  • 31. Data: 2012-10-23 19:40:16
    Temat: Re: Złagodzone przepisy dot. badań technicznych
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-10-23 19:15, qnick pisze:

    > Jest,

    Niczego takiego nie ma. Wskaż.

    > skoro nie umiesz czytać to nie moja wina.

    Widzisz, to już kolejna odpowiedź w tym tonie, niestety bez
    wskazania przepisu, który tego zabrania.

    Niestety nie.

  • 32. Data: 2012-10-23 19:47:28
    Od: qnick <a...@p...eu.pl>

    W dniu 2012-10-23 19:40, Artur Maśląg pisze:

    > Niczego takiego nie ma. Wskaż.

    > Widzisz, to już kolejna odpowiedź w tym tonie, niestety bez
    > wskazania przepisu, który tego zabrania.

    Specjalnie dla Ciebie z innego mojego postu w tym wątku :

    Za Dz.U. z 2012 nr0 poz.996 zał.1 pkt.4.1.2. :

    Pomiar ustawienia na ławie pomiarowej za pomocą przyrządów do kontroli
    ustawienia świateł.

    Pomiar, a nie pomiar i regulacja, i nie usterka drobna tylko istotna
    skutkująca negatywnym wynikiem badania

    Dla porównania zobacz punkt 5.2.3. Tam jest pomiar i regulacja i to
    można wyregulować i tylko to podczas badania okresowego.

    > Niestety nie.

    j.w.

    --
    Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

  • 33. Data: 2012-10-23 19:52:50
    Od: jmruk <j...@s...com>

    qnick

    > Tam stoi :
    > Pomiar ustawienia na ławie pomiarowej za pomocą przyrządów do kontroli
    > ustawienia świateł.
    > Pomiar, a nie pomiar i regulacja,

    I to jest ten zakaz? LOL

    > i nie usterka drobna tylko istotna
    > skutkująca negatywnym wynikiem badania

    Czytałem z przekrzywioną głową

    > Dla porównania zobacz punkt 5.2.3. Tam jest pomiar i regulacja i to
    > można wyregulować i tylko to podczas badania okresowego.

    No i?

    > Przepis masz powyżej, a 14 zł to jest ponowne sprawdzenie usterek po
    > negatywnym wyniku badania

    Dobrze może inaczej -- gdzie jest przepis zakazujący, żeby ta sama osoba,
    która w ramach przeglądu stwierdziła, że światła wymagają regulacji, w
    ramach bezpłatnej usługi po przeglądzie wyregulowała te światła (i w razie,
    gdy usterka podlegała ponownemu przeglądowi wykonała ten dodatkowy przegląd
    i pobrała 14PLN). I te wszystkie czynności zostały wykonane bez ruszania
    pojazdu po ustawieniu "na ławie pomiarowej" (na której to został ustawiony
    podczas wcześniejszego przeglądu)

    > Proponuję dobrze poczytać zanim się zabierze głos

    Proponuję zastanowić się troszeczkę i nie latać kwantyfikatorami

  • 34. Data: 2012-10-23 19:56:09
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-10-23 19:47, qnick pisze:

> [...]
    > ustawienia świateł.
    >
    > Pomiar, a nie pomiar i regulacja, i nie usterka drobna tylko istotna

    Po co mi to cytujesz? Przecież treść tego się nie zmieniła od jakiegoś
    czasu. Nie ma tam słowa o zakazie ustawienia świateł za darmo, a tym
    bardziej odpłatnie.

    > Dla porównania zobacz punkt 5.2.3. Tam jest pomiar i regulacja i to
    > można wyregulować i tylko to podczas badania okresowego.

    No i co z tego?

    > j.w.

    ???

