  • 1. Data: 2009-06-18 13:16:09
    Temat: Zasięg Play Online, antenka, wakacje
    Od: Tony <p...@g...com.zamiastkkkdajk>

    Witam,

    zakupiłem sobie jakiś czas temu do lapka zestaw Play Online. Spełnia on
    dobrze swoją rolę, bo używam go praktycznie wyłącznie w miastach. Wiem
    dobrze, że poza tym ma on ograniczony zasięg i że mogą być z tym problemy.

    Jednak ustalając plany wakacyjne zauważyłem, że będę stacjonował około 1
    kilometra od granicy zasięgu. Mam modem Huawei E156G. Jak oceniacie
    możliwość "zwiększenia" zasięgu przez antenę - których wiele dostępnych
    jest na Allegro?

    A teraz co do samego zasięgu - teren w tym miejscu jest raczej mało
    zabudowany. Ja zauważyłem w dwóch innych miejscach zabudowanych w mieście,
    że tam, gdzie Play wskazuje granicę zasięgu, tam mam pełny zasięg wewnątrz
    budynków. Więc zasięg jest raczej większy w praktyce niż na mapce Play.

    Wiem, że trudno odpowiedzieć z dużą pewnością. Jednak czy ktoś może
    generalnie ocenić, jak wygląda powiększenie zasięgu dzięki dostępnym
    antenkom? Widzę takie mobilne 7-9 dB. Czy taka antenka da mi jakiś stopień
    pewności? Czy możecie którąś polecić lub odradzić? Nie chciałbym kupować
    jej tylko po to, aby stwierdzić, że jednak nie łapie tam zasięgu. Wiem, że
    ostatecznie przekonam się na miejscu, ale proszę o prognozę :)

    Pozdrawiam
    Tony

  • 2. Data: 2009-06-18 20:59:42
    Temat: Re: Zasięg Play Online, antenka, wakacje
    Od: perszing <t...@j...moj.adres.email.pl>

> [...]
    > kilometra od granicy zasięgu. Mam modem Huawei E156G. Jak oceniacie
    > możliwość "zwiększenia" zasięgu przez antenę - których wiele dostępnych

    Powinno sie dac. Czesto korzystam z Plaja w odleglosci 2, 3 km od
    granicy zasiegu i dziala pod warunkiem ze sie dobrze antenke ustawi.

    p.