  • 101. Data: 2014-11-25 22:10:34
    Temat: Re: Zlec? drobny projekt
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    [..]

    Inne podejście będzie jeśli chcesz budować relację z inną firmą, jeśli
    chcesz z nimi współpracować, wtedy jasno kawa na ławę jak sundayman pisał.
    A jak ma to być jednorazowy skok na kasę lub przetarg dla budżetówki to
    tak jak A.L. pisze, doisz ile wlezie bo drugi raz to się nie uda.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 102. Data: 2014-11-25 22:15:53
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:
    > wspólnego.
    >
    > Oj nie nadymaj się tak, A.L. akurat ma trochę racji. Model "biznesowy",
    > który bronisz to na dłuższą metę prowadzi do nieuzasadnionych (względem
    > realnych kosztów zleceniobiorcy) wysokich cen za pewne usługi, kreuje
    > tzw. cenę rynkową. W efekcie mamy coś takiego, że proponując coś
    > korporacji nie można zejść bardzo z tzw. "rynkowej ceny" bo korporacja
    > zobaczy podejrzenie tanią ofertę to jest to lipa i uznają propozycje za
    > niepoważną.

    Że jak? Wyceniając koszt na podstawie kosztu użytych zasobów (np 100h
    pracy programisty + koszta stałe + amortyzacja sprzętu) i dodając własny
    zysk tworzy nieuzasadnione zawyżenie ceny? Chyba raczej odwrotnie.

    > Oczywiście nieuzasadniona wysoka "cena rynkowa" pasi zleceniobiorcom i
    > tak to błedne koło się nakręca, tylko czasami zleceniobiorca staje się
    > zleceniodawcą....

    To się chyba nazywa agresywny kapitalizm?

  • 103. Data: 2014-11-26 01:33:00
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 25 Nov 2014 19:14:31 +0100, janusz_k <J...@o...pl> wrote:

    >A ty widzisz róznicę pomiędzy typową usługą typu zamontowanie pieca a
    >nietypową jak opisywał sundayman?
    >bo jezeli nie to jesteś idiotą.

    Widze, Moje instalacja pieca byla zupelnie nietypowa

    A.L.

  • 104. Data: 2014-11-26 04:30:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości grup
    >Zalozmy ze chce zalozyc w domu nowy piec do ogrzewania. Przychodzi
    >majster. Ja sie go pytam "ile to bedzie kosztowalo?" A facet mowi "A
    >ile moze pan zaplacic?"
    >Pzreciez wygnalbym go w milisekunde.

    Nigdy sie nie spotkales z pytaniem "a ile pan chce zaplacic" ?
    Albo nie zadales ?
    Moze i piece u Ciebie w tej samej cenie, ale przychodzi gosc kupic
    "samochod", a ty nie wiesz - zaczniesz mu zachwalac malucha w
    promocyjnej, a on ma dylemat Ferrari czy Lamborghini ...

    Podobnie sie kiedys kupowalo komputery (im wiecej pan zaplaci, tym
    lepszy dostanie), potem telefony, ciagle wykonczenie domu - mozna sie
    zastanawiac czy warto dac 5 zl wiecej za panele na podloge, mozna sie
    zastanawiac czy ma byc na nich czerwony wloski marmur, czy rozowy
    hiszpanski ...

    Piece weglowe to tez moga byc z podajnikiem, automatem i dwuretortowe,
    a moze byc i zwykly.

    >Wlasnie zakladalem piec. Przyszed facio. Popatzral, popatzral i
    >powiedzial: "zrobie kosztorys". Zrobil kosztorys, wydal mi sie
    >zawyzony. Pogadalismy trocge i opuscil pare procent.
    >Tak wygladaja negocjacje biznesowe.
    >NA pytanei "a ile pan moze zaplacic" reaguje sie natychmisatowym
    >wyjsciem

    No popatrz, a ja np ogladam telefony, podchodzi sprzedawczyk, i
    zaczyna od "do jakiej kwoty ma byc".
    Co mnie troche wk*, bo nie stawiam sobie gornej granicy, tylko jakos
    nie lubie przeplacac :-)

    J.

