-
101. Data: 2018-09-16 09:59:59
Temat: Re: Złe DPFy znowu
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...
>> To raz.
>> Dwa - jeżeli wyłączanie podczas wypalania jest niewskazane to
>> powinno byc to wyraźnie zapisane na tablicy.
>
> Znowu powielasz jakieś bzdury. Pokaż mi zapis z instrukcji, żę
> przerywanie jest niewskazane. Nigdy (no, poza rokiem w którym
> rozkminiałem do cna ten "system") się nie oglądałem na to czy auto
> mi wypala DPF czy nie wypala. Ot po prostu, potem startowało z
> miejsca w którym skończyło ostatnio i kontynuowało proces. I przez
> ostatnie 3 lata nawet odcinki w interwałach po 2-4km mi filtra nie
> zapychały.
Ja sobie tego nie wymysliłem
http://www.auto-swiat.pl/filtry-czastek-stalych-dpf-
i-fap-radzimy-jak-
poprawnie-eksploatowac-auto-z-filtrem/yccg3f
>
>> W moim ducato nie ma żadnego wskazania.
>
> W żadnym samochodzie tego nie ma, podobnie jak nie ma kontrolki
> informującej o kręcących się (poprawnie) kołach.
>
Hmm, dowiem sie bo jestem prawie pewny ze koledzy zeznawali, ze w
niektorych autach sa wskazniki.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."
La Rochefoucauld
-
102. Data: 2018-09-16 09:59:59
Temat: Re: Złe DPFy znowu
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...
>>> Nie musiałbym go używać, gdybyś z sensem podchodził do dyskusji.
>> Staram się ale najczesciej jest tak ze ludzie mylą skutki z
>> przyczynami, dodatkowo zapominajac o celu i z dyskusji wychodzi
>> pasztet.
>
> Słabo się starasz, bo nadal traktujesz margines jako normę. Znaczy
> parę aut bez DPF nie kopci (przechodzi testy), znaczy DPF to ogólnie
> gówno.
>
Bo w sumie najbardziej o ten margines sie martwie.
Jak ktos ma kopcace gówno to nie widze przeszkody zeby go z ulicy policja
skierowała na przegląd. Ale wiem ze rykoszetem oberwa ci co naprawde
dbaja.
>> Jeszcze raz zapytam...
>> Jezdze codziennie kilka godzin samochodem.
>> I jadac widze dziesiatki aut ktore chetnie zbadałbym czy kopca
>> zgodnie z normą. Jaki jest problem aby zajeła się tym policja?
>
> Jak byś to zbadał? Standardowo na postoju sondą w rurę? Sprawdź czy
> testowane auto to nie jeden z tych szrotów z oszukanym softem.
>
Auto kopci - policja wysyła na badanie do stacji kontroli.
Jaki kłopot?
>> I mowie o tych naprawde kopcacych ponad miare.
>> A teraz nagle powstaje projekt aby przywalac kare jak za potracenie
>> pieszego za brak DPF. Gdzie tu przykładanie odpowiedniej miary?
>
> Ty uważaj, bo dzięki takim jak ty się pętelka nam na szyi zaciska.
> Poza tym poważnie nie widzisz korelacji jak auto przejeżdża 300tkm
> bez filtra i w tym czasie potruwa albo zatruwa na śmierć, choćby tę
> jedną osobę? Co za różnica czy potrąci czy podtruje? Oczywiście Ty i
> Tobie podobni tego nie przyjmą do wiadomości, bo przecież tego
> trucia nie widać na pierwszy rzut oka, więc pewnie ONI kłamią.
>
Bo to jest wszystko postawione na głowie. Oczywiście moim zdaniem.
Producenci wymyslili DPF i twierdza ze to element eksploatacyjny i ze
powinien 300kkm wytrzymac. A co jak pada po <100kkm? Dlaczego producent
nei jest odpowiedzialny a całe koszty ponosi klient?
Dlaczego auto które ma w instrukcji napisane ze zuzywa do 1 litra oleju
na 1000km jest ok? To nie truje?
Wreszcie - ja jestem naprawde za! Ograniczmy moc silników, ograniczmy
spalanie samochodów, badzmy konsekwentni.
Co jest gorszego dla naszego zdrowia i ogólnie dla srodowiska?
Bus bez dpf który po miesice spala 7 litrów na setke i przejedzie w swoim
zyciu 800kkm nie kopcac czy obywatele którzy osobówkami butuja od swiateł
do swiateł, zuzywaja po 8litrów w osobówkach ( iwiecej), wymieniaja
klocki co 20kkm, opony co 30kkm, a samochód co 200 bo po tym czasie i po
takim stylu jazdy silnik to złom..? Jakos tych drugich nikt sie nie
czepia...
