  • 1. Data: 2013-05-18 12:26:14
    Temat: Znowu o Polsce (by US)
    Od: Icek <i...@d...pl>

    "You should note that road fatalities are high in Poland, placing it
    among the more dangerous places to drive in Europe. There has been a
    substantial increase in the number of cars on Polish roads and driving,
    especially after dark, is hazardous. Roads are sometimes narrow, poorly
    lit, frequently under repair (especially in the summer months), and are
    often also used by pedestrians and cyclists"

    http://travel.state.gov/travel/cis_pa_tw/cis/cis_100
    0.html

    Icek

  • 2. Data: 2013-05-18 14:59:00
    Temat: Re: Znowu o Polsce (by US)
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 18.05.2013 12:26, Icek pisze:
> [...]
    > lit, frequently under repair (especially in the summer months), and are
    > often also used by pedestrians and cyclists"

    No i? Cos sie nie zgadza?

  • 3. Data: 2013-05-18 15:45:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 May 2013 14:59:00 +0200, neoniusz napisał(a):

    0.html

    > No i? Cos sie nie zgadza?

    Tak - dyskretna sugestia ze samochodow przybylo, a wiec wypadkow tez.
    Tymczasem jest odwrotnie.
    Zreszta to amerykance, u nich jak sie ucieka przed policja, to z
    zabojcza predkoscia 160 km/h :-)

    Pieszych dzis malo, rowerzystow tez ... a niech oni pokaza swoje
    drogi, te wspaniale oswietlone :-)

    No ale statystyki mamy kiepskie, choc powolutku sie polepszaja.

    J.

  • 4. Data: 2013-05-18 21:32:15
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Tak - dyskretna sugestia ze samochodow przybylo, a wiec wypadkow tez.
    > Tymczasem jest odwrotnie.
    > Zreszta to amerykance, u nich jak sie ucieka przed policja, to z
    > zabojcza predkoscia 160 km/h :-)
    sprawdzic czy nie w milach

  • 5. Data: 2013-05-18 21:40:36
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 18.05.2013 15:45, J.F. pisze:

> [...]
    > zabojcza predkoscia 160 km/h :-)
    >
    > Pieszych dzis malo, rowerzystow tez ... a niech oni pokaza swoje

    Drogi maja dobre, a napewno lepsze. To jest poradnik dla ludzi, ktorzy
    moga sie wybierac do Polski. I co, zle jest napisane? Dla Amerykanina,
    ktory zobaczy co sie tutaj dzieje to moze byc szok. I tak jest zbyt
    lagodnie wszystko opisane. Tutaj oddanie 10 km drogi, ktorej gdzie
    indziej nie nazwano by autostrada, jest swietowane przez przybycie
    biskupow, ministra transportu i jeszcze niewiadomo kogo - jest naprawde
    zalosne, bo na "zachodzie" lepsze drogi sa standardem. A co do predkosci
    to ja masz dobre drogi to nie musisz "zapieprzac 160 i wiecej km/h", bo
    wiesz ze i tak dotrzesz. A tu najpierw tluczesz sie droga wojewodzka, po
    ktorej trzeba jechac srodkiem zeby omijac drogi a pozniej masz te
    autostradowe kawalki, do ktorych wiekszosc nie jest przyzwyczajona i
    zapieprzaja.

  • 6. Data: 2013-05-18 22:18:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > ktory zobaczy co sie tutaj dzieje to moze byc szok. I tak jest zbyt
    > lagodnie wszystko opisane. Tutaj oddanie 10 km drogi, ktorej gdzie indziej

    Bo ponieważ?
    Jest dokładnie odwrotnie - to większość autostrad na świecie, zwłaszcza
    takich kilkudziesięcioletnich, w Polsce obecnie na takie miano by nie
    zasłużyła.

    , jest swietowane przez przybycie
    > biskupow, ministra transportu i jeszcze niewiadomo kogo - jest naprawde
    > zalosne, bo na "zachodzie" lepsze drogi sa standardem.

    A na jakim zachodzie byłeś i takie same lepsze w standardzie widziałeś?
    Bo mi tak od strzału, to tylko jeden kraj do głowy przychodzi.

