  • 1. Data: 2014-12-30 10:23:11
    Temat: Zapowiada sie kolejny sukces w DC
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    Wiadomo czyj :)
    http://tinyurl.com/klxfjz9

    "Południowa obwodnica Warszawy teraz urywa się na Puławskiej. Kierowcy
    jadący dalej, np. na drugą stronę Wisły, muszą stać w gigantycznych korkach
    m.in. w Dolinie Służewieckiej. Ekspresową obwodnicę trzeba wydłużyć dalej na
    wschód. Według kosztorysów 18-kilometrowy odcinek przez Ursynów, Wilanów i
    Wawer do wylotówki na Lublin ma kosztować gigantyczną kwotę 6,7 mld zł.
    Sporą część tej sumy pochłonie budowa ponaddwukilometrowego tunelu pod ul.
    Płaskowickiej. Ponad rok temu w poszukiwanie pieniędzy na inwestycję
    zaangażował się nawet ówczesny premier Donald Tusk. Było to tuż przed
    referendum w sprawie odwołania prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz. Według
    tamtej obietnicy premiera południowa obwodnica miała zostać ukończona w 2019
    r.

    Szanse na dotrzymanie tego terminu są jednak nikłe. Przetarg na wykonawców
    południowej obwodnicy w formule "projektuj i buduj" ciągnie się już od 18
    grudnia 2013 r., a końca nie widać. Według pierwotnych planów oferty z
    cenami mieliśmy poznać 10 października. Od tamtego czasu termin otwierania
    kopert przekładano już sześciokrotnie - po raz ostatni tuż przed świętami
    Bożego Narodzenia. Nowe daty ujawnienia ofert dla trzech odcinków trasy to
    12, 19 i 26 stycznia. Nie wiadomo jednak, czy ostateczne.

    Drogowcy twierdzą, że wybór wykonawcy opóźnia się, bo firmy złożyły ogromną
    liczbę pytań do dokumentacji przetargowej - blisko 2,4 tys. - Na wszystkie
    pytania należało udzielić szczegółowej i wyczerpującej odpowiedzi - mówi
    Małgorzata Tarnowska z mazowieckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg.
    Firmy pytają np. o szczegółowe parametry wiaduktów czy estakad. Mają też
    wątpliwości wobec warunków kontraktu. Często okazuje się, że odpowiedzi ich
    nie zadowalają i składają odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. Ta część
    protestów uznała za zasadne i drogowcy musieli to uwzględnić w dokumentacji
    przetargu. Jak się dowiedzieliśmy, kolejne odwołania zostały złożone tuż
    przed świętami.

    Tomasz Latawiec, prezes Stowarzyszenia Inżynierów Doradców i Rzeczoznawców,
    twierdzi, że planowany termin oddania trasy w 2019 r. jest nierealny. Jego
    zdaniem rekordowa liczba pytań pokazuje, że przetarg został fatalnie
    przygotowany. - Tak to jest, kiedy inwestycja jest realizowana na polityczne
    zamówienie. Przetarg przygotowywano w dużym pośpiechu. Podstawowym błędem
    było to, że wybrano formułę "projektuj i buduj". Przy tak skomplikowanej
    inwestycji najpierw powinno się zlecić wykonanie dokładnego projektu, a
    dopiero potem powinien zostać wybrany wykonawca. A tak firmom trudno jest
    przygotować ofertę - mówi Tomasz Latawiec. Twierdzi, że przy tylu
    niejasnościach można się także spodziewać problemów na etapie budowy.

    Formułę "projektuj i buduj", w której jedna firma najpierw projektuje, a
    potem buduje ekspresówkę, krytykuje także dr Michał Wolański z Katedry
    Transportu Szkoły Głównej Handlowej. - Taki model przetargu bardziej
    sprawdza się przy inwestycjach punktowych, np. przy budowie elektrowni,
    kiedy firma może proponować jakieś własne rozwiązania i wie, jak je
    wdrożyć - zaznacza.

