  • 21. Data: 2010-02-28 11:48:28
    Temat: Re: Zmiana na terenowy (aktualnego mi szkoda na dziury i błoto)
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "RUN" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hmdf6p$7ed$1@inews.gazeta.pl...
    >>> to nie terenowka !!!

    > chuj nie terenowka i tyle
    > w terenie nie da rady
    > golf country by go zjadl w terenie

    No pewnie - rama + skrzynia rozdzielcza z reduktorem + blokady to tylko w
    miejskim jezdzidle...

    Nie wiem czy wiesz o czym pisze...
    http://moto.gratka.pl/tresc/lexus-gx-gx470-limited-n
    av-4-7-benzyna-11252360.html

    A Ty chyba masz na mysli RXa ...

    --
    Picasso

  • 22. Data: 2010-02-28 12:42:15
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Feb 2010 07:58:58 -0800 (PST), Zulu napisał(a):

    > Padło na pojazd w stylu Land Cruiser III (długi) lub Discovery -
    > pytanie czy dobrze myślę? Discovery straszy mnie zawieszeniem więc
    > raczej LC. Dobry wybór?

    Jezeli mowisz o nowej Dyskotece, to to nie jest samochod terenowy. Z
    pakownoscia tez bym nie przesadzal.

    --
    pozdrawiam,
    Maciek

  • 23. Data: 2010-02-28 13:03:45
    Od: Zulu <z...@g...com>

    On 28 Lut, 12:42, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Jezeli mowisz o nowej Dyskotece, to to nie jest samochod terenowy. Z
    > pakownoscia tez bym nie przesadzal.

    Raczej druga generacja Disco z końcówki produkcji (kasy mi nie starczy
    na III gen.). Ale zwieszenie tego pojazdu mnie zadziwia swoją
    konstrukcją i straszy potencjalnymi kosztami napraw.
    --
    Pozdro,
    Zulu

  • 24. Data: 2010-02-28 13:35:23
    Od: "Marek P." <m...@g...pl>

    A o Foresterze myślałeś. Spory prześwit i komfort nie gorszy

  • 25. Data: 2010-02-28 14:00:20
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 28.02.2010 Zulu <z...@g...com> napisał/a:

    > Raczej druga generacja Disco z końcówki produkcji (kasy mi nie starczy
    > na III gen.). Ale zwieszenie tego pojazdu mnie zadziwia swoją
    > konstrukcją i straszy potencjalnymi kosztami napraw.

    Droższe naprawy, to mit - w sensie nie ma reguły. Naprawa osobówki może
    być droższa niż terenówki i odwrotnie.
    Licz się jednak z wyższymi kosztami jazdy - te samochody używają więcej
    paliwa - tak z definicji - wyższe zawiasy, prześwit, Cx porównywalny do
    pionowej ściany.
    Licz się z gorszym komfortem prowadzenia takiego auta - wyższy środek
    ciężkości, mniej komfortowe zawiasy - kompromis do wykrzyżu, twardości,
    trwałości.
    Niższe prędkości jazdy, tymi autami nie da się pokonywać np tak szybko
    zakrętów jak osobówką.
    Czym lepiej w terenie - tym woliej i mniej wygodnie - to jest reguła.

    Jeśli masz na myśli teren w sensie: mam zniszczoną drogę do domu/pracy,
    ale przy ładnej pogodzie daje radę - a po za tym nie schodzę z asfaltu
    to pomyśl jednak o osobówce awd (mam na myśli auta bez reduktora i blokady
    międzyosiowej), a nie 4x4.
    Jeśli musisz z racji pasji czy zawodu jeździć po bezdrożach (łąki, rybki,
    pola, las) to bezwzględnie 4x4

    I zasadnicze: opona! Auto 4x2 awd czy 4x4 bez odpowiedniej opony to tylko
    połowa. Twoja mazda z odpowiednią oponą też dalej zajedzie :)

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 26. Data: 2010-02-28 14:26:46
    Od: Zulu <z...@g...com>

    On 28 Lut, 14:00, Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
    wrote:

    > Dro sze naprawy, to mit - w sensie nie ma regu y. Naprawa osob wki mo e
    > by dro sza ni teren wki i odwrotnie.
    > Licz si jednak z wy szymi kosztami jazdy - te samochody u ywaj wi cej
    > paliwa - tak z definicji - wy sze zawiasy, prze wit, Cx por wnywalny do
    > pionowej ciany.

