  • 21. Data: 2013-01-07 22:02:56
    Temat: Re: Znak T-23b - pytanie
    Od: "Koleg" <e...@v...pl>

    Użytkownik "Marek Włodarz" <m...@n...venus.ci.uw.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:slrn.pl.kemdem.4v8.marekw@marekw.home...

    > Ale wiesz, od urzędników (a rozporządzenia ministra piszą urzędnicy)
    > nie oczekiwałbym nadmiernej wiedzy o tym, co to jest "poprawna
    > gramatyka"...

    Zgadzam się. Czyli w skrajnym przypadku pozostaje tylko sąd.

  • 22. Data: 2013-01-07 22:03:41
    Od: "Koleg" <e...@v...pl>

    Użytkownik "Iksiński" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:kcfbvb$n1h$1@node1.news.atman.pl...

    > Sam sobie zaprzeczasz. Wcześniej napisałeś, że dotyczy pojazdów powyżej
    > 3,5t, teraz twierdzisz, że musiałby by być inny opis. Zdecyduj się.

    Piszę cały czas, że znak T-23b dotyczy wszystkich pojazdów o dopuszczalnej
    masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i dotyczy także innych pojazdów
    wymienionych w opisie T-23b.

  • 23. Data: 2013-01-07 22:11:53
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Koleg" <e...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Piszę cały czas, że znak T-23b dotyczy wszystkich pojazdów o dopuszczalnej
    > masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i dotyczy także innych pojazdów

    Niech Ci będzie, ale i tak nie masz racji... ;-)

  • 24. Data: 2013-01-07 22:28:52
    Od: Marek Włodarz <m...@n...venus.ci.uw.edu.pl>

    W artykule <kcfd6v$ead$2@node2.news.atman.pl>
    Koleg napisał(a):

> [...]
    >
    > Piszę cały czas, że znak T-23b dotyczy wszystkich pojazdów o dopuszczalnej
    > masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i dotyczy także innych pojazdów

    Gdyby było tak, jak mówisz, to opis powinien brzmieć "Pojazdy o masie
    całkowitej przekraczającej 3,5 t". Kropka. Nic więcej.

    Pozdrawiam,
    Marek W.
    --
    Suma inteligencji ludzkości jest stała. Tylko ludzi jest coraz więcej.

  • 25. Data: 2013-01-07 22:54:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 6 Jan 2013 22:11:59 +0100, Koleg napisał(a):

    > Użytkownik "frank drebin" <b...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Nie, nie dotyczy wcześniej wymienionych. Jest to kolejna grupa.
    > Gdyby chodziło tylko o pojazdy powyżej 3,5 t to tak by znak był opisany.
    > Nie byłoby potrzeby wymieniać innych pojazdów.

    Jest potrzeba, bo znak dotyczy tylko podzbioru pojazdów o DMC powyżej 3.5t.
    Wymieniany jest ten podzbiór.

    Gdyby miało być tak jak mówisz, to byłoby tam conajmniej jeszcze jedno
    słowo "pojazd", konsekwentnie przed "o dopuszczalnej masie całkowitej".

    Bo tak jak jest to napisane obecnie to nie byłoby odpowiedzi na pytanie
    "co?" o tej DMC powyżej 3.5t.
    Samoloty? Naczepy? Okręty wojenne? Nie.
    Znak dotyczy przekraczających 3.5t DMC samochodów ciężarowych, specjalnych
    i używanych do celów specjalnych. Do tego ciągniki samochodowe niezależnie
    od DMC.

    Pojazdów specjalnych (np. quadów TOPR-specjalne, Seicento Van-ciężarówka
    itd.) ta tabliczka nie dotyczy :)

    Na fali wysypu wszystkich "kratkowozów" wszystkie określenia w PoRD
    dotyczące samochodów ciężarowych były obstawiane tym kryterium 3.5t DMC -
    tu wyszło jakoś mniej czytelnie niż w innych miejscach, ale nadal intencje
    tego co to pisał widać.

  • 26. Data: 2013-01-08 01:04:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 7 Jan 2013 19:47:39 +0000 (UTC), Marek Włodarz napisał(a):
    > IMHO znak ten dotyczy wymienionych kategorii, O ILE przekraczają 3,5
    > tony. Czyli np. ambulans (furgonetka, na pewno poniżej 3,5 tony) może
    > wjechać, choć jest "pojazdem specjalnym".

    Hm, mnie sie tam wydaje ze ambulans to jest niemal z definicji pojazd
    osobowy.
    No chyba ze w wersji wojskowej, to moze byc autobus :-P

    J.

  • 27. Data: 2013-01-08 20:10:34
    Od: Marek Włodarz <m...@n...venus.ci.uw.edu.pl>

    W artykule <7hclya0yb4br.5p1b5km27il1$.dlg@40tude.net>
    J.F. napisał(a):

    > Hm, mnie sie tam wydaje ze ambulans to jest niemal z definicji pojazd
    > osobowy.
    > No chyba ze w wersji wojskowej, to moze byc autobus :-P

    Ford Transit albo VW Transporter czy inne podobne są wg ciebie
    samochodami osobowymi? Bo wiesz, jeśli mają więcej niż 9 miejsc, to są
    właśnie autobusami (według PoRD).

    Przy okazji - w PoRD nie ma AFAIK takiej kategorii, jak "pojazd
    osobowy"... Jest "pojazd samochodowy" jako kategoria ogólna, a w niej
    m.in. samochód osobowy, ale pojazdu osobowego brak...

    Pozdrawiam,
    Marek W.
    --
    Suma inteligencji ludzkości jest stała. Tylko ludzi jest coraz więcej.