Wiesz, ja mam porównanie - busy które jezdza w firmach pod nogami
kierowców maja tak:
- zuzycie paliwa min 10litrów na setke.
- po 150kkm bus idzie do ludzi bo zaczyna sie sypac
- olej - litr na tysiac km.
To jest ot całe zdrowe eko?
>> Powiem wiecej - skoro rzad chce byc taki pryncypialny to jakim
>> cudem homologacje dostaja auta które maja wpisane ze zuzywaja do 1l
>> oleju silnikowego na 1000km? to jest ok a brak DPFu nie?
>
> Powtarzam ponownie, zluzuj galoty bo się w końcu doigrasz takimi
> tekstami i będziesz musiał jeździć elektrycznymi taczkami.
:)
Ale to ma być wtedy lepiej czy gorzej?
> Ale
> oczywiście masz rację, jest przyzwolenie na trucie ludzi przez
> koncerny samochodowo-paliwowe. Dlatego ja kibicuję autom
> elektrycznym, bo są pozbawione możliwości kombinowania, nei spalają
> oleju nawet jak bardzo się chce, nie można im powycinać DPFów,
> ogólnie nie da się przy nich kombinować tak jak przy spalinowcach.
>
Ale prad tez trzeba wyprodukowac, baterie wyprodukowac a mowimy cały czas
o tym co bedzie zdrowsze i bardziej eko.
>> Gdzie odpowiedzialnosc producentów za swój produkt?
>> Czy jak DPF odmowi posłuszenstwa w trakcie gwarancji to producent
>> wymieni? (od razu ci powiem ze nie bo mielismy takie przeboje z
>> kolega który fordem customem jezdzi)
>
> Znowu jedziesz marginesem, a miałeś się niby starać...
>
Marginesem?
Przykładowo dwa nowe fordy customy jezdzace według tego samego schematu:
20km trasa, 20km po miescie, 20km trasa i potem 300km trasa filtry DPF
zdychały po przebiegu ponizej 100kkm...
>> I jeszcze ciekawostka - firma wycinajaca DPF twierdzi ze czesc aut
>> przy sprawnym silniku przechodzi test czystosci spalin bez DPFu...
>
> No bo przechodzi, a przy butowaniu już nie przechodzi. Obecne testy
> to farsa, dzięki temu właśnie miała szansę się urodzić afera
> dieselgate.
Czyli sam piszesz, ze problemem jest przede wszystkim agresywna jazda?
>
>> Przyznam ze nie weryfikowałem ale zaciekawiło mnie to czy to tylko
>> reklama czy prawda.
>> I kiedy widze jak kopca niektore auta i jak widze jak nie kopca
>> auta bez DPFu ktore znam to... kto wie...
>
> Prawda, może dzięki temu zrozumiesz dlaczego wycinanie DPF to
> porażka dla nas wszystkich.
>
Alez ja to rozumiem.
Nie rozumiem tylko dlaczego odpowiedzialnosc za działanie ponosza tylko
uzytkownicy a nie producenci.
Z porównywalnego tematu:
w ducato po 400kkm staje licznik. Dzwonie do fiata czy wymienia za darmo
bo to przeciez ewidentny problem konstrukcyjny. A oni mi proponuja
wymiane za 2000zł plus robocizna...
Jak to sie stało ze producent butów jest odpowiedzialny za swój produkt
przez dwa lata (imo bardzo długo) a producent samochodu ktory z definicji
kupuje sie na duzo dłuzszy okres umywa rece i zrzuca odpowiedzialnosc za
swoje błedy na klientów?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac
'wali' i mam ja gdzies" MikeXex
-
103. Data: 2018-09-16 09:59:59
Temat: Re: Złe DPFy znowu
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...
>> Czyli problemem nie jest brak filtra tylko butowanie?
>> To wiele wyjasnia, ja jezdze eko i nie butuje :)
>
> Znaczy pantofelkami się odpychasz? To może lepiej na rower się
> przerzucić, będzie znaczna oszczędność energii. :P
Ciezko wrzucic na rower 200 paczek...