  • 35. Data: 2012-10-23 20:00:13
    Od: qnick <a...@p...eu.pl>

    W dniu 2012-10-23 19:56, Artur Maśląg pisze:

    > Po co mi to cytujesz? Przecież treść tego się nie zmieniła od jakiegoś
    > czasu. Nie ma tam słowa o zakazie ustawienia świateł za darmo, a tym
    > bardziej odpłatnie.

    Czy jest tam gdzieś napisane regulacja - NIE zatem nie wolno Ci
    regulować masz tylko sprawdzić (pomiar)

    > No i co z tego?

    Skoro nie widzisz różnicy pomiędzy tymi zapisami nic na to nie poradzę.

    --
    Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

  • 36. Data: 2012-10-23 20:20:59
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-10-23 20:00, qnick pisze:

    > Czy jest tam gdzieś napisane regulacja - NIE zatem nie wolno Ci
    > regulować masz tylko sprawdzić (pomiar)

    LOL - a gdzie ten zakaz?

    > Skoro nie widzisz różnicy pomiędzy tymi zapisami nic na to nie poradzę.

    Kolejny nieuzasadniony wniosek - różnicę widzę, ale ona nic nie wnosi
    do sugerowanego przez ciebie *zakazu* regulacji ustawienia świateł
    przy okazji przeglądu.

  • 37. Data: 2012-10-23 20:25:44
    Od: <4...@5...202544.invalid> (Tom N)

    qnick w <news:k66j8o$132$1@usenet.news.interia.pl>:

> [...]

    gdy usterka podlegała ponownemu przeglądowi wykonała ten dodatkowy przegląd
    i pobrała 14PLN/udzieliła rabatu 14PLN).

    I te wszystkie czynności zostały wykonane bez ruszania
    pojazdu po ustawieniu "na ławie pomiarowej" (na której to został ustawiony
    podczas "wcześniejszego" przeglądu) co z punktu widzenia pacjenta to jest
    jeden przegląd -- przyjechał po pieczątkę w DR i wyjechał z podbitym taką...

  • 38. Data: 2012-10-23 20:36:25
    Od: qnick <a...@p...eu.pl>

    W dniu 2012-10-23 20:20, Artur Maśląg pisze:

    > LOL - a gdzie ten zakaz?

    Nie moja wina że nie rozumiesz prostych zapisów

    załącznik nazywa się :

    WYMAGANIA DOTYCZĄCE KONTROLI ORAZ WYTYCZNE DOTYCZĄCE OCENY USTEREK
    PODCZAS PRZEPROWADZANIA OKRESOWEGO BADANIA TECHNICZNEGO POJAZDU

    Masz przeprowadzać badanie tak jak jest napisane w załączniku nr 1,
    skoro nie masz napisane REGULACJA to tego robić Ci nie wolno bo wówczas
    przeprowadzasz badanie niezgodnie z ustalonym przez ten załącznik
    zakresem i sposobem, bo gdyby Ci wolno było to miałbyś napisane POMIAR I
    REGULACJA podobnie jak przy oponach .

    > Kolejny nieuzasadniony wniosek - różnicę widzę, ale ona nic nie wnosi
    > do sugerowanego przez ciebie *zakazu* regulacji ustawienia świateł
    > przy okazji przeglądu.

    Prościej chyba już się nie da wytłumaczyć

    --
    Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

  • 39. Data: 2012-10-23 20:58:47
    Od: qnick <a...@p...eu.pl>

    W dniu 2012-10-23 20:25, (Tom N) pisze:
    > qnick w <news:k66j8o$132$1@usenet.news.interia.pl>:

    > I to jest ten zakaz? LOL

    No niestety jest, jak nie masz napisane wprost to nie robisz. Dla mnie
    też jest to bez sensu bo co mi szkodzi ruszyć dwa razy kluczem i też to
    robię, ale kontrolujący SKP pracownicy TDT się tego czepiają bo
    podchodzą do zagadnienia tak że stacja kontroli pojazdów służy do
    kontroli a nie regulacji a jak coś jest do regulacji to trzeba wysłać do
    serwisu po wystawieniu negatywnego badania i z powrotem powrót na stację
    w celu wykonania badania po usunięciu usterki. Nikt zdrowo myślący tak
    nie robi ale nasze piękne prawo tak właśnie stanowi

    > Czytałem z przekrzywioną głową

    ctrl, shift i +, pomaga, jak to był *pdf

> [...]
    > gdy usterka podlegała ponownemu przeglądowi wykonała ten dodatkowy przegląd
    > i pobrała 14PLN/udzieliła rabatu 14PLN).

