  • 11. Data: 2012-07-21 16:41:27
    Temat: Re: Zapytanie
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sat, 21 Jul 2012 16:07:26 +0200, Jordan Szubert napisał(a):

> [...]
    > rzeczywistość...
    > typowym przypadkiem jest matka NOT NULL, ojciec NOT NULL, ale:
    > ojciec NULL, matka NOT NULL gdy matka nie była w związku małżeńskim, i nie
    > powiedziała, kogo uważa za ojca (AFAIK, to legalne)
    > matka NULL, gdy matka urodziła sekretnie w domu, i dziecko podrzuciła
    > równie sekretnie w szpitalu, państwo nie wie, kim matka była, o ojcu nie
    > wie tym bardziej
    > sytuacji, gdy ojciec jest NOT NULL, a matka NULL, nie bardzo widzę, ale
    > niedostatki mojej wyobraźni niekoniecznie musza być zapisane w projeckie

    Nie ma znaczenia związek małżeński, czy jego brak.
    Człowiek, jako zwierzę posiada ojca i matkę, koniec, kropka, NULL.

  • 12. Data: 2012-07-21 16:48:29
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-21, Jordan Szubert <u...@j...us.to> wrote:
> [...]
    > sytuacji, gdy ojciec jest NOT NULL, a matka NULL, nie bardzo widzę, ale
    > niedostatki mojej wyobraźni niekoniecznie musza być zapisane w projeckie

    Bogaty przyszły tatuś był na seksturystyce i powiedział dziewczynie
    "chcę bez gumki, a jak zajdziesz, to go przygarnę". Jeśli kobieta
    zrzeka się praw do noworodka, to AFAIK w Polsce nie zostaje po niej
    żaden ślad w bazach.
    Ewentualnie może to być po prostu dziecko zaadoptowane przez samotnego
    mężczyznę.

    A gdybyś robił bazę dla jakiegoś konserwatywnego kraju muzułmańskiego,
    to byłaby to sytuacja zupełnie normalna - tam kobiety często nie mają
    osobowości prawnej. Tzn. mają imię (to co od dziecka albo nowe nadane
    przez męża) i to jest jej jedyna dana osobowa :). Więc byłby ojciec
    not null i varchar imie_matki :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 13. Data: 2012-07-21 16:53:21
    Od: "Jordan Szubert" <u...@j...us.to>

    Dnia 21-07-2012 o 16:41:27 Jacek <a...@o...pl> napisał(a):

    > Nie ma znaczenia związek małżeński, czy jego brak.
    > Człowiek, jako zwierzę posiada ojca i matkę, koniec, kropka, NULL.

    Człowiek jako zwierzę owszem, ale obywatel w papierach niekoniecznie, a
    zrowumiałem że to jest pańswtowa baza, czy coś podobnego...
    Kolejna sprawa: osoba w bazie nie oznacza, że w bazie jest również matka i
    ojciec, bo baza ma skończony rozmiar...

    --
    Jordan Szubert

  • 14. Data: 2012-07-21 22:12:21
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Saturday, July 21, 2012 2:07:36 PM UTC+1, Jacek wrote:
    > Dnia Sat, 21 Jul 2012 02:11:38 -0700 (PDT), waldi napisał(a):
    >
    > &gt; Kobieta może
    > &gt; mieć jednego męża, mężczyzna może mieć jedną żonę.
    >
    > Co za konserwatysta zaprojektował tę bazę?:)

    Projekt powinien byc otwarty na przyszle zmiany w prawie.

    RW

  • 15. Data: 2012-07-22 13:53:39
    Od: waldi <w...@g...com>

    Myślałem nad trzecim zadaniem tak bym je zrobił.
    A(10) = 10 * B(4)
    B(4) = 4 + A(3)
    A(3) = 3 * B(0)
    B(0) = 1

    tak więc A(10) = 10 * (4 + 3 * 1) = 70

    Dziękuje za odpowiedzi. Nie jestem z platformy.

  • 16. Data: 2012-07-22 14:07:40
    Od: waldi <w...@g...com>

    W dniu sobota, 21 lipca 2012 12:35:23 UTC+2 użytkownik R.e.m.e.K napisał:
    > Dnia Sat, 21 Jul 2012 02:11:38 -0700 (PDT), waldi napisał(a):
    >
    > &gt; Przysłali mi test.Proszę o pomoc w ruszeniu go.
    >
    > &gt; Proszę o przykłady kursów dla początkujących programistów, tutorali i
    dokumentacji po angielsku.

    > http://en.wikipedia.org/wiki/Entity-relationship_dia
    gram
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Posta%C4%87_normalna_%2
    8bazy_danych%29
    > http://www.php.net/manual/en/index.php
    > http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/index.html
    > http://www.mysql.com/training/
    >
    > itd. sa tego setki, kup instrukcje do googla i zacznij z niego korzystac
    >
    > --
    > pozdro
    > R.e.m.e.K

    Jak kupić instrukcje do google. Nie rozumiem o co chodzi.

  • 17. Data: 2012-07-23 08:04:22
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2012-07-21 22:12, Roman W pisze:

    > Projekt powinien byc otwarty na przyszle zmiany w prawie.

    A tam przyszłe. Wprawdzie bigamia jest karalna w naszym kręgu
    kulturowym, ale to nie cały świat. Po za tym co zrobić w bazie
    z faktycznym bigamistą? 8-)

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 18. Data: 2012-07-23 08:13:08
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2012-07-21 16:41, Jacek pisze:

    > Nie ma znaczenia związek małżeński, czy jego brak.
    > Człowiek, jako zwierzę posiada ojca i matkę, koniec, kropka, NULL.

    Otóż to - NULL w tym wypadku reprezentuje się w papierach jako N.N.

    Swoją drogą - prawników już namawiałbym na przeanalizowanie skutków
    sytuacji "ojciec nieznany" vs. "ojciec nie istnieje". Póki co człowiek
    wierzymy, że każdy człowiek ma ojca, ale nie takie rzeczy się zmieniały,
    vide egzemplarz utworu.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 19. Data: 2012-07-23 09:15:10
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Mon, 23 Jul 2012 08:04:22 +0200, Paweł Kierski napisał(a):

    > A tam przyszłe. Wprawdzie bigamia jest karalna w naszym kręgu
    > kulturowym, ale to nie cały świat. Po za tym co zrobić w bazie
    > z faktycznym bigamistą? 8-)

    Jak to co zrobić?
    Tabela Wspolmalzonkowie:
    - IdOsoby
    - IdWspolmalzonka

    I tak 1 osoba ma wiele współmałżonków.:)

  • 20. Data: 2012-07-23 09:35:51
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2012-07-23 09:15, Jacek pisze:

    > Jak to co zrobić?
    > Tabela Wspolmalzonkowie:
    > - IdOsoby
    > - IdWspolmalzonka
    >
    > I tak 1 osoba ma wiele współmałżonków.:)

    Hmmm... w szczególności siebie? 8-)

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net