  • 11. Data: 2013-07-09 15:37:41
    Temat: Re: Zastąpienie dławika w przetwornicy ?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    news:krh10r$jjv$1@news.task.gda.pl...

    > Ale koledzy - pytanie było czy mogę zastąpić dławiki nieco większymi ? :)

    Znalezienie kart katalogowych scalaków i dławików kosztuje czas.
    P.G.

  • 12. Data: 2013-07-09 15:39:48
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2013-07-09 14:45, sundayman pisze:

    > Podstawowy powód to bezpieczeństwo - rzecz w tym, żeby zminimalizować
    > ryzyko przedostania się na układy zasilane z końcowego 5V ew. przepięcia
    > na wejściu zasilania.
    >
    > Jak na wejście dostanie się za duże napięcie, i szlag trafi LM2676 to
    > liczę , że ten drugi ma większe szanse na nie puszczenie tego na obwody
    > 5V niż gdyby były połączone równolegle. No i to tyle.
    >
    > Ale koledzy - pytanie było czy mogę zastąpić dławiki nieco większymi ? :)

    Wiekszymi prądowo jak najbardziej mozesz zastapic. W przypadku
    przekroczenia prądu max dla dławika zaczyna pracować jako
    Swierszcz-grzejnik w układzie. Na temat wszelkiego innego syfu
    dopowiedza koledzy teoretycy.

  • 13. Data: 2013-07-09 15:45:07
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

> [...]
    > 5V niż gdyby były połączone równolegle. No i to tyle.
    >
    > Ale koledzy - pytanie było czy mogę zastąpić dławiki nieco większymi ? :)

    Ależ Kolego. Cóż Ci mówi na ten temat pdf? Przecież masz tam bardzo
    ładne obrazki, na których możesz sprawdzić, jaka przy danym prądzie i
    napięciach może być indukcyjność. My tego za Ciebie nie sprawdzimy.
    Żeby było "łatwiej", to pojawia się dodatkowy problem zmiany
    indukcyjności przy zwiększeniu prądu dławika ;)
    Ja używam dławików Pulse (na dławiki z Ferystera dopiero mam zamiar się
    przerzucić - już dostałem, ale na razie mam inne projekty na głowie) i
    ciekawe - niby dławik ma mieć 47uH, a Pulse pisze, że jednak 56uH. No to
    ile on ma mieć? I żeby było ciekawiej - piszą, że on jest do przetwornic
    150kHz, a pracuje na 260kHz.

    Inaczej mówiąc: bez informacji od Ciebie i tak nic nie powiemy, a w
    pedeefie i tak sprawdzisz szybciej niż my. Teoretycznie możesz przyjąć,
    że indukcyjność dławika spada jakieś 10% przy prądzie znamionowym, ale
    to nie jest reguła i w zasadzie jest to trochę wróżenie z fusów.

    A wracając do TME - masz swojego opiekuna u nich?

    Pozdrawiam

    DD

  • 14. Data: 2013-07-09 15:52:16
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ależ Kolego. Cóż Ci mówi na ten temat pdf? Przecież masz tam bardzo
    > ładne obrazki, na których możesz sprawdzić, jaka przy danym prądzie i
    > napięciach może być indukcyjność. My tego za Ciebie nie sprawdzimy.

    nie, nie chodziło mi o to, tylko raczej "wiedzę z doświadczenia".
    Jeśli trzeba to sprawdzić w dataszicie, to już sprawdzam.

    Myślałem, że może "na oko" to się da ocenić.

  • 15. Data: 2013-07-09 15:54:24
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > A wracając do TME - masz swojego opiekuna u nich?

    nic mi o tym nie wiadomo - chyba, że jakiś tajny :)

  • 16. Data: 2013-07-09 16:21:08
    Od: Michał Smolnik <m...@g...com>

    W dniu 09.07.2013 02:42, sundayman pisze:
    > No nie będę ukrywał, że właściwie do RoMana to jest pytanie, bo w tej
    > materii to główny autorytet :)
    >
    > Mam dwie przetwornice połączone szeregowo ;
    >
    > LM2676S-12 (robi 12V z 24-40V), z dławikiem DE1207-120 (tme)
    > a za nią
    > LM2675M-5.0 (robi 5V z tych 12V), z dławikiem DE1207-68 (tme)
    >
    > No i oczywiście - akurat nie ma tych dławików w TME kuśwa !
    >
    > Czy mogę zastąpić 120uH => 150, i 68uH => 82 ??
    >
    > Na wszelki wypadek schemat :
    > http://zapodaj.net/34a68b67ab5c0.jpg.html

    Nie chcę Ciebie urazić, raczej wylać kubeł zimnej wody.

    Znając Twoje podejście do projektowania, które prezentujesz na p.m.e,
    nie zleciłbym Ci żadnego projektu.
    Jeśli czegoś nie wiesz, to dokształć się, bo jazda "na oko", a zwłaszcza
    "na cudze oko" daleko Cię nie zaprowadzi.

    Nadmiar wiedzy teoretycznej szkodzi, Tobie jednak jeszcze do tej
    niebezpiecznej granicy daleko.

    Projektowanie przetwornic step-down to są z grubsza cztery wzory i
    trochę teorii na temat materiałów i EMC. Przy stosowaniu typowych
    założeń nie ma tam nic trudnego.

    Pozdrawiam,
    --
    Michał

  • 17. Data: 2013-07-09 17:06:58
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2013-07-09 15:54, sundayman pisze:

    > nic mi o tym nie wiadomo - chyba, że jakiś tajny :)

    Nie, po prostu masz i o tym wiesz albo nie masz.

    Pozdrawiam

    DD

  • 18. Data: 2013-07-09 17:18:19
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Dobra , po przejrzeniu dataszitów i sprawdzeniu w webenchu wychodzi na
    to, że zwiększać - zły pomysł. Zmniejszać - dobry pomysł :)

    Dla LM2676S-12 webench podaje 82 uH, a dla LM2675-5 : 56 uH.

    I te akurat szczęśliwie są.
    Pytanie zagadka - dlaczego miałem zastosowane większe wartości ??
    Nie pamiętam...

  • 19. Data: 2013-07-09 22:51:57
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    {ciach}
    No dobra, zjechałeś kolegę, ale nie pomogłeś nic, a nic.
    Dlaczego?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 20. Data: 2013-07-09 23:10:08
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    bo dostał grant i zaraz dostanie następny...