    Wprost takiego zakazu nie ma wynika to tylko z tej tabelki. Żeby być w
    zgodzie z prawem powinno być tak: wystawiasz negatywne badanie, potem
    możesz gratis ustawić światła :) bo nikt Ci tego nie zabroni, a potem
    wykonać badanie poprawkowe sprawdzić to co przed chwilą zrobiłeś i
    skasować 14 zł za światła. Śmieszne i bez sensu ale niestety tak stanowi
    nasze piękne prawo.

    > Proponuję zastanowić się troszeczkę i nie latać kwantyfikatorami

    Nie ma nad czym się zastanawiać, zastanowić to powinni się Ci co piszą
    takie prawo bo na razie to oni latają kwantyfikatorami.

    Pozdr

    --
    Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

  • 40. Data: 2012-10-23 21:25:53
    Od: <3...@4...212553.invalid> (Tom N)

    qnick w

    > No niestety jest, jak nie masz napisane wprost to nie robisz.

    Czego nie robię? Mam w zakresie DG to i owo, więc to robię wtedy kiedy mam
    ochotę...

    > kontrolujący SKP pracownicy TDT się tego czepiają bo
    > podchodzą do zagadnienia tak że stacja kontroli pojazdów służy do
    > kontroli a nie regulacji

    Czyżby? Jakies konkrety podasz zapewne...

    > a jak coś jest do regulacji to trzeba wysłać do
    > serwisu po wystawieniu negatywnego badania i z powrotem powrót na stację
    > w celu wykonania badania po usunięciu usterki.

    Ale serwis jest na miejscu, wystarczy spojrzeć np. w REGON

    > Nikt zdrowo myślący tak
    > nie robi ale nasze piękne prawo tak właśnie stanowi

    Nie, nie stanowi -- to są Twoje wymysły

    > ctrl, shift i +, pomaga, jak to był *pdf

    Nawet *jeżeli* to był PDF, to na tyle stary, że Twoja rada nie działa. Już
    Ci Artur napisał, że przepisy póki co sie nie zmieniły od dawna

    > Wprost takiego zakazu nie ma

    O widzisz.

    > wynika to tylko z tej tabelki.

    Może Tobie

    > Żeby być w
    > zgodzie z prawem powinno być tak: wystawiasz negatywne badanie

    Nie ma czegos takiego jak wystawienie negatywnego badania -- jest
    niepodbicie DR. I ciągle ten DR jest niepodbity, bo przecież trzeba od
    samochodu pójść do biurka

    > potem możesz gratis ustawić światła :) bo nikt Ci tego nie zabroni, a potem
    > wykonać badanie poprawkowe sprawdzić to co przed chwilą zrobiłeś i
    > skasować 14 zł za światła.

    I teraz mozna pójśc do biurka i DR podbić oraz udzielić opustu 14PLN za
    dodatkowy przegląd (nie było ponownego wprowadzania pojazdu na "ławę"...) i
    nie trzeba pacjentowi wypisywać kwitu, że ma sobie światła poprawić...

    > Śmieszne i bez sensu ale niestety tak stanowi nasze piękne prawo.

    To tylko Twoja dowolna interpretacja

    > Nie ma nad czym się zastanawiać, zastanowić to powinni się Ci co piszą
    > takie prawo bo na razie to oni latają kwantyfikatorami.

    Czyżby?

    --
    'Tom N'