  • 1. Data: 2012-12-24 02:48:27
    Temat: Żarówki Globe jaką firme wybrać? Pomocy! Ratunku, pali się!
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Z tym ratunku i że się pali to troche przesada, ale problem dla mnie
    istnieje.
    Onego czasu zafundowałem sobie oswietlenie pokoju złozone z 4 żarówek
    energooszczednych typu GLOBE E27 20 W.
    Jak wiadomo, są to dość spore szklane bańki dość ładnie wygladajace, które
    nie wymagają kloszy. Produkuje je wiele firm i są w sklepach różnych cenach.
    Ponieważ z tych 4 palą się już tylko 2 ( które wytrzymały przeszło 20 lat,
    godzin świecenia nie sposób obliczyć) uznałem że przyszedł czas aby kupić
    komplet 4 szt + coś na zapas.
    Chciałem kupic takie, które mają jakąs znośną dla człowieka ciepłote barwy
    światła i żywotność około 10 tysięcy godzin (te które teraz mam tak mają) no
    i liczy się cena.

    Na Allegro zobaczyłem potrzene mi zarówki energooszczędne typu globe z
    trzonkiem E27 o mocy około 20 W nastepujacych firm:

    Philips (Softone Globe)

    Osram (Duluxstar Globe)

    Megaman

    TCP

    Active Jet

    I najtańsze - jakaś chińszczyzna z oznaczeniami CE RoHS ( nie wiem czy to
    nie jest czasem jakiś certyfikat?) w każdym razie sprzedaje to polska firma
    Kwazar Lighting twierdząc, ze trzymają poziom równy Osram-owi czy
    Philips-owi.

    Rozpietość cenowa od 36 zł w wypadku Osram do 13 zł (zdaje się) ta
    wspomniana wyżej chińszczyzna.
    Kiedys kupiłem po 3 zł jakieś badziewne żarówki energooszczędne, które
    dawały stosunkowo słabe światło w stosunku do pobieranej mocy o zimno-białej
    upiornej nieco barwie.
    Chciałbym uniknąć podobnych zakupów. W zwiazku z tym mam pytanie co sądzicie
    o tych firmach?
    Znam zarówki Osram i Philiips, ale reszta nic mi nie mówi.
    Myslalem o oświetleniu za poomoca Globe Led, ale boje się, że nierówno
    świecą i widać te diody, których mają po kilkadziesiat sztuk w sobie, dla
    tego postanowiłem zrobić powtórkę z żarowek energooszczędnych podobnych do
    tych, które mam teraz. Chodzi o oświetlenie sypialni i raczej zarówki typu
    Globe wchodza tu w grę.
    Byłbym wdzięczny za jakieś sugestie w tym temacie i ocenę firm jakie
    wyszczególniłem. Kupowac drogie żarówki, ale ogólnie znanych firm typu Osram
    czy Philips czy wybrac firmę mniej znaną, ale sporo tańszą?

    pozdrawiam - Janusz

  • 2. Data: 2012-12-24 05:03:33
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    sofu pisze tak:

    > Myslalem o oświetleniu za poomoca Globe Led, ale boje się, że
    > nierówno świecą i widać te diody, których mają po kilkadziesiat
    > sztuk w sobie

    kupiłem sobie GLED35SUWW-E27 http://tinyurl.com/brj8apv
    po 24zł. Bardzo ładnie świecą. Tyle że mają z 5cm średnicy.

    --
    Piotr

  • 3. Data: 2012-12-24 09:36:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 24 Dec 2012 05:03:33 +0100, PiteR napisał(a):

    > po 24zł.

    A gdzie? Bo na stronie są po 54 :)
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2012-12-24 10:08:29
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "sofu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Active Jet
    > I najtańsze - jakaś chińszczyzna z oznaczeniami CE RoHS ( nie wiem czy to

    A ActiveJet to nie chinszczyzna?

    Ja bym brał Osram ewentualnie Philips. Inne wynalazki za długo nie działają.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2012-12-24 10:31:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 24 Dec 2012 10:08:29 +0100, Irokez napisał(a):

    > A ActiveJet to nie chinszczyzna?

    A Philips nie jest made in PRC ? I osram tez ? I te pozostale ?

    > Ja bym brał Osram ewentualnie Philips. Inne wynalazki za długo nie działają.

    Nie jest zle. Milo wspominam jakies noname - trzy razy wymieniali na
    gwarancji :-)

    Radze dokupic takie same jak byly - beda rowno wygladac.
    I jak nie radze kupowac swietlowek na zapas ... to moze tym razem zrobic
    wyjatek ?

    Podobne lampy sa tez marki PILA (Philips/PRC), byly dosc tanie w Netto.
    W Ikei mi sie kiedys podobaly duze kule, cos po 20zl, ale ostatnio nie
    widzialem.

    No i .... spiralne tez sa ozdobne, i tez mozna bez kloszy.
    I co gorsza nie wiem co ladniejsze :-)

    P.S. w srodku tych okraglych sa spiralne.

