-
1. Data: 2012-11-02 10:21:18
Temat: Zębatki 428 vs 520
Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>
Witam,
Muszę w XLR wymienić zestaw napedowy. Do tej pory myslałem że rozmiar
428 jest mniej trwały z powodu mniejszych rozmiarów zęba. Tymczasem
wygląda na to że grubość zębatki 428 to 7,2 mm a 520 to 5,8 mm. Można
zatem wnioskować że rozmiar 520 jest mniej trwały - dobrze kombinuję?
Mam jeszcze pytanie, czy warto inwestować w łańcuch inny niż bezoringowy
do motocykla enduro.
Najtańszy bezoringowy RK 428 H/134 kosztuje w Larssonie 70 zł Szerokość
rolki 7,95 mm
Najtańszy oringowy RK 428 SO/132 kosztuje 290 zł szerokość rolki 7,95 mm
Najtańszy oringowy RK 520 SO/112 kosztuje 275 zł szerokość rolki 6,35
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
-
2. Data: 2012-11-02 11:04:58
Temat: Re: Zębatki 428 vs 520
Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>
Piotr Rezmer pisze:
> Mam jeszcze pytanie, czy warto inwestować w łańcuch inny niż bezoringowy
> do motocykla enduro.
Już znalazłem potencjalną różnicę: ponoć bezoringowy warto stosować tam
gdzie liczy się każdy ułamek KM. Wytrzymałość łańcucha bezoringowego
jest nikczemna, co zgodza się z moimi doświadczeniami.
Dochodzę do wniosku, że zakup łańcucha oringowego zwróci się bardzo szybko.
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
-
3. Data: 2012-11-02 11:30:13
Temat: Re: Zębatki 428 vs 520
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Fri, 02 Nov 2012 11:04:58 +0100) ktos podajacy sie za Piotr Rezmer
wyklawiaturowal co nastepuje:
>> Mam jeszcze pytanie, czy warto inwestować w łańcuch inny niż bezoringowy
>> do motocykla enduro.
>
> Już znalazłem potencjalną różnicę: ponoć bezoringowy warto stosować tam
> gdzie liczy się każdy ułamek KM. Wytrzymałość łańcucha bezoringowego
> jest nikczemna, co zgodza się z moimi doświadczeniami.
>
> Dochodzę do wniosku, że zakup łańcucha oringowego zwróci się bardzo szybko.
Ja do DT założyłem drugi raz bezoringowy RK za około 70zł, poprzedni dał
radę przejechać około 2000km w błocie. Łańcuch ma zapinkę, więc wymiana to
5 minut roboty a przynajmniej nie przejmuję się widząc w jakich warunkach
pracuje. Nie sądzę żeby oringowy przejechał 4 razy więcej kilometrów.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/
-
4. Data: 2012-11-02 11:43:13
Temat: Re: Zębatki 428 vs 520
Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>
Piotr Klimek pisze:
> Ja do DT założyłem drugi raz bezoringowy RK za około 70zł, poprzedni dał
> radę przejechać około 2000km w błocie. Łańcuch ma zapinkę, więc wymiana to
> 5 minut roboty a przynajmniej nie przejmuję się widząc w jakich warunkach
> pracuje. Nie sądzę żeby oringowy przejechał 4 razy więcej kilometrów.
U mnie jest teraz tak że jeśli przed jazdą ustawię łańcuch na prawidłowy
luz, to po przejechaniu 100 km w ciągu dnia wisi jak psu jaja :) Wygląda
to tak niefajnie że aż obawiam się czy kiedyś mi nie spadnie z zębatek i
nie zablokuje tyłu.
Znalazłem jeszcze PDFa DIDa który przedstawia porównanie żywotności
łańcuchów, ale wiadomo to marketing
http://www.motor-land.com.pl/did/files/did.pdf
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
-
5. Data: 2012-11-02 11:55:22
Temat: Re: Zębatki 428 vs 520
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Fri, 02 Nov 2012 11:43:13 +0100) ktos podajacy sie za Piotr Rezmer
wyklawiaturowal co nastepuje:
>> Ja do DT założyłem drugi raz bezoringowy RK za około 70zł, poprzedni dał
>> radę przejechać około 2000km w błocie. Łańcuch ma zapinkę, więc wymiana to
>> 5 minut roboty a przynajmniej nie przejmuję się widząc w jakich warunkach
>> pracuje. Nie sądzę żeby oringowy przejechał 4 razy więcej kilometrów.
>
> U mnie jest teraz tak że jeśli przed jazdą ustawię łańcuch na prawidłowy
> luz, to po przejechaniu 100 km w ciągu dnia wisi jak psu jaja :) Wygląda
> to tak niefajnie że aż obawiam się czy kiedyś mi nie spadnie z zębatek i
> nie zablokuje tyłu.
Ja też dość często muszę korygować naciąg.
> Znalazłem jeszcze PDFa DIDa który przedstawia porównanie żywotności
> łańcuchów, ale wiadomo to marketing
>
> http://www.motor-land.com.pl/did/files/did.pdf
Kup oringowy i daj znać czy faktycznie różnica w cenie jest adekwatna do
ceny. Jednak patrząc na to co się dzieje z łańcuchem po tym jak się
zakopiesz po osie to nie wróżę długiego czasu życia uszczelnieniom.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/
-
6. Data: 2012-11-02 12:21:12
Temat: Re: Zębatki 428 vs 520
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2012-11-02 10:21, Piotr Rezmer pisze:
> Witam,
>
> Muszę w XLR wymienić zestaw napedowy. Do tej pory myslałem że rozmiar
> 428 jest mniej trwały z powodu mniejszych rozmiarów zęba. Tymczasem
> wygląda na to że grubość zębatki 428 to 7,2 mm a 520 to 5,8 mm. Można
> zatem wnioskować że rozmiar 520 jest mniej trwały - dobrze kombinuję?
To sa inne lancuchy i juz. 428 jest szerszy ale za to ogniwo jest
krotsze. Ma tez mniejsza srednice rolki. Wieksza srednica rolki to
grubszy swozen a wiec wieksza wytrzymalosc.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
--- news://freenews.netfront.net/ - complaints: n...@n...net ---