-
21. Data: 2010-07-05 16:00:54
Temat: Re: Zasilanie silnik elektryczny-akumulatory
Od: "zbyszek" <z...@p...onet.pl>
Przede wszystkim zainwestuj w porządny prostownik.
Do zwykłych akumulatorów kwasowych w przypadku przeładowania ubytek
elektrolitu można uzupełnić wodą.
W przypadku akumulatorów AGM i żelowych następuje poniekąd nieodwracalne
uszkodzenie akumulatora.
Zbyszek
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
22. Data: 2010-07-05 17:47:00
Temat: Re: Zasilanie silnik elektryczny-akumulatory
Od: "Adam Zielinski" <a...@o...pl>
Użytkownik "Mirek" <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl> napisał w
wiadomości news:i0sst3$f0m$1@z-news.wcss.wroc.pl...
>> A jeszcze jedno - według danych prodcenta, niemieckiego, wózek z
>> silnikiem
>> 700Wat/24V, i akumulatorami 100Ah powinien/może przejechac 75km. Czy jest
>> to
>
> O ile doczytałem, to zasięg 75km @ 6km/h
>
Wlasnie, ze odwrotnie! - wedlug danych producenta, wozek 6 km/h z
akumulatorami 60Ah miał trzymac 45 km, a trzymal ponad 50 km przez pierwszy
rok - a wozek 15 km/h z akumulatorami 100Ah ma trzymac 75km - ale trzymal
maksymalnie 60km, i to tez tylko przez 3 pierwsze ladowania - potem zaczal
szybko spadac! Gdyby tu bylo tylko 6 km/h, ze 100Ah - to w tej wersji,
wydajnosc jest 100km, wedlug producenta - ale tego wozka nie mam, bo...
chcialem szybszy! ;)
Pozdrawiam. Adamos32
-
23. Data: 2010-07-05 17:53:49
Temat: Re: Zasilanie silnik elektryczny-akumulatory
Od: "Adam Zielinski" <a...@o...pl>
Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
wiadomości news:4c31eda7$0$2605$65785112@news.neostrada.pl...
Czwartą jest pogarszający się stan transmisji mocy mechanicznej - rosną
opory, więcej prądu idzie...
Dobry kierunek! - bo.... wlasnie poprzednio, gdy byl w serwisie, napisano
mi, ze jako srodki naprawcze, zapobiegawcze zastosowano "czyszczenie styków
instalacji elektrycznej" - i zasieg od razu skoczył mi z 35km do 50km - ale
to tez na pewien okres, i teraz znow to samo, nawet jak napisalem, spadl
jeszcze nizej, do 20km...
Pozdrawiam. Adamos32
-
24. Data: 2010-07-05 18:00:52
Temat: Re: Zasilanie silnik elektryczny-akumulatory
Od: "Adam Zielinski" <a...@o...pl>
Użytkownik "zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:47f6.000001a2.4c3201b6@newsgate.onet.pl...
> Przede wszystkim zainwestuj w porządny prostownik.
OK, tez o tym mysle! Np. ten:
http://www.allegro.pl/item1110133209_ladowarka_akumu
lator_zelowy_40a_marine_trakcja.html
lub ten;
http://www.allegro.pl/item1110133227_ladowarka_akumu
latorow_zelowych_24v_12a_szybka.html
Dobry bedzie? Porzadna ładowarka i porzadne akumulatory, to jest chyba
najlepsze rozwiazanie, wyjscie! ;)
Pozdrawiam. Adamos32
-
25. Data: 2010-07-05 18:30:22
Temat: Re: Zasilanie silnik elektryczny-akumulatory
Od: "Cezar" <c...@B...pl>
>> O ile doczytałem, to zasięg 75km @ 6km/h
>>
> Wlasnie, ze odwrotnie! - wedlug danych producenta, wozek 6 km/h z
> akumulatorami 60Ah miał trzymac 45 km, a trzymal ponad 50 km przez
> pierwszy rok - a wozek 15 km/h z akumulatorami 100Ah ma trzymac 75km - ale
> trzymal maksymalnie 60km, i to tez tylko przez 3 pierwsze ladowania -
> potem zaczal szybko spadac! Gdyby tu bylo tylko 6 km/h, ze 100Ah - to w
> tej wersji, wydajnosc jest 100km, wedlug producenta - ale tego wozka nie
> mam, bo... chcialem szybszy! ;)
chodzi o to ze byc moze maksymalny zasieg wozka nie jest osiagalny przy
maksymalnej predkosci (sprawnosc).
Tak samo jak w samochodach - Najnizsze spalanie samochody uzyskuja przy
predkosciach 90-100 km/h a nie przy maksymalnych.
c.
-
26. Data: 2010-07-05 23:36:07
Temat: Re: Zasilanie silnik elektryczny-akumulatory
Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>
Dnia Mon, 05 Jul 2010 13:08:25 +0200, Adam Zielinski napisał(a):
> Mam zamiar kupic w przyszłym roku, podobniez najlepsze i najtrwalsze do
> tego typu zastosowań, akumulatory w pełni żelowe, amerykanskiej firmy MK
> Battery - tyle że 1400zł kosztuje jeden, 100Ah - czy warto? Link do
> sklepu:
> http://sklep.solarshop.pl/p36,akumulatory-zelowe-mk-
battery-8g31-12v-97ah-c20.html
Zelowe (i AGM) sa niestety drogie, czy warto? Nie wiem, ale do niedawna
jak dolar byl slabszy, zelowy Trojan 6V 185Ah kosztowal ok 800 zl brutto,
a Trojan to firma z niezlym dorobkiem).
> Co do akumulatorów zelowych, kwasowych i AGM - jak pisalem - w
> poprzednim wózku mialem akumulatory kwasowe, firmy Varta, 60Ah - i
> jezdziłem nimi 6 lat, przejechalem 7000km A te teraz AGM, wozek sporo
> szybszy, silnik troche wiekszy - ale wytrzymaly zaledwie 500km - zeby
> choc 3000km, 3 lata - to mogloby byc!!
AGM i zelowe to tez kwasowe, tylko zywotnosc maja mniejsza od zalewajek
(zwlaszcza AGM) i sa jakies 2x drozsze.
--
Jaroslaw "jaros" Berezowski
-
27. Data: 2010-07-05 23:38:48
Temat: Re: Zasilanie silnik elektryczny-akumulatory
Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>
Dnia Mon, 05 Jul 2010 20:00:52 +0200, Adam Zielinski napisał(a):
> Dobry bedzie? Porzadna ładowarka i porzadne akumulatory, to jest chyba
> najlepsze rozwiazanie, wyjscie! ;)
Szukaj prostownika pracujacego w rezimie CC-CV,z nastawialnym limitem
napieciowym. Przeladowanie aku VRLA skutkuje nieodwracalna utrata wody (i
przedwczesna degradacja plyt dodatnich).
--
Jaroslaw "jaros" Berezowski