  • 11. Data: 2012-12-08 17:23:03
    Temat: Re: Zimowe spostrzeżenie.
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > Właściwy minister już szykuje nowelizację rozporządzenia w sprawie
    > warunków
    > technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia...
    >
    > Pojazd samochodowy powinien być wyposażony:
    > [...]
    > -- układ zapobiegający nieczytelności tablic rejestracyjnych uruchamiany:
    > a) ręcznie przez kierującego
    > b) automatycznie w razie potrzeby, w tym poprzez impuls z niezależnych od
    > kierującego zewnętrznych urządzeń

    ROTFL
    pzdr
    GL

  • 12. Data: 2012-12-08 17:24:35
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > W dalszej czesci wszystkie pojazdy wyposazy sie w GPS, ktory bedzie na
    > biezaco meldowal do ITD i kierowca co miesiac dostanie rachunek za
    > wykroczenia i uzywanie drog :-P

    akurat to rozwiązanie było już brane gdzieś pod uwagę. nie wiem czy nie na
    wyspach.
    na początek dla tych co zostaną złapani na recydywie przy przekraczaniu
    prędkości a docelowo dla wszystkich
    więc nie ma śmiechu :)
    pzdr
    GL

  • 13. Data: 2012-12-08 17:34:50
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > a wtedy Ci którzy nie przekraczają dozwolonej prędkości, nie dostaną
    > żadnych mandatów,

    Taa, a Vincent to te 1,5 Gzl sam zarobi i wlozy do budzetu;-)

    > mało tego, będą mile widzianymi klientami zakładów
    > ubezpieczeniowych.

    O ile aktuariusze znajda zaleznosc pomiedzy iloscia mandatow, a
    "szkodowoscia". Choc biorac pod uwage, ze mandaty sa glownie za brak CB
    i gapowatosc, to moze jakas korelacja jest.

    > To pociągnie za sobą znaczne zniżki, niezależne od
    > miejsca zamieszkania, wieku kierowcy i posiadanego modelu samochodu

    Oj zartownis z Ciebie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 14. Data: 2012-12-08 20:55:21
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 08 Dec 2012 10:29:46 +0100, WW <w...@v...pl> wrote:

    > od nas podejrzenie, że chcemy uczynić tablicę nieczytelną dla
    > fotoradarów. :-P

    A od kiedy to kapelusznicy boją się fotoradarów? ;)

    r.
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 15. Data: 2012-12-08 22:22:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Sat, 8 Dec 2012 10:13:27 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > pamietaj, że śnieg pada na cały samochód więc i na naklejke na szybie
    > też :)

    To że da się odczytać numer z naklejki to jest miejska legenda.

    Fotoradary mają kamerki około 1-2MPix, z bardzo wysoką czułością (a więc
    bardzo zaszumionym obrazem).
    Naklejka jest na tyle mała że nie ma żadnych szans żeby z niej co odczytać.

    Numer rejestracyjny ma 7 znaków, a cała naklejka zajmuje np. 20px
    szerokości. Nawet gdyby zdjęcie było idealnie ostre i bez szumu to byłoby
    to praktycznie niemożliwe, a na pewno nie do użycia jako dowód.

    A jeżeli chodzi o system ITD i automatyczne rozpoznawanie numerów to w
    ogóle nie ma szans.

  • 16. Data: 2012-12-08 22:34:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 8 Dec 2012 22:22:03 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
> [...]
    > bardzo zaszumionym obrazem).
    > Naklejka jest na tyle mała że nie ma żadnych szans żeby z niej co odczytać.

    W niektorych jest chyba jednak porzadna lustrzanka, i nagle sie okazuje
    ze mamy 10-20MPix.

    J.

  • 17. Data: 2012-12-08 23:04:39
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 08 Dec 2012 17:34:50 +0100 osobnik zwany Pawel O'Pajak
    napisał:

    > Powitanko,

    > Taa, a Vincent to te 1,5 Gzl sam zarobi i wlozy do budzetu;-)

    a pokażesz ile było w poprzednich budżetach?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 18. Data: 2012-12-09 00:48:29
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Sat, 8 Dec 2012 22:34:56 +0100, J.F. napisał(a):

    > W niektorych jest chyba jednak porzadna lustrzanka, i nagle sie okazuje
    > ze mamy 10-20MPix.

    Te co przejżałem parametry dostępne w sieci mają słabe aparaty.

    To jednak przy 70m/s musi zrobić zdjęcie z przesunięciem poniżej centymetra
    żeby się dało tablice odczytać (nie mówiąc o odczytaniu naklejki na
    szybie).
    Czas więc około 1/10000s i to w kiepskich warunkach oświetleniowych.
    Obiektywu zbyt jasnego się zrobić nie da, bo potrzebna jest duża głębie
    ostrości.
    Wszystko sprowadza się do tego że potrzebna jest bardzo duża czułość
    matrycy, a to oznacza że trzeba zrobić duże elementy światłoczułe i dlatego
    jest tam mało pikseli.

  • 19. Data: 2012-12-09 06:40:04
    Temat: Zimowe spostrzeżenie.
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    A czy efekt zaśnieżonej tablicy utrzymuje się dłuższy czas? Czy ten spray rozpuszcza
    się w dodatniej temp?

  • 20. Data: 2012-12-09 15:25:15
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-12-09 06:40, Konfabulator wrote:

    > A czy efekt zaśnieżonej tablicy utrzymuje się dłuższy czas? Czy ten spray
    rozpuszcza się w dodatniej temp?

    W czerwcu ten numer moze juz przechodzic dosc opornie.

    --

    memento lorem ipsum