  • Data: 2011-10-17 19:57:00
    Temat: Re: Zdalne sterowanie "gniazdkiem"
    Od: Madz <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 16 Oct 2011 20:43:25 +0200, Adam Dybkowski napisał(a):

    > Polecam gotowe gniazdka sterowane protokołem ZigBee. Robi je wiele firm,
    > pierwsze z brzegu do kupienia np. Philipsa:
    > http://www.philips.pl/c/wybierz-opraw%C4%99/livingwh
    ites-6916531ph/prd/
    > (...)
    > Protokół sterowania jest banalny i już dawno "rozczajony". Dogadasz się
    > z takim gniazdkiem przy pomocy prawie że dowolnego chipu tranceivera
    > ZigBee (są nawet gotowe płytki z ZigBee do połączenia z Arduino).

    Świetny pomysł, jakos tak się kiedyś czytało troche na temat zigbee, ale
    nie wiedziałem, że są dostepne już powszechnie takie produkty.

    Jakbym chcial na poczatku się tym pobawić, to pomyslalem, ze kupilbym jakis
    konwerter Zigbee na ethernet (widzialem ze sa tez na usb, ale preferuje
    raczej ethernet),
    np. http://www.a2s.pl/zb-2570-t-p-6148.html
    Tylko pytanie mam kupic wersje host czy slave?

    Moze ktos polecic jakies takie techniczne materialy na temat zigbee? Bo
    wszystko co znajduje to raczej wiecej marketingu niz konkretow.

    Jeszcze raz dziekuje za pomoc i pozdrawiam

    m.