  • 1. Data: 2017-03-09 20:26:58
    Temat: "Żarówki" led
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Kupiłem takie coś:
    https://www.leroymerlin.pl/oswietlenie/zarowki-led-s
    wietlowki/zarowki-led/zarowka-led-filament-e14-470-l
    m-lexman,p413926,l2448.html

    i muszę powiedzieć, że po raz pierwszy trafiłem na udaną podróbkę
    prawdziwej żarówki. Pasuje do żyrandola, ma wygląd żarówki, kierunek
    świecenia żarówki... Odrobinkę bardziej żółta (w obserwacji źródła
    światła), ale ok. Gdyby tak jeszcze odpowiednik 60W zrobili... Chociaż
    jak na 'czterdziestkę', to subiektywnie jasno świeci.

    MJ

  • 2. Data: 2017-03-09 20:28:22
    Temat: Re: "Żarówki" led
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    ile dałeś za to gówno?
    przecież 40W to prawie półmrok...

  • 3. Data: 2017-03-09 20:32:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >światła), ale ok. Gdyby tak jeszcze odpowiednik 60W zrobili...
    >Chociaż jak na 'czterdziestkę', to subiektywnie jasno świeci.

    Napisz jak Ci padnie :-)

    Tez mi sie podobaja, jasno swieca ... ale LED juz nie potrzebuja
    chlodzenia czy co ? :-)

    J.

  • 4. Data: 2017-03-09 20:33:06
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    nie mówię oczywiście o powskich elitach, ale frajerom to podobno od
    takiego półmroku to się wzrok psuje...

  • 5. Data: 2017-03-09 20:41:04
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2017-03-09 o 20:32, J.F. pisze:

    > Napisz jak Ci padnie :-)

    Napiszę. Na razie mi żarówki (prawdziwe) padają jak muchy, strasznie
    słaba jakość teraz w sklepach...

    MJ

  • 6. Data: 2017-03-09 20:42:59
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-03-09 o 20:32, J.F. pisze:
    > ale LED juz nie potrzebuja chlodzenia czy co ?
    Może w bańce jest woda? :-)

    Robert

  • 7. Data: 2017-03-09 20:43:34
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    jeden gość się nad tym doktoryzował, okazało się, że w tych żarówkach
    nie padają włókna świecące tylko odlepia się drucik doprowadzający
    napięcie do włókna... podejrzewam, że to dzięki niemieckiej precyzji i
    metodologii rozwiązywania problemów...

  • 8. Data: 2017-03-09 20:44:40
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 2017-03-09 o 20:32, J.F. pisze:

    > Napisz jak Ci padnie :-)
    >
    > Tez mi sie podobaja, jasno swieca ... ale LED juz nie potrzebuja
    > chlodzenia czy co ? :-)

    Kupiłem podobną, tylko że nad gwintem ma zamontowaną jakąś przetwornicę.
    Starszy model - obecnie nie widzę w sprzedaży. Pewnie dlatego że droższa
    była. Ale paski diodowe ma pewnie takie same. Świeci od kupna
    praktycznie codziennie po kilka godzin. A kupiona w październiku 2014. W
    trakcie pracy bańka dość ciepła, ale nie parzy.

  • 9. Data: 2017-03-09 20:50:33
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 9 marca 2017 20:27:05 UTC+1 użytkownik Michał Jankowski napisał:
> [...]
    > światła), ale ok. Gdyby tak jeszcze odpowiednik 60W zrobili... Chociaż
    > jak na 'czterdziestkę', to subiektywnie jasno świeci.

    W castoramie mają takie marki diall (marka kastoramowa).
    Maja nominalnie 14,5W i są chyba zastepnikiem 100W.

    Mimo mojej sceptyczności kupilem juz trzecia i testuje w zyrandolach.

    Swieca ładnie, nie mrugają, badałem sobie widmo siatka dyfrakcyjną i wyszło "na oko"
    podobnie jak dla halogenowej żarówki w żarówce.
    Porównanie robilem za pomoca kinkietu z jednym halogenem i jednym ledem.

    trzy dni bylem chory bo nie mogłem sie do niczego przyczepić ;)

  • 10. Data: 2017-03-09 20:55:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup

    >Napiszę. Na razie mi żarówki (prawdziwe) padają jak muchy, strasznie
    >słaba jakość teraz w sklepach...

    O prawdziwych sie nie wypowiem, bo ostatnia wykrecilem chyba ze 2 lata
    temu ... ale probowales tych z Heliosa ?
    Wstrzasoodorne ... to moze i pradoodporne :-)

    J.