  • 211. Data: 2013-11-11 13:42:14
    Temat: Re: Znowu ronda :)
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Ale co w tym, co zacytowałeś kuriozalnego?

    Ręce opadają...
    Jak widać, według niektórych oczywistym jest, że na skrzyżowaniu nie ma
    zastosowania reguła pierwszeństwa z prawej, tylko zasada, że
    pierwszeństwo ma ten z prawej :)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.avx.pl

  • 212. Data: 2013-11-11 13:42:47
    Od: "Karolik" <g...@d...pl>

    Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ... nas nie przekonają, że czarne jest czarne a białe jest białe.
    > Jestem bezsilny wobec stwierdzenia że nie ma zastosowania reguła
    > pierwszeństwa z prawej tylko zasada że ma pierwszeństwo ten z prawej.
    >
    > Akarm

    To jest dowód na to, że przypadek Akarma powinien być zbadany przez lekarza.
    Czy ty Akarmie nic nie rozumiesz ? Czy wszystko ci trzeba wykładać "jak
    krowie na rowie" ? Liwiusz napisal skrótowo, ale większość mająca PJ
    powinna wiedzieć o co chodzi.
    Litościwie ci podpowiem, że Liwiusz pisał o art.22, ust.4. Tam pisze
    o wjeżdżającym z prawej.

  • 213. Data: 2013-11-11 14:00:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@b...tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Przy wjeździe pierwszeństwo ma ten, co wjeżdża - przepis szczegółowy
    > (a nie nieistniejąca w przepisach "reguła prawej ręki").

    ok, czyli zgadzamy sie jak jest.
    A temat dyskusji jest tylko "dlaczego tak jest".

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

  • 214. Data: 2013-11-11 14:06:00
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2013-11-11 13:42, Karolik pisze:
    > Liwiusz napisal skrótowo, ale większość mająca PJ
    > powinna wiedzieć o co chodzi.

    Oczywiście, każdy posiadający Prawo Jazdy wie, że w ruchu prawostronnym
    obowiązuje tzw. reguła prawej ręki i nigdzie nie ma przyznawania
    pierwszeństwa pojazdom z lewej strony. Po prostu pierwszeństwo w ruchu
    mają pojazdy z prawej strony i zostało to odpowiednio skodyfikowane.

    > Litościwie ci podpowiem, że Liwiusz pisał o art.22, ust.4. Tam pisze
    > o wjeżdżającym z prawej.

    Zasadę prawej ręki potwierdzają również artykuły 16 i 25.
    Ale Liwiusz napisał wyraźnie, że na skrzyżowaniu nie ma zastosowania
    pierwszeństwo z prawej tylko ma zastosowanie pierwszeństwo z prawej.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.avx.pl

  • 215. Data: 2013-11-11 14:12:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-11-11 14:06, Akarm pisze:
    > Oczywiście, każdy posiadający Prawo Jazdy wie, że w ruchu prawostronnym
    > obowiązuje tzw. reguła prawej ręki

    Każdy posiadający PJ wie, że nie istnieje w prawie tak nazywana, tak
    samo jak nie istnieją misie koala, mimo że dzieci o tym mówią często.

    --
    Liwiusz

  • 216. Data: 2013-11-11 14:36:12
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2013-11-11 14:12, Liwiusz pisze:

    > Każdy posiadający PJ wie, że nie istnieje w prawie tak nazywana, tak
    > samo jak nie istnieją misie koala, mimo że dzieci o tym mówią często.

    Podobnie jak każdy posiadający Prawo Jazdy wie, że nie istnieje w prawie
    "rondo", mimo że ludzie o tym mówią i piszą często.
    No i jeszcze niektórzy wiedzą, że na skrzyżowaniu nie obowiązuje
    pierwszeństwo z prawej, tylko obowiązuje pierwszeństwo z prawej.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.avx.pl

  • 217. Data: 2013-11-11 15:52:10
    Od: "Karolik" <g...@d...pl>

    > Tak, masz ustąpić pierwszeństwa jeszcze znajdując się przed skrzyżowaniem.
    > Rozumiem, że ty najpierw wjeżdżasz, a potem ustępujesz?

    > Liwiusz

    Źle rozumiesz. Ja stosuję oficjalne PoRD, a nie twoje prywatne.

    Ja wjadę na skrzyżowanie na sam początek, bo nikomu nie przeszkadzam
    (nie wymuszam pierwszenstwa), nie przecinam niczyjego toru jazdy.
    Wjadę tak tylko po to, aby wykorzystać twój przepis.
    W tym momencie stosuję "twój" przepis, czyli
    że "zasada prawej strony nie działa na skrzyżowaniu" i jadę dalej.
    Mam w nosie tych z prawej. Ha Ha Ha.
    Wreszcie dotarło, czy jeszcze nie ?

  • 218. Data: 2013-11-11 17:39:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-11-11 14:36, Akarm pisze:

    > Podobnie jak każdy posiadający Prawo Jazdy wie, że nie istnieje w prawie
    > "rondo", mimo że ludzie o tym mówią i piszą często.

    Istnieje, definiowane przez znak C-12.

    > No i jeszcze niektórzy wiedzą, że na skrzyżowaniu nie obowiązuje
    > pierwszeństwo z prawej, tylko obowiązuje pierwszeństwo z prawej.

    A ty do tej pory nie wskazałeś podstawy istnienia przepisu "prawej
    ręki", czy jak to teraz przedszkolanki nazywają na kursach dla dzieci.

    A ja kontrprzykład podałem (wyjeżdżający z prawej z parkingu
    pierwszeństwa nie ma).

    --
    Liwiusz

  • 219. Data: 2013-11-11 18:32:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 11 Nov 2013 17:39:33 +0100, Liwiusz

    > Istnieje, definiowane przez znak C-12.

    Po raz kolejny powielasz bzdurę. Nie definiuje ronda w znaczeniu takim jak
    definicja skrzyżowania, nie pozwala kręcić się w kółko, nie robi z ronda
    oddzielnej drogi itp. itd. Jedyne co _NAKAZUJE_, to objechać "wysepkę" po
    jej prawej stronie. *NIC* *WIĘCEJ!* Tak samo jak znak C-2 nie zmienia
    skrzyżowania w drogę, poza tym że NAKAZUJE jazdę w jednym kierunku na tym
    skrzyżowaniu. Przyjmijcie to w końcu do wiadomości!

    --
    Pozdor Myjk

  • 220. Data: 2013-11-12 01:56:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Nov 2013, Akarm wrote:

    > I to kuriozalne oświadczenie niech stanowi zakończenie dyskusji z tobą.

    Ale to chyba Twoje podejście jest nowatorskie.
    To jest nie tyle inna, co *odrębna* zasada, raczej nie podciągana pod
    umowną "regułę" określającą kolizyjność *kierunków* (a nie pasów).
    To już prędzej jednolitość dwufazowego (khem... gdzie tu jednolitość)
    ustępowania "z prawej" na skrzyżowaniu (najpierw tym, wobec których
    pierwszeństwo ustala się PRZED skrzyżowaniem, a potem tym którzy sobie
    przecinają drogę, o ile przed wjazdem pierwszeństwo się nie ustaliło
    i trzeba szukać innych przepisów) czasami uchodzi w tej roli (znaczy
    "reguły prawej ręki").

    pzdr, Gotfryd