-
11. Data: 2010-06-24 15:40:37
Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
> tylko trzeba uważać, by nie zatankować do tego Żuka więcej, niż jego
> pojemność baku ;)
>
> Choć np. moja Nyska ma wstawiony bak od Stara o pojemności 150 l :)
wiesz....pewnie krecony licznik na stacji;P takie to ostatnio powszechne;)
-
12. Data: 2010-06-24 19:55:41
Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>
Użytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:hvtvgi$s99$1@news.onet.pl...
> Czesc.
>
> Takie temy raczej do pokombinowania po co.
> Jaka jest zasadnosc stosowania w dalszym ciagu u wiekszosci producentow
> choc jednego silnika benzynowego w duzych samochodach dostawczych. Typu
> Sprinter, LT (Crafter chyba juz niema), T5, itd itp.
>
> Bo jak dla mnie:
> kiedys byly zasadniczo mocniejsze i cichsze.
> obecnie to hmm jakies zastosowania specjalne, nie wiem ze silnik ma byc
> cichy, odpalac przy mrozach.
> Eksploatacja, jak ktos jezdzi po miescie ciagle zapalajac i gaszac
> pojazd - chyba benzynowy zdal by lepiej zadanie.
> Mniej czesci do zepsucia i mniejszy ich koszt ?
>
> Jakies inne uzasadnienie ?
Są kraje gdzie diesel jest albo sporo droższy od benzyny albo dużo gorszej
jakości niż w Europie cywilizowanej. Może jak już mają silnik na takie rynki
to oferują go też w innych krajach.
Dostawczaków to pewnie nie dotyczy ale w Grecji chyba do dzisiaj jest zakaz
rejestracji prywatnych samochodów osobowych z silnikami diesla.
-
13. Data: 2010-06-24 20:47:22
Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2010-06-24 14:27, Adam Szewczak pisze:
> A taki diesel 1.4HDi w bipperze mimo ze turbo to nie ma kompletnie
> zadnego dolu. Jedzie gorzej niz moje stare 1.4D, dopiero jak turbo
> zalapie to ma sens.
>
> PZDr
> Adam
Wsiądź w 1,25 Multijet chociażby w doblo - próbujesz ruszyć ciut
dynamiczniej, ale bez przygazówki, według danych fabrycznych max moment
ma już od 1750RPM... ruszasz jak starym TDI które ma max moment od 1900
i to co ma niżej moment nim nie osiągnie jakichś 2500RPM to nie jedzie ;)
Jak tylko wsiadłem to przyzwyczajony do starego Golfa parę razy się tak
prawie władowałem ... tfu to znaczy ktoś się prawie mi w bok władował
... ruszam sobie z wolnych obrotów bez dotykania gazu i dopiero buta ...
a to badziewie nie przyspiesza :D
Pozdrawiam !!
-
14. Data: 2010-06-24 20:48:12
Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2010-06-24 13:04, kamil pisze:
> Gdyby nie mialo sensu, nikt by ich nie kupowal. W niektorych karajch np.
> podatek drogowy dla firm z flota CNG to sa spore oszczednosci w stosunku
> do diesli.
>
>
>
> Pozdrawiam
> Kamil
Pojeździłbyś takim załadowanym darem natury ;) odechciało by Ci się
ekologii :D
Pozdrawiam !!
-
15. Data: 2010-06-25 14:17:28
Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Od: czak norris <c...@n...pl>
W dniu 2010-06-24 12:22, Rafał pisze:
> Taki żuk czy nyska gnijące na placu, zarejestrowany na firmę - wiesz ile
> miesięcznie potrafią przejechać? a jakie spalanie ma!
To wynika bezpośrednio z chorych przepisów dotyczących odliczania VATu
od paliwa, aczkolwiek jest proszeniem się o kłopoty w przypadku kontroli.
--
pozdrawiam,
z półobrotu ;-)
-
16. Data: 2010-06-25 18:04:23
Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>
Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@n...com> napisał w
wiadomości news:i00997$fr$2@news.onet.pl...
>W dniu 2010-06-24 13:04, kamil pisze:
>
>> Gdyby nie mialo sensu, nikt by ich nie kupowal. W niektorych karajch np.
>> podatek drogowy dla firm z flota CNG to sa spore oszczednosci w stosunku
>> do diesli.
>>
>>
>>
>> Pozdrawiam
>> Kamil
>
> Pojeździłbyś takim załadowanym darem natury ;) odechciało by Ci się
> ekologii :D
>
> Pozdrawiam !!
Fakt ze to ekstrem. Ale np w starszych konstrukcjach taki Sprinter B
mial chyba 140KM a podstawowy D okolo 90KM.
PZDr
Adam
-
17. Data: 2010-06-26 01:11:17
Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Wed, 23 Jun 2010 23:49:06 +0200, Adam Szewczak wrote:
>Jaka jest zasadnosc stosowania w dalszym ciagu u wiekszosci producentow choc
>jednego silnika benzynowego w duzych samochodach dostawczych. Typu Sprinter,
>LT (Crafter chyba juz niema), T5, itd itp.
a) model sprzedawany w USA,
b) kilka niemieckich miast - "Umweltzone" .. i wjechac moze benzyniak
z Euro2, albo diesel z Euro4
c) sporo wyzszy podatek drogowy za diesla w miemczech.
J.
-
18. Data: 2010-06-28 18:54:52
Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>
Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
news:qpca26hc91icls6a3f6q0ikhutq7cunrh9@4ax.com...
> On Wed, 23 Jun 2010 23:49:06 +0200, Adam Szewczak wrote:
>>Jaka jest zasadnosc stosowania w dalszym ciagu u wiekszosci producentow
>>choc
>>jednego silnika benzynowego w duzych samochodach dostawczych. Typu
>>Sprinter,
>>LT (Crafter chyba juz niema), T5, itd itp.
>
> a) model sprzedawany w USA,
> b) kilka niemieckich miast - "Umweltzone" .. i wjechac moze benzyniak
> z Euro2, albo diesel z Euro4
> c) sporo wyzszy podatek drogowy za diesla w miemczech.
>
>
> J.
Ad a, jaki model w USA ?
PZDr
Adam