  • Data: 2011-10-15 21:53:49
    Temat: Zdalne sterowanie "gniazdkiem"
    Od: Madz <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Myślę nad sterowaniem kilkunastoma gniazdkami, ale koniecznie zdalnym. Coś
    takiego mniej więcej jak na allegro jest do kupienia pod hasłem "gniazdko
    na pilot".

    Założenia:
    1) mały uP, ster. on/off oraz reg. fazowa. (pewnie na attiny)
    2) Odbiornik/nadajnik jako RM12B lub coś podobnego
    3) Element sterujący w zależności od potrzeb triak lub przekaźnik
    !4) Najważniejsze z założeń - prąd spoczynkowy powinien być jak najniższy

    Zaczałem rozglądać się za jakąs przetwornicą AC230/DC5 i znalazłem nawet
    MAX610/611/612 lecz jak widzę są trudno dostępne.

    Czy macie jakieś pomysły, jak to najprościej i najtaniej rozwiązać? a może
    ktoś zna jakieś gotowe w miarę energooszczędne rozwiązania? Do których
    mógłbym dorobić tylko część "kliencką".

    Dziękuję za pomoc.

    pozdr.
    m.