  • 105. Data: 2014-11-26 04:37:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości grup
    On Mon, 24 Nov 2014 16:54:41 +0100, sundayman
> [...]
    >
    >Okazuje się, że gotowe istniejące rozwiązania to koszt ok.
    >100 - 150 tys. (gdybyśmy byli w USA a nie w Polsce, pewnie właśnie
    >takie
    >by się zastosowało).
    >
    >Mam też wstępną koncepcję jak można toto zrobić taniej, i ile taniej.
    >Wg. mnie - powiedzmy - około 35 tys. Tak wstępnie sobie wymyśliłem.
    >
    >Idę na rozmowę - i mówię; ok. gotowy system , gdyby zastosować
    >istniejące rozwiązanie, kosztuje 100-150 tys.
    >Ile możecie wydać w waszym przypadku ?
    >
    >Tu pada odpowiedź ; "jesteśmy w stanie wydać powiedzmy 50.000

    A co maja powiedziec - "prosze zlozyc tansza oferte" ? I skonczyc bez
    systemu, bo 99tys tez nie wydadza ?

    A tak to przynajmniej wiadomo - interesuje ich tani system, znacznie
    tanszy od tych powszechnie oferowanych.

    J.

  • 106. Data: 2014-11-26 08:15:56
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    A.L. pisze:
    > On Tue, 25 Nov 2014 19:14:31 +0100, janusz_k <J...@o...pl> wrote:
    [..]

    > Widze, Moje instalacja pieca byla zupelnie nietypowa

    Nietypowy układ rurek/zaworków czy nietypowy piec?

  • 107. Data: 2014-11-26 10:04:58
    Temat: Re: Zlecę drobny projekt
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości

    > Jeśli statystyka pokazuje, że zdumiewająco wielu wyborców nie
    > radzi sobie z "interfejsem", to znaczy, że interfejs jest niewłaściwie
    > zaprojektowany, a nie korzystający z niego ludzie. I nie dotyczy to
    > tylko wyborów -- sam jestem informatykiem i często robię na kolegach
    > test "mikrofalowy": jest sobie mikrofalówka marki AEG z grillem,
    > a wyzwanie brzmi "bez użycia instrukcji włącz grill". Jeszcze nikt
    > nie przeszedł. :->

    Miałem jakąś Nokię co chyba w nazwie miała 51. Klawisz po prawej tuż pod
    ekranem niechcący wciśnięty powodował wejście do internetu, a to kosztowało.
    Funkcje wszystkich innych klawiszy dawały się jakoś logicznie edytować, ale
    tego za żadne skarby nie mogłem przedefiniować (przypadek ?). Brat jakoś to
    wyczaił i mi dokładnie powiedział jak to zrobić - podmieniłem na budzik.
    Dałem kiedyś to zadanie młodym ludziom (studenci), którzy twierdzili, że
    telefon to nic trudnego i tylko starsi sobie z tym nie radzą - polegli.
    P.G.

  • 108. Data: 2014-11-26 16:58:06
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Piotr Gałka pisze:
    [..]
> [...]
    > ale tego za żadne skarby nie mogłem przedefiniować (przypadek ?). Brat
    > jakoś to wyczaił i mi dokładnie powiedział jak to zrobić - podmieniłem

    Coś mi świta jakiś taki zabytek, była z tym niezła chryja bo ludzie
    reklamowali telefony jako wadliwe że same się łączą z internetem, opcja
    była wybrana przez operatorów jako domyślnie przypisana na klawisz
    softmenu i faktycznie ciężko było się tego pozbyć.

  • 109. Data: 2014-11-26 17:00:48
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 26 Nov 2014 07:15:56 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:

    >[..]

    >Nietypowy układ rurek/zaworków czy nietypowy piec?

    Nic takiego. To byl projekt na temat ogrzewanai starego domu. Metoda
    rozwalenia starego ogrzewanai i zrobienai czegos wspolczesnego.
    Problem byl, czego, jakie sa opcje i ile bedzie kosztowalo

    A.L.

  • 110. Data: 2014-11-28 07:59:16
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    Dokładnie sunday, dokładnie.
    Doświadczenie uczy człowieka z jakimi "zleceniodawcami" w ogóle nie
    zaczynać rozmowy.Miałem takiego bąka kolo Leszna (wielkopolskiego).Coś
    tam mu zrobiłem, ale facet ma zawsze ciężko. Na podwórku Porsche
    terenowe, dwa ośrodki wczasowe, ale ciężko jezd i pan jenżynier powinien
    zrozumieć.
    No to niech se drugie porsche kupi.
    Rdolić takich.