  • 571. Data: 2011-09-29 14:40:04
    Temat: Re: Złomowisko europy?
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 29 Sep 2011 14:32:59 +0200, DoQ <p...@g...com> wrote:

    >Producenci stosują coraz więcej materiałów z odzysku, praktycznie każda
    >marka ma politykę ochrony środowiska.

    Co przecież wcale nie oznacza, że ten odzysk jest całkowicie obojętny
    dla środowiska (albo nawet, że szkodzi mniej niż pozyskiwanie
    materiałów spoza odzysku).
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 572. Data: 2011-09-29 14:42:34
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > Co przecież wcale nie oznacza, że ten odzysk jest całkowicie obojętny
    > dla środowiska (albo nawet, że szkodzi mniej niż pozyskiwanie
    > materiałów spoza odzysku).

    Przykład?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 573. Data: 2011-09-29 14:43:19
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 29 Sep 2011 14:38:28 +0200, DoQ <p...@g...com> wrote:

    >Znowu odbiegasz od tematu. Jak widzisz, ludzie nie chcą ubezpieczać się
    >dobrowolnie.

    (dla ustalenia uwagi: mowa o ubezpieczeniu domów)
    Tak, nie chcą. Podobnie jak nie chcą robić miliona innych rzeczy.
    Czy sądzisz, że nalezy im nakazać się ubezpieczać? AC też ma być
    obowiązkowe? A ubezpieczenie butów (w końcu przecież może spaść
    niespodziewany śnieg i je zniszczyć)?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 574. Data: 2011-09-29 14:46:01
    Od: DoQ <p...@g...com>

> [...]
    > Czy sądzisz, że nalezy im nakazać się ubezpieczać? AC też ma być
    > obowiązkowe? A ubezpieczenie butów (w końcu przecież może spaść

    Sądzę że OC musi być obowiązkowe. To czy i czym wyklepiesz _swój_ złom,
    mało mnie interesuje.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 575. Data: 2011-09-29 14:48:45
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-09-29, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > Producenci stosują coraz więcej materiałów z odzysku, praktycznie każda
    > marka ma politykę ochrony środowiska.

    I dobrze, nie zmienia to faktu, że brak tych danych nie pozwala na
    ocenienie sensowności pomysłu wymuszania wymiany sprawnych starych
    samochodów na nowe.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 576. Data: 2011-09-29 14:52:49
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 29 Sep 2011 14:42:34 +0200, DoQ <p...@g...com> wrote:

    >Przykład?

    Pierwszy z brzegu: http://www.dss-recykling.pl/ekologia.php

    "Recykling odpadów szkła płaskiego i opakowaniowego znacznie
    przyczynia się do zmniejszenia ilości odpadów deponowanych na
    składowisku odpadów /.../ zmniejszenie emisji /.../ zmniejszenie
    emisji /.../ ograniczenie emisji /.../ ograniczenie emisji /.../
    ograniczenie emisji"

    Zmniejsza, a nie likwiduje.

    Co do części w nawiasie: jak wpadnę na jakiś trop, to dam znać.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 577. Data: 2011-09-29 14:52:53
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 29/09/2011 13:35, Jarek Andrzejewski wrote:

    > ich dom, ich ryzyko. Nie widzę powodów, aby dbać o dach domu kogoś
    > obcego zamiast niego samego. Naprawdę nie mam ambicji zapewnić dachu
    > nad głową każdemu obywatelowi naszego państwa.

    Masz rację. Pozwólmy tysiącom ludzi po powodzi wylądować na uliach.
    Kraść, sypiać na dworcach, zaczepiać dzieciaki o drobne na piwo.

    Ty naprawdę nie widzisz dalej, niż do pierwszego, prawda?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 578. Data: 2011-09-29 14:53:19
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > I dobrze, nie zmienia to faktu, że brak tych danych nie pozwala na
    > ocenienie sensowności pomysłu wymuszania wymiany sprawnych starych
    > samochodów na nowe.

    Nigdzie nie napisałem i nigdy nie twierdziłem, że przymus wymiany jest
    czymś dobrym. Nie kwestionuje natomiast sensu stosowania ekologicznych
    rozwiązań w nowych samochodach, a wręcz je popieram.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 579. Data: 2011-09-29 14:54:21
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 29/09/2011 12:55, Andrzej Lawa wrote:

    > JA się znam.
    >
    > Ty sam napisałeś, że się nie znasz.

    Nie, ja proszę po raz kolejny o dowody twoich twierdzeń. Nadal nie
    widziałem wyliczeń, więc na jakiej podstawie ty "się znasz", skoro nie
    potrafisz jednego dowodu pokazać? Na czuja?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 580. Data: 2011-09-29 14:55:45
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > Zmniejsza, a nie likwiduje.

    No to chyba logiczne, trudno żeby zwiększał.

    > Co do części w nawiasie: jak wpadnę na jakiś trop, to dam znać.

    Czekam. Szczególnie ciekawi mnie to nieekologiczne przetwarzanie tworzyw
    sztucznych. Np. przetwarzanie PET na tkaniny "polarowe".

    Pozdrawiam
    Paweł