  • 7. Data: 2013-05-19 23:09:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:

> [...]
    > zabojcza predkoscia 160 km/h :-)
    >
    > Pieszych dzis malo, rowerzystow tez ... a niech oni pokaza swoje

    wiesz co wiozłem kogoś z USA po naszych drogach i był przerażony. Po
    pierwsze przerażało go jak wąskie są pasy na naszych drogach.

  • 8. Data: 2013-05-20 11:19:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup
    J.F. wrote:

    >wiesz co wiozłem kogoś z USA po naszych drogach i był przerażony. Po
    >pierwsze przerażało go jak wąskie są pasy na naszych drogach.

    A skad byl i gdzie wiozles ?
    Bo tak sobie patrze np
    http://maps.google.com/maps?q=pilger&hl=pl&ll=42.018
    591,-97.003234&z=20
    te dwa pasy maja 7m. I zadnych latarni tam nie widac :-)

    W NY glowne arterie podobnie. Ale zjedziesz gdzies w osiedle
    http://maps.google.com/maps?hl=pl&ll=40.756543,-73.6
    01903&z=20

    Ta droga ma 9m szerokosci. Tylko jak odejmiesz zaparkowane pojazdy i
    sprobujesz jechac po prawej polowie bez pasa na srodku, to watpie czy
    lepiej niz u nas.

    U nas pasy rozne, droga klasy G ma 3-3.5m, klasy Z 2.75-3m.
    Jak na nasze auta osobowe, to jest wystarczajaco duzo.

    J.

  • 9. Data: 2013-05-20 13:57:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "neoniusz" napisał w wiadomości

    >Drogi maja dobre, a napewno lepsze.

    Wszystkie ? 90% ?

    Mamy internet, mamy youtuba, mamy google street view - mozna sobie
    popatrzec jak ich drogi wygladaja.
    Wcale nie lepiej. Choc dziur mniej.

    >To jest poradnik dla ludzi, ktorzy moga sie wybierac do Polski. I co,
    >zle jest napisane?

    Troche zle. Nie wiadomo tez sprzed ilu lat tak naprawde ten tekst.

    >Dla Amerykanina, ktory zobaczy co sie tutaj dzieje to moze byc szok.
    >I tak jest zbyt lagodnie wszystko opisane.

    Zalezy co.
    Szokiem dla nich moga byc przedkosci w Niemczech. Szokiem moga byc
    ronda, swiatla, tramwaje. Szokiem moze byc trabienie z tylu - bo oni
    nie przyzwyczajeni do zjezdzania na prawy pas po wyprzedzaniu.
    Szokiem moze byc polskie poszanowanie przepisow - predkosci moze
    najmniej, bo sami tez nie przestrzegaja, ale swiatla, ciagle linie
    itp.
    Szokiem moga byc rowerzysci i piesi na drodze - ale to u nich sie z
    rzadka zdarza, a u nas juz nie jest nagminne.
    Szokiem beda samochody - male to, ciasne i nie ma automatu :-)

    Ogolnie - jesli sobie radza w zachodniej Europie, to i u nas sobie
    poradza.
    A nie jezdzi sie u nas znow tak zle.

> [...]
    >autostrada, jest swietowane przez przybycie biskupow, ministra
    >transportu i jeszcze niewiadomo kogo - jest naprawde zalosne, bo na

    Ale gorsze tez sa standardem. Naprawde - nie wszystkie drogi sa tam
    autostradami. Ba - pare procent ich jest.
    Owszem, jak ktos daleko jedzie to spora czesc autostrada, ale te
    gorsze tez zna.

    >A co do predkosci to ja masz dobre drogi to nie musisz "zapieprzac
    >160 i wiecej km/h", bo wiesz ze i tak dotrzesz.

    "i tak dotrzesz" nawet z predkoscia 50 czy 40. Ale nie o to chodzi :-)

    J.

  • 10. Data: 2013-05-20 14:40:36
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2013-05-20 11:19, J.F pisze:
    > W NY glowne arterie podobnie. Ale zjedziesz gdzies w osiedle
    > http://maps.google.com/maps?hl=pl&ll=40.756543,-73.6
    01903&z=20

    W polsce możesz pomarzyć o takich drogach osiedlowych. Chyba że chcesz
    porównywać drogi osiedlowe z USA do głównych dróg w PL to wtedy
    faktycznie mamy szansę być lepsi od USA.