> Obciążasz silnik,
> występuje produkowanie sadzy. Naturalnie tym więcej sadzy powstaje
> im mocniej się obciąża silnik, niemniej nie jest tak że jak nie
> butujesz mocno to nic nie produkujesz. Z pewnością produkujesz
> więcej niż z filtrem -- w przeciwnym razie ten by nie wymagał
> wypalania, a jednak wymaga tego cyklicznie nawet pomimo eko-jazdy,
> ba, stojąc w korku też wymaga. No możesz jednak czasem użyć logiki.
>
Ja sie bardziej zastanawiam czy mniej eko jest bus ktory bez dpfu jezdzi
po miescie ze spalaniem 7litrów, czy taki co ma dpf ale zuzywa 10-12
litrów i bezmyslnie cisnie od swiateł do swiateł (czerwonych
oczywiście...)
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie
liczyć wszystkich innych form, których próbowano od czasu do czasu."
Winston Churchill
-
100. Data: 2018-09-16 09:59:59
Temat: Re: Złe DPFy znowu
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik z ...@...pl ...
> Lubię pomruk diesla
Nowe diesle to bardziej jak kosiarki pracuja :)))
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,
ale zapomina o jej wieku." Anthony Eden
-
105. Data: 2018-09-16 10:59:59
Temat: Re: Złe DPFy znowu
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik s...@g...com ...
> Co wybieramy?
> Ekonomiczne getto biednych bo ekologia ponad wszystko czy
> Ekonomiczny rozwoj w brudzie do czasu az populacja sie wzbogaci i
> bedzie ich stac na ekologiczny pojazd?
IMO trzeba to zrobic stopniowo - nie naprawimy przeciez od razu całego
swiata.
Mamy tysiace aut kopcacych ponad miare na drogach - zamiast zastanawiac
sie jaka kare dac za brak DPFu (wiadomo ze poseł oderwany od
rzeczywistosci moze miec takie pomysły) wyłapujmy z drogi to co naprawde
kopci i kierujmy na badania diagnostyczne. łatwe proste tanie i da szybko
duze efekty.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
("""""""""")
/""/t/"""""
/ / 9mm
-
106. Data: 2018-09-16 11:00:00
Temat: Re: Złe DPFy znowu
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik z...@g...com ...
> Od dwudziestu lat kupuje nowe diesle od Citroena o praktycznie z
> silnikami problemy są znikome. A przebiegi od 160 do 460. O DPFie
> dowiedziałem się z tego wątku że jest coś takiego. Przy najnowszym
> aucie powiedzieli mi że za jakiś czas trzeba będzie uzupełnić płyn
> do DPF i to była druga informacja.
>
Bo w citroenie masz FAP ktory rzeczywiście jest duzo mniej awaryjnym
systemem.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
("""""""""")
/""/t/"""""
/ / 9mm
-
108. Data: 2018-09-16 11:00:01
Temat: Re: Złe DPFy znowu
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
> Ale jest trzecie rozwiazanie - zapewnic dostawy tanich filtrow DPF, na
> wymiane :-)
No i tu jest klu sprawy.
Co w takim filtrze na wymiane kosztuje pare tysiecy złotych...? Poza
chciwoscia producentów oczywiscie...
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.
-
107. Data: 2018-09-16 11:00:01
Temat: Re: Złe DPFy znowu
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
>> Kto ma zmienic zarobki?
>
> No, PIS moze. Podniesie minimalna pensje do 2000 euro :-)
>
I kwote wolna do obiecanej wysokosci :)
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."
Marcin Szeffer: "Dziękuję. Wolę kaski na głowę."
-
109. Data: 2018-09-16 13:28:08
Temat: Re: Złe DPFy znowu
Od: z <...@...pl>
W dniu 2018-09-16 o 11:00, Budzik pisze:
> No i tu jest klu sprawy.
> Co w takim filtrze na wymiane kosztuje pare tysiecy złotych...? Poza
> chciwoscia producentów oczywiscie...
>
Obawiam się że dochodzimy do praw autorskich i patentów.
Ale na to to już biorą mnie wymioty...
UE właśnie pokazała w jaką stronę idzie przy ACTA2
z
-
110. Data: 2018-09-16 14:24:48
Temat: Re: Złe DPFy znowu
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sat, 15 Sep 2018 18:39:15 +0200, J.F. napisał(a):
> Ale jest trzecie rozwiazanie - zapewnic dostawy tanich filtrow DPF, na
> wymiane :-)
A jak się robi DPF?
One nie polegają na jakieś unikalnej technologii powlekania jednym metalem
innego, co nie jest takie proste do zrobienia?
No i po co komu wymiana DPF, skoro jest opracowana niezła technologia ich
płukania?