    PPS sa swietlowki indukcyjne, drogie, ale niemal wieczne.
    http://www.techlamps.pl/index.php/id_137.html
    Generator, cewka, i nakladana na nia banka bezelektrodowa.

    Jest tego coraz wiecej, np osram endura, GE
    http://megacennik.com/produkt/32/swietlowki_kompakto
    we_indukcyjne_tu_efl23w830_r80_220240v_e27_lbx_16.ht
    ml?symbol=92246

    J.

  • 6. Data: 2012-12-24 12:25:49
    Od: "Włodzimierz Wojtiuk" <wwojtiul<@wp.pl>

    net...
    (ciap)

> [...]
    > widzialem.
    >
    > No i .... spiralne tez sa ozdobne, i tez mozna bez kloszy.

    Jakoś mi szybko zdychały - spiralne.

    --
    nic do powiedzenia
    www.wojtiuk.pl

  • 7. Data: 2012-12-24 13:29:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 24 Dec 2012 12:25:49 +0100, Włodzimierz Wojtiuk napisał(a):

    > Jakoś mi szybko zdychały - spiralne.

    Musialbym odszukac - ale imo nie narzekalem. W sumie roznice w stosunku do
    "zwyklych" prawie zadne.

    I jak pisalem - w tych "globe" w srodku jest spirala.
    Tyle ze chlodzenie gorsze i calosc goraca, co dobrze elektronice nie wrozy
    :-)

    J.

  • 8. Data: 2012-12-24 14:31:23
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Jacek Maciejewski pisze tak:

    > A gdzie? Bo na stronie są po 54 :)

    W karfiurze i w unRealu :)

    --
    Piotr

  • 9. Data: 2012-12-24 14:47:56
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > I jak pisalem - w tych "globe" w srodku jest spirala.
    > Tyle ze chlodzenie gorsze i calosc goraca, co dobrze elektronice nie wrozy

    -------------

    Pragnę przypomnieć, że żarówki te w sypialni działały przeszło około lub
    przeszło 20 lat, bo jeszcze działają mi dwie. Więc ta skretnośc na
    elektronike za bardzo nie działa. Kupiłem z konieczności skrętki polskiej
    produkcji (przynajmniej firmowane), bo ich wymiar pasował do klosza zamiast
    normalnej żarówki i grzeją się straszliwie, ale tez dają czadu w postaci
    światła niesamowicie.

    Wpadłem na zaiste genialny pomysł, aby zobaczyć co to za żarówki mam na
    suficie w sypialni i okazało się, że:

    2 sztuki to Radium Rolux quick 20 W 230 V etc. made in Germany
    2 sztuki Osram Dulux 20 W etc.

    Pamiętam, że miałem jedną na zapas, bo kupiłem ich chyba 5 sztuk te
    dwadziescia przeszło lat temu i były one wtedy w przeliczeniu na zarobki
    bardzo drogie? Kosztowały mnie około 2 miliony 500 tysiecy zł. 450 lub 500
    tysięcy za sztukę.
    Potem gdzies załapałem jedną lub dwie Osram. Pamięć się zaciera.
    W sumie, to nie wiem co wtedy kupiłem, czy te Radium czy Osram-y?
    Teraz jest po połowie Osram i Radium i po połowie też działają, bo jedna
    która się świeci to Osram, a druga Radium
    co dowodzi, że są to żarówki dość podobnej klasy. Z tym, że wtedy w Chinach
    tego nie produkowali.

    W necie widziałem stronę gdzie sprzedawali hurtowo tego typu żarówki globe
    chińskiej produkcji i cena ich w zależnosci od godzin świecenia to od 50
    centów do 5 dolarów $ za jakis full wypas świecacy 15 tysięcy godzin. Z
    tym, że tam trzeba by kupić najmniej z 500 sztuk.

    pzdr. Janusz

  • 10. Data: 2012-12-25 00:29:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Dec 2012, sofu wrote:

    > I najtańsze - jakaś chińszczyzna z oznaczeniami CE RoHS ( nie wiem czy to
    > nie jest czasem jakiś certyfikat?)

    Chińczycy są zdolni i nie związani z dyrektywami UE.
    Całkiem zgrabnie zarejestrowali np. zastrzeżone logo "China Export"
    (skuteczne zastrzeżenie wynika z umów dotyczących znaków towarowych,
    zupełnie bez związku z istnieniem UE), które zupełnie przypadkiem
    przypomina unijny znak "CE":

    http://www.muratorplus.pl/biznes/wiesci-z-rynku/uwag
    a-na-buble-kiedy-znak-ce-oznacza-china-export_68654.
    html

    No i teraz potrzebujesz ekspertyzy, który z tych dwu znaków jest
    na konkretnym wyrobie :P
    (o jakimś "haku" na RoHS nie słyszałem, ale pewnie wystarczy poczekać ;))

    > w każdym razie sprzedaje to polska firma
    > Kwazar Lighting twierdząc, ze trzymają poziom równy Osram-owi czy
    > Philips-owi.

    No to trzymaj tę firmę za słowo.

    pzdr, Gotfryd