    Według GDDKiA formuła "projektuj i buduj" ma jednak zalety. Drogowcy
    twierdzą, że dość często zdarzało się, że wykonawca trasy negował poprawność
    otrzymanego projektu i w ten sposób próbował zrzucić z siebie
    odpowiedzialność za opóźnienia. Jeśli ta sama firma wykonuje projekt, a
    potem buduje drogę, to już nie może mówić, że z dokumentacją jest coś nie
    tak.

    W dotrzymanie terminu zakończenia budowy trasy nie wierzy także Robert
    Chwiałkowski ze stowarzyszenia Siskom, które od dawna walczy o budowę
    arterii. - Szacuję, że południowa obwodnica zostanie skończona w 2020 lub
    nawet w 2021 r. - ocenia."

  • 2. Data: 2014-12-30 10:29:54
    Temat: Re: Zapowiada sie kolejny sukces w DC
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-12-30 o 10:23, Czesław Wiśniak pisze:
    > Wiadomo czyj :)
    > http://tinyurl.com/klxfjz9

    Przecież wiadomo było że nie dadzą rady w w/w terminie. Ważne że coś
    robią i to się liczy a nie tak jak kaczygród rządził DC gdzie nic się
    nie działo.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 3. Data: 2014-12-30 10:46:51
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Przecież wiadomo było że nie dadzą rady w w/w terminie.

    Ale z jakiego powodu było wiadomo, czyzby jakies kolejne nieudacznictwo ?

    > Ważne że coś robią i to się liczy a nie tak jak kaczygród rządził DC
    > gdzie nic się nie działo.

    Na razie nic sie nie dzieje, nic nie robia i jak tak dalej pojdzie to i za
    rok przetargu nie rozstrzygna.

  • 4. Data: 2014-12-30 13:43:17
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-12-30 o 10:46, Czesław Wiśniak pisze:

    > Ale z jakiego powodu było wiadomo, czyzby jakies kolejne nieudacznictwo ?

    > Na razie nic sie nie dzieje, nic nie robia i jak tak dalej pojdzie to i
    > za rok przetargu nie rozstrzygna.

    A skąd wiesz że nic nie robią ?? zanim zaczną się przetargi to trzeba
    wykupić grunty a to może trwać i trwać.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 5. Data: 2014-12-30 18:20:23
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Ale z jakiego powodu było wiadomo, czyzby jakies kolejne nieudacznictwo ?

    Taaa, to pewnie tez wina Kaczki;-) No rozumiem, rok zwalac na
    poprzednikow, no dobra, w urzedach czas ma inna wartosc, niech bedzie 2
    lata. Ale teraz, to bym, musial sprawdzic, bo nie pamietam, kiedy
    Kaczafi tu rzadzil.
    Pewnie za malo urzednikow pracuje w GDAKu, trzeba zatrudnic kolejnych 10000.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2014-12-31 00:16:50
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 30 Dec 2014 10:29:54 +0100, Chris <a...@g...pl> wrote:

    >a nie tak jak kaczygród rządził DC gdzie nic się
    >nie działo

    Przecież to nie jest inwestycja miejska. Kaczyński czy Waltz nie mają
    nic do tego.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 7. Data: 2014-12-31 14:30:01
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pawel "O'Pajak" wrote:

    > Powitanko,

    > Taaa, to pewnie tez wina Kaczki;-)

    przypomnisz, który kandydat na PRezydenta RP zapowiedział, że nie
    dopuści autostrady przez miasto i wstrzymał prace by zmienić
    kwalifikację drogi na ekspresową?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 8. Data: 2014-12-31 15:32:34
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > A skąd wiesz że nic nie robią ?? zanim zaczną się przetargi to trzeba
    > wykupić grunty a to może trwać i trwać.

    Teraz sie nie dyskutuje trylko wywlaszcza.