)

    W mieście po śniegu nie jeździsz w ogóle, bo jak jest kopny śnieg, to
    stoisz w korku. Więc ważniejsze jest jak się sprawują na mokrym przy
    temp dodatnich i w błocie posniegowym. I tu IMHO całoroczne radzą sobie
    lepiej od zimówek. Tym lepiej im bardziej zimówki są zimowe.

    Shrek

  • 5. Data: 2017-11-26 14:01:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Ile razy będzie ten śnieg w mieście w ciągu roku?

    Ok, moze tylko raz, moze dwa.
    W sumie zeby rozwalic auto to wystarczy raz.

    Ale pytanie w druga strone - czy wielosezonowe maja jakakolwiek przewage
    nad zimowkami?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 6. Data: 2017-11-26 14:29:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

> [...]
    > przy temp dodatnich i w błocie posniegowym. I tu IMHO całoroczne
    > radzą sobie lepiej od zimówek. Tym lepiej im bardziej zimówki są

    No to w takim układzie na twoim miejscu jezdziłbym na letnich cały rok.
    Testy pokazuja bardzo wyraźnie, ze zima letnie opony na mokrym i suchym
    sprawuja sie najlepiej.
    Zimowe zaczynaja pomagac włanie jak pojawia sie błoto posniegowe, snieg
    etc.

    Ja kiedys jak jezdziłem troche jak głupek bo młody i firmowe auto to tez
    czułem róznice miedzy zimowkami a letnimi na mokrym.

    Teraz kiedy mam juz za soba pare km to własciwie nie zauwazam róznicy co
    wynika przede wszystkim ze stylu jazdy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

  • 7. Data: 2017-11-26 14:34:11
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Ale pytanie w druga strone - czy wielosezonowe maja jakakolwiek przewage
    > nad zimowkami?

    Dwa lata (pory roku) jeździłem na zimówkach non stop.
    Ale jak za trzecim na rondzie w deszczu przywaliłem w krawężnik
    dałem sobie spokój.
    Wiecej wydałem na ustawianie zbieżności niż oszczędziłem na oponach.
    Zimówkom mówimy stanowcze nie w lato.

  • 8. Data: 2017-11-26 14:34:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 26 Nov 2017 12:00:06 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

> [...]
    > najczesciej latem jeden wyjazd nad morze.
    > Jezdzi nim kobieta SIC bardzo nieagresywnie.
    > Trzeba zmienic opony bo stare juz prawie łyse.

    Różnica w osiągach nie rekompensuje tego, że mając dwa komplety opon w tak
    mało jeżdżącym samochodzie się po prostu ich nie zużyje, bo się zestarzeją.

  • 9. Data: 2017-11-26 14:53:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.11.2017 o 14:29, Budzik pisze:

    > No to w takim układzie na twoim miejscu jezdziłbym na letnich cały rok.

    Większość ludzi w miastach ma taki układ. Postawmy sprawę jasno - w
    miastach już zima drogowców nie zaskakuje, co najwyżej kierowców. Jak
    pada, to nie ma bata i będzie na jezdnię spadać. Posoloną, więc zrobi
    się od razu błocko. Śniegu nawet na chodnikach ciężko uswiadczyć, bo
    tyle tej soli sypią, że wszędzie się breja robi.

    > Testy pokazuja bardzo wyraźnie, ze zima letnie opony na mokrym i suchym
    > sprawuja sie najlepiej.

    Poważne - myślałem że jednak całoroczne lepiej. Choćby ze względu na
    miekszą mieszankę.

    > Zimowe zaczynaja pomagac włanie jak pojawia sie błoto posniegowe, snieg
    > etc.

    W sumie nie wiem jak lamelki miałyby pomagać na błoto, więc zostaje
    tylko miękkość mieszanki.

    Shrek

  • 10. Data: 2017-11-26 14:58:29
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    7.0.0.1...

    > co byście założyli?

    Całoroczne. Wypadają zdecydowanie lepiej w sytuacjach, w których będą
    użytkowane. Tylko jakieś przyzwoite bierz, nie Navigatory.

    Robię jakieś 25-30 tys km rocznie, aktualnie na całorocznych Nokian
    Weatherproof i moim zdaniem ogólnie sprawują się lepiej, niż dawniejszy
    zestaw zmieniany systamatycznie Dębica Passio na lato i Frigo na zimę.
    Znacznie częściej wykorzystuję dobrą przyczepność Nokianów na mokrym, niż
    dobry uciąg Frigo w kopnym, miękkim śniegu. Nota bene trzymanie boczne na
    śniegu też jest lepsze w tych całorocznych, niż w stricte zimowych, gdzie
    częściej mi tył uciekał podczas jazdy po łuku.