-
Data: 2023-10-24 16:31:57
Temat: Zmuszania do kupna elektryka cd
Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]"Trudno o bardziej oderwaną od rzeczywistości istotę, niż polityk
myślący, że działa w słusznej sprawie. Doskonałym przykładem jest
brytyjski pomysł na kary za sprzedaż samochodów spalinowych."
Wymyślili oni że będą karać firmy samochodowe za to że mało sprzedają
elektryków w stosunku do spalinowych :)
"Już od stycznia producenci będą płacić, jeśli sprzedadzą mniej niż 22
proc. aut elektrycznych albo wodorowych. Co może pójść nie tak? Przede
wszystkim to, co doskonale znamy z polskiego rynku. Brytyjczycy nie
kupują elektryków przede wszystkim dlatego, że są za drogie."
"Jak podaje Interia, już od 1 stycznia 2024 r. zacznie obowiązywać
minimum wynoszące 22 proc. udziału w sprzedaży elektryków albo
samochodów na wodór. Będzie ono systematycznie zwiększane. W 2025 r.
wyniesie 28 proc., w 2030 r. producenci będą musieli sprzedawać aż 80
proc. aut uznanych za dostatecznie ekologiczne. Co w sytuacji, gdy
minimum nie zostanie spełnione? Kary za sprzedaż samochodów spalinowych
będą wręcz drakońskie: 15 tys. funtów za auto osobowe i 9 tys. za
dostawcze. Całkowity zakaz oczywiście będzie, dopiero od 2035 r."
No pogieło ich całkowicie.
"Brytyjczykom za kilka lat zostanie już chyba tylko kredyt i zmiana
pracy albo zakup używanego samochodu
Już powyższe zestawienie powinno podpowiedzieć, dlaczego kary za
sprzedaż samochodów spalinowych są bardzo nierozsądnym pomysłem. Powód
jest bardzo podobny do sytuacji na polskim rynku motoryzacyjnym.
Przeciętny Brytyjczyk nie kupi sobie auta elektrycznego z dokładnie tego
samego powodu, dla którego nie zrobi tego statystyczny Polak. Takie auta
są po prostu za drogie.
Mieszkańcy Wielkiej Brytanii może i zarabiają od nas lepiej, ale nie
oznacza to jeszcze, że stać ich na zakup auta za odpowiednik przeszło
100 tysięcy złotych. Elektryki kupują przede wszystkim brytyjscy
przedsiębiorcy. Zakupy flotowe odpowiadają za aż 75 proc. rynku aut
bateryjnych. Kary za sprzedaż samochodów spalinowych nie przyniosą więc
elektryfikacji.
Ich rezultatem będzie co najwyżej sztuczne podniesienie cen nowych aut z
tradycyjnym napędem. Polacy poradziliby sobie z problemem tak, jak
radzili sobie do tej pory. Kupowaliby auta używane. Można się
spodziewać, że Brytyjczycy zrobią podobnie. W końcu czy mają jakieś inne
wyjście?
Kary za sprzedaż samochodów spalinowych są oderwane od rzeczywistości,
podobnie jak cała elektryfikacja na siłę
Problemy z elektryfikacją w całej Europie są bardzo podobne. Opiera się
ona na bardzo kruchych podstawach w postaci różnego rodzaju dopłat.
Znamy to także z naszego podwórka. Przykładem może być program ,,Mój
elektryk" ze specjalną rozszerzoną wersją dla posiadaczy karty dużej
rodziny. Nie krytykuję przy tym takich zachęt, bo to właściwie jedyne
rozwiązanie, które nie oznacza wylania dziecka z kąpielą. Różnicę
pomiędzy ceną samochodów elektrycznych a zdolnościami nabywczymi
typowego gospodarstwa domowego można wyrównać tylko poprzez dołożenie
się przez państwo.
Niestety urzędnicy w różnych państwach ulokowani na różnych szczeblach
władzy tego nie rozumieją. Pół biedy, gdy po prostu za pieniądze
obywateli tworzą jakąś wydmuszkę w rodzaju polskiego projektu ,,Izera",
która będzie chińskim produktem montowanym w naszym kraju. Prawdziwe
nieszczęście zaczyna się wtedy, kiedy dygnitarze chcą wymuszać
elektryfikację ustawowym kijem.
Zarówno całkowity zakaz, jak i stopniowe dochodzenie do niego, są
nierealne w sytuacji, gdy Europejczyków po prostu nie stać na samochody
z ekologicznym napędem. Czy muszę przypominać, że nasz kontynent od
jakiegoś czasu trapi cała seria kryzysów, przez które społeczeństwa
dodatkowo zbiedniały? Urzędnicy próbujący uszczęśliwiać obywateli na
siłę za ich pieniądze powinni czasem spróbować wyjść ze swojej bańki. W
przeciwnym wypadku mogą po prostu nie zauważyć, jak wygląda
rzeczywistość zwykłego mieszkańca ich kraju."
https://bezprawnik.pl/kary-za-sprzedaz-samochodow-sp
alinowych/
--
Janusz
Następne wpisy z tego wątku
- 24.10.23 17:00 _Master_
- 24.10.23 17:03 LordBluzg(R)??
- 24.10.23 17:07 io
- 24.10.23 17:16 _Master_
- 24.10.23 17:19 _Master_
- 24.10.23 17:29 RadosławF
- 24.10.23 17:44 nadir
- 24.10.23 18:03 Tomasz Gorbaczuk
- 24.10.23 18:07 Shrek
- 24.10.23 18:09 Shrek
- 24.10.23 18:21 nadir
- 24.10.23 18:22 io
- 24.10.23 18:28 io
- 24.10.23 18:29 Tomasz Gorbaczuk
- 24.10.23 18:31 io
Najnowsze wątki z tej grupy
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
Najnowsze wątki
- 2025-03-15 kraje nieprzyjazne samochodom
- 2025-03-15 parking Auchan
- 2025-03-15 Art. 19.1 ustawy o ochronie praw autorskich
- 2025-03-15 przegląd za mną
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk
- 2025-03-15 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-03-15 KOMU w RP3 pasuje "Rumuńska łatwość gmerania w wyborach" i dlaczego nie PO-Trzaskanym?
- 2025-03-15 China-Kraków => Key Account Manager IT <=