    O tym, że osobówka może być droższa w naprawie to ja już się w życiu
    przekonałem. Po prostu nie widzę sensu w komplikowaniu czegoś, co może
    być proste (vide zawieszenie w Disco właśnie)
    Co do paliwa, to moja Mazda ma też niewąski apetyt i akurat tego się
    nie boję.

    > Licz si z gorszym komfortem prowadzenia takiego auta - wy szy rodek
    > ci ko ci, mniej komfortowe zawiasy - kompromis do wykrzy u, twardo ci,
    > trwa o ci.
    > Ni sze pr dko ci jazdy, tymi autami nie da si pokonywa np tak szybko
    > zakr t w jak osob wk .
    > Czym lepiej w terenie - tym woliej i mniej wygodnie - to jest regu a.

    Powiększenie rodziny i wiek skutecznie wybiło mi z głowy wyścigi. Wiem
    też, że w zakręty będę musiał się wolniej składać.

    > Je li masz na my li teren w sensie: mam zniszczon drog do domu/pracy,
    > ale przy adnej pogodzie daje rad - a po za tym nie schodz z asfaltu
    > to pomy l jednak o osob wce awd (mam na my li auta bez reduktora i blokady
    > mi dzyosiowej), a nie 4x4.
    > Je li musisz z racji pasji czy zawodu je dzi po bezdro ach ( ki, rybki,
    > pola, las) to bezwzgl dnie 4x4

    Poza drogą do domu. która przypomina czasem poligon wojskowy mam
    czasem okazję wybrać się właśnie "na rybki". Mazda ostatnio prawie
    straciła plastikową osłonę na brzuchu właśnie w drodze do domu. Po
    prostu mi jej szkoda.

    Wcześniej ktoś wspomniał o Subaru Outback. Może to jest wyjście z
    sytuacji? Ale, po pierwsze, z jakim silnikiem tego szukać? Po drugie
    rocznikowo to będzie pewnie 2001-2002 - a w tym zakresie oferta choćby
    na otomoto jest niewielka. No i rozmiar mniejszy :( Ciut bo ciut, ale
    jednak.

    > I zasadnicze: opona! Auto 4x2 awd czy 4x4 bez odpowiedniej opony to tylko
    > po owa. Twoja mazda z odpowiedni opon te dalej zajedzie :)

    Co do opon to ja wiem:) Ale nawet najlepsze opony nie pomogą jeśli
    wisi się brzuchem na garbie i kręci przednimi kołami w powietrzu.

    --
    Pozdro,
    Zulu

  • 27. Data: 2010-02-28 14:27:26
    Od: Zulu <z...@g...com>

    On 28 Lut, 13:35, "Marek P." <m...@g...pl> wrote:
    > A o Foresterze myślałeś. Spory prześwit i komfort nie gorszy

    Forester jest za mały :(

    --
    Pozdro,
    Zulu

  • 28. Data: 2010-02-28 19:36:17
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Feb 2010 04:03:45 -0800 (PST), Zulu napisał(a):

    > Raczej druga generacja Disco z końcówki produkcji

    Ten model tez nie jest pakowny. Bagaznik jest raczej maly, chyba ze
    ladujesz na dach. Miejsce z tylu jest dla dzieci albo 2 osob o wyjatkowo
    krotkich nogach.

  • 29. Data: 2010-02-28 20:31:10
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    Zulu pisze:
    > Witam grupę,
    > Mam drobny dylemat i potrzebuję rady.
    > Sprawa pierwsza: Mam Mazdę 6 z 2005 roku (kombi), ale niestety miejsca
    > gdzie teraz potrzebuje jeździć są dla niej mało dostępne (parę razy
    > już mnie sąsiad ciągnikiem wyjmował z błota i śniegu). Jest po prostu
    > za niska i tyle. Szkoda mi ją na tych dziurach zniszczyć. Wniosek -
    > zamienić na wyżej zawieszony i raczej terenowy nie SUV.
    > Padło na pojazd w stylu Land Cruiser III (długi) lub Discovery -
    > pytanie czy dobrze myślę? Discovery straszy mnie zawieszeniem więc
    > raczej LC. Dobry wybór?

    Kia Sorento.
    Mniejszy od LC ale koszty utrzymania znacznie nizsze.
    O Disco nie wspominajac.
    I zdecydowanie kupisz znacznie mlodsze Sorento niz LC.

    szwagier

  • 30. Data: 2010-02-28 20:33:36
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    > to nie terenowka !!!
    >
    > MAciej

    Przeciez to Land Cruiser z innym znaczkiem..jesli LC nie jest samochodem
    terenowym to nie wiem co pozostaje..HMMWV??

    szwagier