eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZmiana na terenowy (aktualnego mi szkoda na dziury i błoto) › Re: Zmiana na terenowy (aktualnego mi szkoda na dziury i błoto)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.uni-stuttgart.de!news.belwue.de!news.tu-darmsta
    dt.de!newsfeed.freenet.de!feeder.news-service.com!transit4.hitnews.eu!feeder1.c
    ambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosti
    ng.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!atlan
    tis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zmiana na terenowy (aktualnego mi szkoda na dziury i błoto)
    Date: Sun, 28 Feb 2010 13:00:20 +0000 (UTC)
    Organization: media
    Lines: 38
    Message-ID: <s...@d...media-lab.com.pl>
    References: <4...@u...googlegroups.com>
    <vdelus542y1b.job1bskztviy$.dlg@40tude.net>
    <0...@a...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: hq.media-lab.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1267362020 7869 83.3.137.42 (28 Feb 2010 13:00:20
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 28 Feb 2010 13:00:20 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Debian)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2259598
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 28.02.2010 Zulu <z...@g...com> napisał/a:
    > On 28 Lut, 12:42, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
    >
    >> Jezeli mowisz o nowej Dyskotece, to to nie jest samochod terenowy. Z
    >> pakownoscia tez bym nie przesadzal.
    >>
    >
    > Raczej druga generacja Disco z końcówki produkcji (kasy mi nie starczy
    > na III gen.). Ale zwieszenie tego pojazdu mnie zadziwia swoją
    > konstrukcją i straszy potencjalnymi kosztami napraw.

    Droższe naprawy, to mit - w sensie nie ma reguły. Naprawa osobówki może
    być droższa niż terenówki i odwrotnie.
    Licz się jednak z wyższymi kosztami jazdy - te samochody używają więcej
    paliwa - tak z definicji - wyższe zawiasy, prześwit, Cx porównywalny do
    pionowej ściany.
    Licz się z gorszym komfortem prowadzenia takiego auta - wyższy środek
    ciężkości, mniej komfortowe zawiasy - kompromis do wykrzyżu, twardości,
    trwałości.
    Niższe prędkości jazdy, tymi autami nie da się pokonywać np tak szybko
    zakrętów jak osobówką.
    Czym lepiej w terenie - tym woliej i mniej wygodnie - to jest reguła.

    Jeśli masz na myśli teren w sensie: mam zniszczoną drogę do domu/pracy,
    ale przy ładnej pogodzie daje radę - a po za tym nie schodzę z asfaltu
    to pomyśl jednak o osobówce awd (mam na myśli auta bez reduktora i blokady
    międzyosiowej), a nie 4x4.
    Jeśli musisz z racji pasji czy zawodu jeździć po bezdrożach (łąki, rybki,
    pola, las) to bezwzględnie 4x4

    I zasadnicze: opona! Auto 4x2 awd czy 4x4 bez odpowiedniej opony to tylko
    połowa. Twoja mazda z odpowiednią oponą też dalej zajedzie :)

    --
    "A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
    Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest
    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
    Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: