  • 71. Data: 2012-07-25 20:59:00
    Temat: Re: Wam wszytskim odbilo z tym Lispem :)
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 25/07/2012 17:40, AK wrote:
    > Naprawde :)
    >
    > 10 razy bardziej wolalbym sie nauczyc Prologa.

    Lisp akurat padł tutaj w kontekście książki o podstawach programowania,
    żeby ktoś, kto o programowaniu nie wie kompletnie nic, mógł się czegoś
    nauczyć. Zaletą książki nie jest to, że uczy Lispa, tylko że jest za
    darmo na sieci.

    Prolog ma tutaj dwie zasadnicze wady: po pierwsze, raczej ciężko by było
    znaleźć książkę skierowaną do kogoś, kto o programowaniu nie ma pojęcia,
    uczącą podstaw programowania na przykładzie Prologu (pomijając sytuację,
    gdzie są dodatkowe zastrzeżenia, że np. jest skierowana do matematyków
    specjalizujących się w logice matematycznej).

    Po drugie, nawet jakbyś taką książkę znalazł, to myślę, że ktoś, kto się
    z niej nauczy programowania, może mieć potem problemy z przełożeniem
    tego, co się nauczył, na programowanie w PHP czy w czym tam.

    > PS: Dla poczatkujacych najlepszy jest Python i.. koniec dyskusji !.

    Być może tak jest, ale tak się składa, że nie znam żadnej książki tego
    typu, która by uczyła na przykładzie Pythona - nie na zasadzie "zmienne
    się deklaruje tak i używa tak, pętle są takie, struktury danych
    definiuje się tak", tylko żeby wytłumaczyć kolesiowi, który w ogóle nie
    wie, co to są te zmienne, pętle itd. i jak się z nich składa programy.

    Jak znasz takie książki, to może konstruktywnie zaproponuj, najlepiej
    jeszcze, żeby były dostępne za friko na sieci.

  • 72. Data: 2012-07-25 20:59:13
    Temat: Re: [OT] system kształcenia [BYŁO: zapytanie]
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Wed, 25 Jul 2012 19:46:42 +0100, Andrzej Jarzabek napisal:

> [...]
    > kontekst był taki, że się z tej książki _uczyłem programowania_. Co prawda
    > zdarzyło mi się wcześniej pisać jakieś proste programy w BASICu na
    > ośmiobitowce, ale to było jednak parę poziomów niżej, niż rekordy,
    > wskaźniki czy dynamiczne struktury danych. Tak więc przeróbki, które dla
    > kogoś, kto miał już wcześniej jakieś pojęcie o tych tematach mogły wydawać
    > się trywialne, dla mnie wtedy nie były. Stąd też moje zastrzeżenie według
    > polecenia komuś, kto w ogóle niczego nie kuma z programowania, jak OP,
    > akurat tej książki do nauki programowania.

    Dzisiaj trzeba się uczyć szybciej. Każde dziecko to wie.

    Edek

  • 73. Data: 2012-07-25 21:00:09
    Temat: Re: Zapytanie
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-25, waldi <w...@g...com> wrote:
    > Po prostu kasa.

    Poważnie uważasz, że programowanie w PHP się jakoś wyróżnia pod tym
    względem?

    Chcesz dużo zarabiać, to załóż własną firmę usługową, ale na rynku
    z dużym popytem, a nie tak niszowym jak tworzenie stron.

    Nie chciałbyś zostać np. szewcem?

    pozdrawiam,
    PK

  • 74. Data: 2012-07-25 21:05:00
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-25, Andrzej Jarzabek <a...@g...com> wrote:
    > "Za moich czasów" podstawowym podręcznikiem do nauki programowania były
    > "Algorytmy + struktury danych..." Wirtha, ale on używa Pascala, w dodatku
    > takiego, którego popularne kompilatory nie skompilują, no i poza tym chyba
    > już ciężko to dostać.

    LOL. "Za moich czasów" 6 lat temu na I roku informatyki też był to
    podstawowy podręcznik, więc nie czuj się taki wyjątkowy.
    A ta książka jest wszechobecna (w bibliotekach, w internecie,
    w księgarniach też widuję).

    pozdrawiam,
    PK

  • 75. Data: 2012-07-25 21:05:11
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 25/07/2012 19:59, Edek Pienkowski wrote:

    > Dzisiaj trzeba się uczyć szybciej. Każde dziecko to wie.

    Ja nic na ten temat nie wiem. Prawdę mówiąc, od kiedy nauczyłem się
    podstaw programowania, nie musiałem ich się uczyć ponownie, więc nie
    jestem na bieżąco. Możesz mi to jakoś wytłumaczyć?

    Dodatkowo, zakładając, że rzeczywiście tak jest, czy naprawdę uważasz,
    że akurat pod tym względem książka Wirtha jest szczególnie godna
    polecenia? Tzn. z niej właśnie waldi się szybciej nauczy?

  • 76. Data: 2012-07-25 21:24:29
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Wed, 25 Jul 2012 20:05:11 +0100, Andrzej Jarzabek napisal:

    > Ja nic na ten temat nie wiem. Prawdę mówiąc, od kiedy nauczyłem się
    > podstaw programowania, nie musiałem ich się uczyć ponownie, więc nie
    > jestem na bieżąco. Możesz mi to jakoś wytłumaczyć?

    Mam na ścianie regał, nowy model IKEA, nie było ich w latach 90tych.
    Ma miejsce na jakieś 1000*1000*1000 tytułów i nazywa się Google.

    > Dodatkowo, zakładając, że rzeczywiście tak jest, czy naprawdę uważasz,
    > że akurat pod tym względem książka Wirtha jest szczególnie godna
    > polecenia? Tzn. z niej właśnie waldi się szybciej nauczy?

    Mam zupełnie gdzieś czy z tej czy innej książki. Cenię Twoje oczytanie,
    ale Landau nie jechał na popularnonaukowych książkach z fizyki. Czy od
    nich zaczynał tego nie wiem, ale wtedy mógł nie mieć dzisiejszych opcji.

    Edek

  • 77. Data: 2012-07-25 21:26:33
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 25/07/2012 20:05, PK wrote:

    > LOL. "Za moich czasów" 6 lat temu na I roku informatyki też był to
    > podstawowy podręcznik, więc nie czuj się taki wyjątkowy.

    Może cię to zdziwi, ale miło mi to słyszeć. Nie miałem zamiaru szpanować
    swoim wiekiem (naprawdę nie ma czym), tylko że moje informacje mogą być
    nieaktualne i nieadekwatne do dzisiejszych realiów. W geologicznej skali
    czasu moja nauka programowania odbyła się naprawdę niedawno, ale jeśli
    chodzi o postęp technologii informatycznych, to minęły całe epoki.

    Trochę mniej przyjemną myślą jest to, że być może powodem takiego stanu
    rzeczy 6 lat temu na owym I roku było to, że w danej instytucji uczą
    równolatkowie Wirtha, którzy korzystają z tego samego podręcznika i
    programu od czasów, kiedy ja na chleb mówiłem bep, a na muchy tapty.

    > A ta książka jest wszechobecna (w bibliotekach, w internecie,
    > w księgarniach też widuję).

    I na czym się w dzisiejszych czasach kompiluje przykłady? I czy działają
    bez przeróbek?

  • 78. Data: 2012-07-25 21:56:30
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 25/07/2012 20:24, Edek Pienkowski wrote:

    > Mam na ścianie regał, nowy model IKEA, nie było ich w latach 90tych.
    > Ma miejsce na jakieś 1000*1000*1000 tytułów i nazywa się Google.

    Sorki, ale nie kumam o co ci chodzi. Próbowałem wpisać w google, ale na
    pierwszej stronie z wynikami nie było nic sensownego. Możesz wyjaśnić
    tak po ludzku, jaki jest związek tego, z tym, co napisałeś wcześniej?

    > Mam zupełnie gdzieś czy z tej czy innej książki. Cenię Twoje oczytanie,
    > ale Landau nie jechał na popularnonaukowych książkach z fizyki. Czy od
    > nich zaczynał tego nie wiem, ale wtedy mógł nie mieć dzisiejszych opcji.

    Nie wiem o co chodzi z tym Landauem, ale wydaje mi się, że na pewnym
    etapie swojego życia nawet Albert Einstein uczył się fizyki ze szkolnego
    podręcznika.

    Co do Wirtha i tego, co podlinkowałem, to nie są to żadne książki
    popularnonaukowe, więc znowu nie wiem, o co chodzi.

  • 79. Data: 2012-07-25 22:02:19
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 25/07/2012 20:00, PK wrote:

> [...]
    >
    > Chcesz dużo zarabiać, to załóż własną firmę usługową, ale na rynku
    > z dużym popytem, a nie tak niszowym jak tworzenie stron.

    Ja myślę, że aktorstwo jest dobrym wyborem. Taki Brad Pitt na pewno
    zarabia znacznie lepiej, niż jakikolwiek programista w PHP.

  • 80. Data: 2012-07-25 22:08:11
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-25, Andrzej Jarzabek <a...@g...com> wrote:
    > Ja myślę, że aktorstwo jest dobrym wyborem. Taki Brad Pitt na pewno
    > zarabia znacznie lepiej, niż jakikolwiek programista w PHP.

    Aktor: słaba średnia, ogromna wariancja zarobków.
    Szewc: wysoka średnia, mała wariancja.

    Ja przecież nie żartuję z tym szewcem :D. To jest poważna rada. W każdym
    razie nie wymyślę poważniejszej w tej sytuacji :).

    pozdrawiam,
    PK