  • 1. Data: 2011-04-19 21:23:21
    Temat: Znalezienie obwodu kształtu
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    Witam, macie może pomysł na jakieś sprawne (w miarę szybie) znajdywanie
    obwodu wokół kształtu na binarny obrazie? Mam kolorowy, zamieniam na
    binarny, trochę erozji / dylatacji i teraz chciałbym znaleźć (stworzyć)
    obwody wokół "plam", które mi powstały. Kształty mogą być rozłączne,
    więc znalezienie jednego nie determinuje jakiegoś uproszczenia...chyba?

    W tej chwili mam to tak, że "plamy" białe na czarnym tle. Szukam białego
    piksel po pikselu, jak znajdę to oznaczam czarnego poprzednika /
    następnika kolorem czerwonym i viola mam czerwoną obwódkę.

    Ale podstawowy problem to wydajność tego rozwiązania. Drugi że zaznaczam
    wewnętrzne obwódki wokół "dziur" w plamach (a tego nie chce), to już
    powiedzmy, że mniejszy problem.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2011-04-19 21:49:04
    Temat: Re: Znalezienie obwodu kształtu
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    On Tue, 19 Apr 2011 23:23:21 +0200 Karol Y <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    > zaznaczam wewnętrzne obwódki wokół "dziur" w plamach (a tego nie
    > chce), to już powiedzmy, że mniejszy problem.

    http://etacar.put.poznan.pl/marcin.kielczewski/POiSW
    4.pdf
    na 16 stronie masz kilka sposobów

  • 3. Data: 2011-04-20 05:30:06
    Od: " kenobii" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Karol Y <k...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Ale podstawowy problem to wydajność tego rozwiązania. Drugi że zaznaczam
    > wewnętrzne obwódki wokół "dziur" w plamach (a tego nie chce), to już

    nie wiem jak to zrobic w jakims 'algorytmicznie' sprawnym sensie
    ale takich rzeczy nie robi sie chyba tez zwykle 'na czas' wiec
    byc moze mozesz to zrobic 'normalnie'

    ja bym nie robil erozji i dylatacji tylko 'detekcje krawedzi'
    i zdecydowal sie czy zaznaczam obwodke 'zewnetrzna' czy 'wewnetrzna'
    - dokladniej to zdecydowalbym sie raczej na 'wewnetrzna' -

    detekcje zrobilbym w ten sposob ze wygasilbym wszystkie zapalone ktore
    jako osmiu sasiadow maja tylko zapalone - to co zostaloby to bylyby
    te ktore kontaktuja sie z 'openem'

    na koniec policzylbym tj dodal sobie w peli piksele tej obwodki

    nie wiem czy o to chodzi w zadaniu, ale jest to ciekawe i sensowne,
    jest to tez latwe do zrobienia dwie proste podwojne petle,

    okolo 10*width*height czytan pikseli i 1*width*height zapisow - moze
    ktos wie jak to odciazyc ale ja nie wiem

  • 4. Data: 2011-04-20 05:46:35
    Od: " fir" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    w sumie to najwazniejsza jedna trzecia tego kodu
    w tym wydaniu to (bo nawet nie trzeba dzielic na dwie petle)

    main()
    {
    int liczbaPixeliWWenetrznejObwodce = 0;

    for(int y=0; y<height; y++)
    for(int x=0; x<width; x++)
    {
    if(TenWSrodkuZapalonyAWsrodSasiadowJakisZgaszony(x,y
    ))
    liczbaPixeliWWenetrznejObwodce++;
    {
    }

    jedna pozstala 1/3 to napisanie funkcji
    TenWSrodkuZapalonyAWsrodSasiadowJakisZgaszony(x,y)
    a druga pozostala 1/3 to wczytanie obrazka do tablicy :/

  • 5. Data: 2011-04-20 06:28:43
    Od: Daniel Janus <n...@d...pl>

    Dnia 19.04.2011 Karol Y <k...@o...pl> napisał/a:
    > Witam, macie może pomysł na jakieś sprawne (w miarę szybie) znajdywanie
    > obwodu wokół kształtu na binarny obrazie?

    http://en.wikipedia.org/wiki/Convex_hull

    pozdrawiam,
    Daniel

  • 6. Data: 2011-04-24 09:51:50
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    Dzięki za podpowiedzi, wydajność niestety jest priorytetem, bo potrzeba
    jest funkcjonalność serwera grafik, której to ten nie posiada, dlatego
    póki co złożenie morfologii wydaję się najrozsądniejsze.

    --
    Mateusz Bogusz