eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZginęli jadąc pod prąd
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 230

  • 121. Data: 2010-09-22 01:18:47
    Temat: Re: Zginęli jadąc pod prąd
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 21 Sep 2010 11:25:44 +0200, Sebastian Kaliszewski napisał(a):

    > Bez sensu. Z punktu widzenia ogólnego bezpieczeństwa na drogach (a o tym
    > mowa) nie ma znaczenia żaden średni roczny dystans tylko liczba
    > aktywnych kierowców. Jeśli dany koleś powoduje wypadek roku to nie
    > ważne, czy był to jeden jedyny raz w roku kiedy wyjechał żeby przejechać
    > 1km do sklepu czy też codziennie robi 100km.

    Owszem ma i jedno i drugie. Chodzi o szansę kogo Ty spotkasz na swojej
    drodze. Tak naprawdę to należałoby policzyć czas w ruchu.
    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 122. Data: 2010-09-22 01:20:53
    Temat: Re: Zginęli jadąc pod prąd
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 21 Sep 2010 18:36:37 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > Sprawcy wypadków - kierujący pojazdami wg grup wiekowych
    > Grupy wieku Wypadki Zabici Ranni Populacja* Wskaźnik liczby
    > wypadków na
    > 10 000 populacji
    > 0-6 38 - 39 2560022 0,15
    > 7-14 608 14 656 3302503 1,84
    > 15-17 700 40 885 1553575 4,51
    > 18-19 2406 2873 724 1110615 21,66
    > 20-29 12562 1321 17447 6339199 19,82
    > 30-39 7045 652 9436 5461926 12,90
    > 40-49 4991 507 6651 5066774 9,85
    > 50-59 4659 420 6252 5747509 8,11
    > 60-69 1921 166 2405 3272920 5,87
    > 70 ++ 1466 198 1648 3700866 3,96
    > b/d 1922 54 2203 - -
    > * dane wg stanu na dzień 30.06.2008 r.
    >
    > Tutaj jeszcze jaskrawiej widać to o czym pisałem.

    Tutaj niczego nie widać. Bez danych dotyczących liczebności grup i
    średniego dystansu przejeżdżanego przez kierowcę z danej grupy są to tylko
    dane nie mówiące nic o tym, skąd większe zagrożenie nadchodzi.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 123. Data: 2010-09-22 05:31:55
    Temat: Re: Zginęli jadąc pod prąd
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-21 11:45, J.F. pisze:

    > Statystyki mowia raczej ze dziadkowie mniej wypadkow powoduja.
    >
    Ty zawsze w tych statystykach najlepszy jesteś, więc się pytam: Jakie
    statystki? Pokaż mi je.

    Tylko niech będą prawidłowo przeprowadzone, np.:

    1000 dziadków powoduje 150 wypadków rocznie
    1000 młodych gniewnych powoduje 350 wypadków rocznie


  • 124. Data: 2010-09-22 05:33:28
    Temat: Re: Zginęli jadąc pod prąd
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-21 11:45, J.F. pisze:

    > Statystyki mowia raczej ze dziadkowie mniej wypadkow powoduja.
    >
    Ty zawsze w tych statystykach najlepszy jesteś, więc się pytam: Jakie
    statystki? Pokaż mi je.

    Tylko niech będą prawidłowo przeprowadzone, np.:

    1000 dziadków powoduje 150 wypadków rocznie
    1000 młodych gniewnych powoduje 350 wypadków rocznie


    Gdzie każdy dziadek i każdy młodocian robi tyle samo km rocznie, po tych
    samych drogach.


  • 125. Data: 2010-09-22 08:29:21
    Temat: Re: Zgineli jad?c pod pr?d
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-09-21, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A pozniej .. niech sie bardziej zorientowani wypowiedza czy to ma sens
    > - czy jak pozlizg zaatakuje czlowieka z zaskoczenia to tylko szybki
    > paciorek pomoze, bo umiejetnosci to juz nie na wiele.
    > IMO - sztuka polega na tym zeby w poslizg nie wpasc.

    Jaka tam sztuka, w 99% przypadków wystarczy wolniej jechać...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski


  • 126. Data: 2010-09-22 08:32:56
    Temat: Re: Zginęli jadšc pod pršd [2]
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-09-22 00:29, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    >> Tam droga 2-pasowa przechodzi w 4. Wystarczy jakos slamazarnie czy
    >> pechowo wyprzedzac i sie znajdziesz na lewo od barierki srodkowej.
    >
    > Ok, ale jak można tego nie zauważyć?
    >
    A może na takich wjazdach zainstalować najazdowe kolczatki? :)
    Ci co jada w właściwym kierunku będą je przejeżdżać bez szwanku, a Ci
    pod prąd stracą powietrze w oponach.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 127. Data: 2010-09-22 09:01:22
    Temat: Re: Zginęli jadąc pod prąd [2]
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-09-21 22:27, Artur Maśląg wrote:

    > Przypadek, czy jednak coś jest nie tak z oznakowaniem itd.?

    Jak dla mnie, to jadac kilka kilometrow pod prad i nie probujac
    ani zatrzymac sie, czy zawrocic widzac jadace samochody z przeciwka
    (i jednoczesnie majac zapewne prawko lat kilkadziesiat) to trzeba
    miec nie tylko cos ze wzrokiem, ale i z glowa. Klepki sie
    poprzestawialy czy inna forma samoboja? I to wszystko z pasazerami
    na pokladzie.


