eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaZniekształcenie napięć zasilających przez prostownik tyrystorowy.Zniekształcenie napięć zasilających przez prostownik tyrystorowy.
    From: "roxy" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Zniekształcenie napięć zasilających przez prostownik tyrystorowy.
    Date: Thu, 30 Jul 2009 21:23:25 +0200

    Witam.
    Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego na stronie wtórnej transformatora
    zasilającego mostek tyrystorowy 6pulsowy występują takie zakłócenia?

    obciazenie odbiornika -10ADC
    http://www.przeklej.pl/plik/10a-jpg-00030l89296u
    obciazenie odbiornika -40ADC
    http://www.przeklej.pl/plik/40a-jpg-00030l8em5a5
    obciazenie odbiornika -50ADC
    http://www.przeklej.pl/plik/50a-jpg-00030l8ob1dc
    obciazenie odbiornika -70ADC
    http://www.przeklej.pl/plik/70a-jpg-00030l94f96u
    obciazenie odbiornika -90ADC
    http://www.przeklej.pl/plik/90a-jpg-00030l9a596u

    Przebiegi przedstawiają zaklocenia na zasilaniu fazy R S oraz R T w
    zaleznosci od kata wysterowania tyrystorow.
    Obciążenie czysto rezystancyjne - na wyjściu prostownika znajduje się dlawik
    wygladzający z szczeliną + dioda zwrotna. Ale jak przypuszczam to nie ma
    znaczenia dla pojawiajacych się przepięć.

    Dziwi mnie tak wielka wartość przepięć oraz czas ich trwania - okolo 100us
    przy obciążeniu 100A
    Możecie mi wytłumaczyć dlaczego niektore "piki" są "skierowane do zera" -
    Właśnie tych chciałbym się pozbyć?
    Jakie jest fizykalne wytłumaczenie występowania tych przepięć i akurat
    takiego ich kierunku?

    Dodam że na zasilaniu zostały już dodane układy przepięciowe RC o
    wartościach 60ohm/200W 10uF/400V.
    Dodanie filtra złożeonego z mostka prostowniczego obciążonego RC nic nie
    poprawiło.
    Transformator 96kVA
    Za wszelką pomoc - dziekuję i zapraszam do dyskusji.

    4292 (20090730) __________