  • 1. Data: 2010-12-16 19:27:09
    Temat: Zdjęcie rozjaśnione po wywłoaniu z RAW
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wywołuję zdjęcia z raw zazwyczaj w Rawshooter i oglądając je potem w
    FastStone są wyraźnie jaśniejsze niż kiedy je edytowałem.
    Zawsze myślałem, że coś mam źle poustawiane, ale z lenistwa mi się nie
    chciało grzebać i na czuja ustawiałem poziom jasności.

    Natomiast dziś koleżanka, która wywołuje w Photoscape zapytała mnie
    dokładnie o ten sam temat, i zdziwiło mnie to tak bardzo, że postanowiłem
    zapytać Was... o co chodzi? coś nie tak mamy z monitorami? czegoś nie
    wiemy? :>

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 2. Data: 2010-12-17 11:06:40
    Temat: Re: Zdjęcie rozjaśnione po wywłoaniu z RAW
    Od: PK <p...@e...pl>

    Dopoki nie nauczysz sie plynnie poruszac w profilach barwnych proponuje
    ustawic w aparacie profil sRGB i w programach graficznych tez. Daruj
    sobie na poczatek AdobeRGB jesli nie wysylasz do drukarnni lub nie masz
    wypasionego monitora do grafiki. Te RAWy co juz masz wyeksportuj do jpg
    pilnujac zeby zostaly skonwertowane do wlasciwego profilu.
    Nie wszystkie przegladarki grafik i www umieja poprawnie konwertowac w
    locie profile do wyswietania na monitor a jesli umieja to trzeba im to
    wlaczyc w opcjach.
    Jesli wyswietlane kolory nie wroca do normy trzeba bedzie powalczyc z
    profilami monitora jesli takie masz w systemie.

  • 3. Data: 2010-12-17 21:46:27
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-12-17 12:06, PK pisze:
> [...]
    > ustawic w aparacie profil sRGB i w programach graficznych tez. Daruj
    > sobie na poczatek AdobeRGB jesli nie wysylasz do drukarnni lub nie masz

    Czy ktoś zajmujący się robieniem poważnych wydruków a nie drukiem
    banerów może się wypowiedzieć na temat zauważalnych różnic między
    użyciem sRGB a aRGB w poprawnie skonfigurowanym środowisku.
    Chętnie też poczytam wypowiedzi na temat różnic w użyciu tych
    przestrzeni w przypadku docelowego druku offsetowego w CMYK.
    Chcę zaznaczyć że nie interesuje mnie teoria, tylko własne obserwacje
    poparte praktyką ;).

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.