    --

    memento lorem ipsum


  • 128. Data: 2010-09-22 10:22:25
    Temat: Re: Zginęli jadąc pod prąd
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Filip KK wrote:
    > W dniu 2010-09-21 11:45, J.F. pisze:
    >
    >> Statystyki mowia raczej ze dziadkowie mniej wypadkow powoduja.
    >>
    > Ty zawsze w tych statystykach najlepszy jesteś, więc się pytam: Jakie
    > statystki? Pokaż mi je.
    >
    > Tylko niech będą prawidłowo przeprowadzone, np.:
    >
    > 1000 dziadków powoduje 150 wypadków rocznie
    > 1000 młodych gniewnych powoduje 350 wypadków rocznie
    >
    >
    > Gdzie każdy dziadek i każdy młodocian robi tyle samo km rocznie, po tych
    > samych drogach.

    A co to ma do rzeczy ile kilometrów robi???

    Może robić 1 może robić 1000000 -- wszystko jedno -- liczy się ile
    wypadków spowodował.

    pzdr
    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)


  • 129. Data: 2010-09-22 10:27:44
    Temat: Re: Zginęli jadąc pod prąd
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Artur Maśląg wrote:
    > W dniu 2010-09-21 15:37, Sebastian Kaliszewski pisze:
    >> Artur 'futrzak' Maśląg wrote:
    > (...)
    >>> Skoro napisałeś 'również', to poproszę o wykazanie stosownych
    >>> braków po mojej stronie. Chętnie się dowiem, gdzie w tych danych są
    >>> błędy i co z nich wynika.
    >>
    >> To co inni wykazali. Bez danych dot. liczby czynnych kierowców to te
    >> dane niewiele mówią.
    >
    > Znaczy się braków wykazać nie potrafisz, ale będziesz podważał tezy,
    > że kategoria 18-24 lata jest kategorią najbardziej wypadkową
    > i ludziom z tego przedziału brakuje pokory.

    Coś ci się wydaje,. Czytaj to co jest napisane a nie co sobie wymyśliłeś
    na temet tego co napisałem.

    > Dodam, że gdyby jeszcze
    > ująć w tych danych liczbę czynnych kierowców (bez której oczywiście
    > te dane nic nie mówią, no skąd), to statystyka byłaby jeszcze bardziej
    > niekorzystna dla tej grupy.

    Zapewne.

    > Oczywiście, możesz podważać wiarygodność
    > danych statystycznych, możesz podważać wnioski, ale musiałbyś jednak
    > postarać się o jakąś argumentację opartą na faktach oraz danych
    > statystycznych. Życzę powodzenia :)

    j.w.

    Szutka czytania - trudna sztuka

    pzdr
    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)


  • 130. Data: 2010-09-22 10:28:07
    Temat: Re: Zginęli jadąc pod prąd
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Dnia Tue, 21 Sep 2010 16:44:24 +0000 (UTC), Massai napisał(a):
    >
    > >> Czyli szansa, że na danym dystansie kierowca z grupy A spowoduje
    > >> wypadek jest 'tylko' 100 razy większa.
    > >>
    > >> I właśnie dlatego suche dane o ilości wypadków sa o d... stłuc.
    > >>
    > >
    > > Nadal nie rozumiesz.
    >
    > Ależ ja doskonale rozumiem, a Ty nie.
    >
    > > To jest informacja o spowodowanych przez kierowcę wypadkach. Czyli
    > > element na który on sam ma wpływ. Nie takich w których uczestniczy,
    > > czyli np. dużo jeździ, ma większe ryzko natknąć się na idiotę który
    > > spowoduje wypadek.
    > >
    > > Jakie ma znaczenie w jakim przebiegu spowodował te wypadki?
    >
    > Dla innego kierowcy niewielkie. Ma znaczenie tylko liczebność danej
    > grupy.

    Ano właśnie. Liczebność a nie ich roczne przebiegi.

    >
    > > Wyobraź sobie że jesteś np. firmą ubezpieczeniową. ktoś opłaca u
    > > ciebie roczne OC. Ma dla ciebie znaczenie jakim on jest super
    > > kierowcą, bo jeździ 200 tysięcy rocznie i powoduje na tym dystansie
    > > tylko 3 wypadki?
    >
    > JAko firmę ubezpieczeniową nie interesuje mnie absolutnie nic poza
    > szansą na to, że dany delikwent spowoduje wypadek.

    Ano własnie. I który ma większą szansę na spowodowanie wypadku w danym
    roku ubezpieczeniowym?

    >
    > > A teraz postaw się na miejscu jakiegoś hipotetycznego organu
    > > dopuszczającego kierowców do jazdy, wydajesz roczne zezwolenia.
    > > Dziadek który jeździ 5k rocznie i jeden wypadek, przedstawiciel
    > > handlowy ktory robi 200k i powoduje 3 wypadki.
    > > Organ nadzorczy pyta się ciebie - który z dopuszczonych kierowców
    > > stwarza większe zagrożenie? Ilu ludzi każdy z nich może zabić?
    >
    > I znów - ten drugi.
    >
    > A teraz bierzemy 1000 dziadków i 100000 PH. Okazuje się, że 1000
    > dziadków powoduje 3 razy mniej wypadków niż 100000 PH. I co teraz?
    > BArdziej zagraża dziadek, czy PH?

    Dyskusja o corocznym badaniu lekarskim dla kierowców dotyczy badania
    danego kierowcy. To chyba jasne, nie?

    --
    Pozdro
    Massai

strony : 1 ... 12 . [ 13 ] . 14 ... 20 ... 23


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: