-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.234.91.160
!not-for-mail
From: Janusz <j...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Zmuszania do kupna elektryka cd
Date: Tue, 24 Oct 2023 16:31:57 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <uh8k6o$22p$1$Janusz@news.chmurka.net>
Reply-To: j...@o...pl
NNTP-Posting-Host: 185.234.91.160
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Tue, 24 Oct 2023 14:26:32 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Janusz";
posting-host="185.234.91.160"; logging-data="2137";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Cancel-Lock: sha1:tBsl/W0E/bsqfoC6cPb4RssPXxA=
sha256:ODHJCS7zefjKh6Q2NZoFprcHbaoB0/QLhkOuq/zIAL0=
sha1:STiOJQvwXTqtrF+5CHgx54bR25E=
sha256:LS1P2WIjO3TLJO55iC4fzT5HMOeBBOPyPmwHRAXOsF4=
Content-Language: pl-PL
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2717659
[ ukryj nagłówki ]"Trudno o bardziej oderwaną od rzeczywistości istotę, niż polityk
myślący, że działa w słusznej sprawie. Doskonałym przykładem jest
brytyjski pomysł na kary za sprzedaż samochodów spalinowych."
Wymyślili oni że będą karać firmy samochodowe za to że mało sprzedają
elektryków w stosunku do spalinowych :)
"Już od stycznia producenci będą płacić, jeśli sprzedadzą mniej niż 22
proc. aut elektrycznych albo wodorowych. Co może pójść nie tak? Przede
wszystkim to, co doskonale znamy z polskiego rynku. Brytyjczycy nie
kupują elektryków przede wszystkim dlatego, że są za drogie."
"Jak podaje Interia, już od 1 stycznia 2024 r. zacznie obowiązywać
minimum wynoszące 22 proc. udziału w sprzedaży elektryków albo
samochodów na wodór. Będzie ono systematycznie zwiększane. W 2025 r.
wyniesie 28 proc., w 2030 r. producenci będą musieli sprzedawać aż 80
proc. aut uznanych za dostatecznie ekologiczne. Co w sytuacji, gdy
minimum nie zostanie spełnione? Kary za sprzedaż samochodów spalinowych
będą wręcz drakońskie: 15 tys. funtów za auto osobowe i 9 tys. za
dostawcze. Całkowity zakaz oczywiście będzie, dopiero od 2035 r."
No pogieło ich całkowicie.
"Brytyjczykom za kilka lat zostanie już chyba tylko kredyt i zmiana
pracy albo zakup używanego samochodu
Już powyższe zestawienie powinno podpowiedzieć, dlaczego kary za
sprzedaż samochodów spalinowych są bardzo nierozsądnym pomysłem. Powód
jest bardzo podobny do sytuacji na polskim rynku motoryzacyjnym.
Przeciętny Brytyjczyk nie kupi sobie auta elektrycznego z dokładnie tego
samego powodu, dla którego nie zrobi tego statystyczny Polak. Takie auta
są po prostu za drogie.
Mieszkańcy Wielkiej Brytanii może i zarabiają od nas lepiej, ale nie
oznacza to jeszcze, że stać ich na zakup auta za odpowiednik przeszło
100 tysięcy złotych. Elektryki kupują przede wszystkim brytyjscy
przedsiębiorcy. Zakupy flotowe odpowiadają za aż 75 proc. rynku aut
bateryjnych. Kary za sprzedaż samochodów spalinowych nie przyniosą więc
elektryfikacji.
Ich rezultatem będzie co najwyżej sztuczne podniesienie cen nowych aut z
tradycyjnym napędem. Polacy poradziliby sobie z problemem tak, jak
radzili sobie do tej pory. Kupowaliby auta używane. Można się
spodziewać, że Brytyjczycy zrobią podobnie. W końcu czy mają jakieś inne
wyjście?
Kary za sprzedaż samochodów spalinowych są oderwane od rzeczywistości,
podobnie jak cała elektryfikacja na siłę
Problemy z elektryfikacją w całej Europie są bardzo podobne. Opiera się
ona na bardzo kruchych podstawach w postaci różnego rodzaju dopłat.
Znamy to także z naszego podwórka. Przykładem może być program ,,Mój
elektryk" ze specjalną rozszerzoną wersją dla posiadaczy karty dużej
rodziny. Nie krytykuję przy tym takich zachęt, bo to właściwie jedyne
rozwiązanie, które nie oznacza wylania dziecka z kąpielą. Różnicę
pomiędzy ceną samochodów elektrycznych a zdolnościami nabywczymi
typowego gospodarstwa domowego można wyrównać tylko poprzez dołożenie
się przez państwo.
Niestety urzędnicy w różnych państwach ulokowani na różnych szczeblach
władzy tego nie rozumieją. Pół biedy, gdy po prostu za pieniądze
obywateli tworzą jakąś wydmuszkę w rodzaju polskiego projektu ,,Izera",
która będzie chińskim produktem montowanym w naszym kraju. Prawdziwe
nieszczęście zaczyna się wtedy, kiedy dygnitarze chcą wymuszać
elektryfikację ustawowym kijem.
Zarówno całkowity zakaz, jak i stopniowe dochodzenie do niego, są
nierealne w sytuacji, gdy Europejczyków po prostu nie stać na samochody
z ekologicznym napędem. Czy muszę przypominać, że nasz kontynent od
jakiegoś czasu trapi cała seria kryzysów, przez które społeczeństwa
dodatkowo zbiedniały? Urzędnicy próbujący uszczęśliwiać obywateli na
siłę za ich pieniądze powinni czasem spróbować wyjść ze swojej bańki. W
przeciwnym wypadku mogą po prostu nie zauważyć, jak wygląda
rzeczywistość zwykłego mieszkańca ich kraju."
https://bezprawnik.pl/kary-za-sprzedaz-samochodow-sp
alinowych/
--
Janusz
Następne wpisy z tego wątku
- 24.10.23 17:00 _Master_
- 24.10.23 17:03 LordBluzg(R)??
- 24.10.23 17:07 io
- 24.10.23 17:16 _Master_
- 24.10.23 17:19 _Master_
- 24.10.23 17:29 RadosławF
- 24.10.23 17:44 nadir
- 24.10.23 18:03 Tomasz Gorbaczuk
- 24.10.23 18:07 Shrek
- 24.10.23 18:09 Shrek
- 24.10.23 18:21 nadir
- 24.10.23 18:22 io
- 24.10.23 18:28 io
- 24.10.23 18:29 Tomasz Gorbaczuk
- 24.10.23 18:31 io
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-26 Trump-2 JUŻ bardzo łaskawy [1_500 ułaskawień skazanych za Bidena za "Kawkę na Kapitolu"]
- 2025-01-26 Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- 2025-01-24 Elektryfikacja w ODWROCIE
- 2025-01-25 AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- 2025-01-24 stalowe bezpieczniki
- 2025-01-23 Zenek Kapelinder - ?
- 2025-01-25 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-01-25 Lublin => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-24 Białystok => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-24 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-24 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-24 Kraków => Key Account Manager <=
- 2025-01-24 Lublin => Programista Delphi <=