  • 11. Data: 2012-06-25 20:39:24
    Temat: Re: Zmiana właściciela auta w rodzinie
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marek" <x...@d...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jsaafd$9ah$...@m...internetia.pl...

    > Masz całkowitą rację :) W DR żona jest jedynym właścicielem w
    > rzeczywistości tylko właścicielem 50%. Ja chciałbym zamienić się z nią
    > zapisem w DR - jak to zrobić?

    Iść do Wydziału Komunikacji z wnioskiem o wpisanie współwłaściciela do DR.
    Załączyć akt ślubu i oświadczenie o braku rozdzielności majątkowej i o
    zakupie samochodu z majątku wspólnego.
    Oczywiście pismo złożyć, a nie na gębę załatwiać, bo obstawiam, że bez walki
    się nie uda.

  • 12. Data: 2012-06-25 20:43:02
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Marek w <news:jsab6p$ces$1@mx1.internetia.pl>:

    > Auto kupione po ślubie.
    > W DR jest tylko żona.
    > Żona nie ma PR
    > Zmiana ma na celu uzyskanie zgodności ze stanem rzeczywistym - ja
    > jeżdżę, wypracowuje zniżki, jako kierowca z PR płacę niższe
    > ubezpieczenie, nie muszę uzyskiwać od żony żadnych pełnomocnictw do
    > załatwiania spraw związanych z autem.

    Iść do WK i dopisać sie do DR jako współwłaściciel, składając odpowiednie
    oświadczenie -- ten jeden raz żona będzie w WK potrzebna

    --
    Tomasz Nycz

  • 13. Data: 2012-06-25 20:49:35
    Od: Marek <x...@d...pl>

    W dniu 2012-06-25 20:39, Cavallino pisze:

> [...]
    > zakupie samochodu z majątku wspólnego.
    > Oczywiście pismo złożyć, a nie na gębę załatwiać, bo obstawiam, że bez

    Dziękuję i proszę wyjaśnij dlaczego podejrzewasz, że będzie trzeba
    zawalczyć z WK.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2012-06-25 20:50:06
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Marek

    > Aktualnie właścicielem auta jest tylko i wyłącznie żona. Jak
    > przeprowadzić procedurę zmiany właściciela z żony na męża, ewentualnie
    > jak doprowadzić do tego aby żona została współwłaścicielem pojazdu?

    Ale po co?

  • 15. Data: 2012-06-25 20:52:55
    Od: arturo <a...@b...pl>

    W dniu 2012-06-25 20:50, to pisze:

    > Ale po co?

    Marek wyjaśnił to w wątku Cavalino

  • 16. Data: 2012-06-25 20:53:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marek" <x...@d...pl> napisał w wiadomości grup

    > Dziękuję i proszę wyjaśnij dlaczego podejrzewasz, że będzie trzeba
    > zawalczyć z WK.

    Bo zrozumienie faktu, iż jesteś współwłaścicielem tego pojazdu z mocy prawa,
    zapewne będzie przekraczało możliwości poznawcze pana w okienku i będzie
    żądał od Ciebie umowy darowizny.
    Jak ma rozgarniętego kierownika, o którego zawezwanie poprosisz, to załatwi
    sprawę.
    Ale obstawiam, że kierownik dużo bardziej rozgarnięty nie będzie i wyślą Cię
    na drzewo.

    Dlatego musisz mieć pismo, jak zechcą odmówić na piśmie, to już bez podania
    podstawy prawnej się nie da, więc użyją do tego prawnika, który POWINIEN
    wiedzieć więcej niż oni.

  • 17. Data: 2012-06-25 20:55:50
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Marek w <news:jsac1d$egl$1@mx1.internetia.pl>:

    > Dziękuję i proszę wyjaśnij dlaczego podejrzewasz, że będzie trzeba
    > zawalczyć z WK.

    Bo to koń, który lubi sie kopać -- sprawa jest do załatwienia w 3 minuty bez
    kopania -- wniosek i tak na piśmie, bo WK niczego nie zrobi bez kwita

    --
    Tomasz Nycz

  • 18. Data: 2012-06-25 21:05:27
    Od: Marek <x...@d...pl>

    W dniu 2012-06-25 20:53, Cavallino pisze:

> [...]
    >
    > Dlatego musisz mieć pismo, jak zechcą odmówić na piśmie, to już bez
    > podania podstawy prawnej się nie da, więc użyją do tego prawnika, który

    Duże dzięki, jestem "ustawiony" :)

    --
    Marek

  • 19. Data: 2012-06-25 21:06:47
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Marek

> [...]
    > jeżdżę, wypracowuje zniżki, jako kierowca z PR płacę niższe
    > ubezpieczenie, nie muszę uzyskiwać od żony żadnych pełnomocnictw do

    ...i płacić wszystkie mandaty oraz dostawać punkty karne. :>

  • 20. Data: 2012-06-25 21:21:18
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > jak doprowadzić do tego aby żona została współwłaścicielem pojazdu?

    Krok po kroku:
    http://www.um.gliwice.pl/bip/index.php?id=24683/1
    zalatwialem to dokladnie tak samo w DC, jakies 15-20 minut, wszystko,
    wlacznie z oplata mialem gotowe.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa