  • 51. Data: 2011-07-28 09:31:40
    Temat: Re: Zaniedbania ASO podczas trwania umowy serwisowej
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 28 Jul 2011 09:21:32 +0200, MZ wrote:

    > Podpisywał bez czytania? No i tu mamy jeden problem, niestety powszechny
    > w społeczeństwie - podpisywanie bez czytania. Pomyśl, tak na logikę - po
    > co komu czyjś podpis? Nie czytając równie dobrze można było nie
    > podpisywać.

    Dlaczego z góry zakładasz, że podpisywał bez czytania? Czytał oczywiście,
    tylko nie weryfikował (bo nie potrafił) czy czynności wymienione w owym
    sprawozdaniu/fakturze/whatever zostały wykonane.

    > Możesz mi wyjaśnić w kontekście początku "nie miał pojęcia, że jest coś
    > takiego jak książka serwisowa" jak serwis miał dokonać wpisu do czegoś
    > czego mu nie dostarczono?

    O tym obowiązku wypełniania książki serwisowej powiedział mi mój
    mechanik. Raz jeszcze powtarzam, bo mogło to umknąć. Książka serwisowa
    była przekazywana na serwis razem z innymi dokumentami samochodu w czasie
    przeglądów.

    > Kluczem a raczej blokerem jest czas po jakim się
    > zorientowaliście i to co zrobiliście potem. Roszczenia się przedawniają.
    > A jeśli chciałeś iść na wojnę z FL to nie wolno było dotykać tych części
    > tylko od razu wołać rzeczoznawcę.

    Zorientowaliśmy się od razu po wykupie auta, wcześniej nie było przecież
    podstaw do tego aby wątpić serwisantom.

    > Teraz naprawdę Ci będzie trudno
    > udowodnić cokolwiek komukolwiek. Przeczytaj jeszcze raz na spokojnie
    > zarówno umowę leasingu jak i warunki wykupu. Sprawdź co tam jest na
    > temat utrzymywania stanu technicznego itd. Czy przy wykupie FL
    > deklarował że auto było serwisowane itd (na piśmie!).

    Sprawdzę to oczywiście. Nie wiem czy odnotowałeś ten fakt, ale podczas
    dyskusji wspominałem, że mam jeszcze jeden samochód odkupiony po leasingu
    od tej firmy. Być może z dokładnie takimi samymi zaniedbaniami. Tutaj
    mogę już przygotować analizę rzeczoznawcy.

    > Zrozum, ja Ci źle nie życzę, też nie cierpię naciągaczy. Ale w Twojej
    > sytuacji naprawdę niewiele już można zrobić. Chyba że zatrudnisz
    > jakiegoś super prawnika, który będzie potrafił udowodnić to w sądzie.
    > Tylko że w takim razie szukasz w niewłaściwym miejscu.

    Być może faktycznie się nie da. Jednak chciałbym wiedzieć na przyszłość
    (kolejna umowa na etapie podpisywania) jak reagować na takie sprawy. Może
    trzeba zrobić zamieszanie ogólnie, żeby poprawiła się jakoś obsługi
    serwisowej w tym ASO.

    Tomek

  • 52. Data: 2011-07-28 09:34:10
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 28 Jul 2011 09:27:38 +0200, MHM wrote:

    > Rownie dobrze mozesz wstawic auto do wskazanego przez kupujacego
    > warsztatu w celu sprawdzenia faktycznego stanu technicznego. Nikt Ci nie
    > kaze spowiadac sie przed kupujacym jakie miales przeboje z ASO.

    Jasne, tylko jak się dajmy na to zapchają wtryskiwacze to kupujący może
    próbować dochodzić swoich praw wykazując zatajenie wady ukrytej - prawda?

    Tomek

  • 53. Data: 2011-07-28 09:37:59
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-28 09:08, Tomasz Stiller pisze:

    > Mam na to potwierdzenie w postaci kwitów jakie podpisywał Tata, oraz
    > adnotacji w ich systemie. KS jak już mówiłem jest pusta.
    Masz fizycznie (przed oczami) kopie tych kwitów? Masz możliwość ich
    wyciągnięcia z FL? No i kluczowa sprawa: Masz możliwość udowodnić że
    kwity się mijają z prawdą? Już Ci napisałem - gdy tylko mechanik
    zauważył że coś nie tak, trzeba było nie dotykać. Zatarliście ślady,
    taka jest smutna ale prawda. Chyba że jakimś cudem (ale naprawdę w to
    nie wierzę) da się powiązać numer seryjny filtra z konkretnym
    egzemplarzem auta. Jeśli nie to niestety nie jesteś w stanie udowodnić
    że to są filtry wyjęte z tego samochodu. No i kwestia co chcesz
    udowodnić w związku z tym:
    1. że silnik został znacznie bardziej zużyty na skutek złego serwisu -
    teoretycznie wykonalne, ekspertyza, rozbieranie silnika, KOSZTY przez
    wielkie K, wynik szczerze mówiąc wątpliwy
    2. że auto nie było serwisowane w należyty sposób - trzeba się dokopać
    do procedury ASO dla poszczególnych przeglądów i udowodnić że nie
    została zachowana. Ba, jeśli na fakturze/w systemie są odpowiednie wpisy
    to musisz komuś udowodnić oszustwo, co w skali 4 lat naprawdę będzie trudne.

    W obu przypadkach ciężko będzie, serio. IMHO jedyne co możesz spróbować
    to poszukać osób aktualnie tam serwisujących i _po cichu_ nakłonić je
    np. do przyjechania zaraz po serwisie w ASO do niezależnego mechanika,
    najlepiej też ASO w celu oceny wykonanych prac. Tyle że nawet jeśli u
    nich też wyjdzie że ktoś w ASO kantuje, to jeszcze nie znaczy że w Twoim
    przypadku było tak samo, tzn. nie jest to twardy dowód.
    --
    MZ

  • 54. Data: 2011-07-28 09:45:41
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 27 Jul 2011 18:09:41 +0000 (UTC), Tomasz Stiller
    <k...@l...eu.org> wrote:

    >Pacjent leasingowany przez MasterLease, na czas leasingu miał wykupioną
    <ciach>
    >Parę dni po wykupie pojechaliśmy zrobić przegląd w niezależnym zaufanym
    >zakładzie. Zaufany mechanik załamał ręce po tym co znalazł. Otóż w
    >samochodzie nie było robione nic, czego z góry nie widać. Oba filtry
    <ciach>
    >Co więcej, samochód przekazano nam z pustą książeczką serwisową. Zero

    IMHO: zgłosić pretensje do poprzedniego właściciela, czyli
    MasterLease. Wzięli pieniądze za serwis, którego nie zapewnili.
    Ja jeszcze zastanowiłbym się nad zgłoszeniem oszustwa, ale tu już
    trzeba się zastanowić: ASO czy ML.

  • 55. Data: 2011-07-28 09:47:41
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-28 09:22, Tomasz Stiller pisze:
    > Zrozum proszę, że warunki serwisowe zostały opisane niezależną umową.
    > Leasingodawca nie dotrzymał warunków tej umowy.

    OK, no to przynajmniej wiesz kogo ścigać. Nie ASO tylko właśnie FL. Tu
    faktycznie firma Twojego ojca jest stroną. Tylko że FL sprzedał auto i
    szczerze mówiąc pewnie będzie miał w nosie.

    Jako leasingobiorca
    > podpisując umowę leasingu defacto składam deklarację chęci nabycia
    > samochodu. Samochodu, który podczas trwania umowy nie jest moją
    > własnością, ale po jej wygaśnięciu już tak. Dlatego zasadne jest
    > zapewnienie odpowiednich warunków eksploatacji i serwisu tego samochodu.

    Mógłbyś konkretnie przytoczyć ten zapis? Kto zapewnia i co konkretnie.

    > Tutaj się właśnie mylisz. Umowa serwisowa została podpisana niezależnie
    > od umowy leasingu. Otrzymywaliśmy osobną fakturę za usługi serwisowe. Mam
    > wrażenie, że nie bardzo rozumiesz jak to działa. Nikt nie płacił za
    > konkretne usługi, ale abonament za opiekę jako taką.
    Możliwe że nie zrozumiałem, w moim przypadku nie ma podziału na leasing
    i opiekę serwisową, wszystko jest w jednej umowie i na jednej fakturze.
    Tylko że z tego co piszesz (popraw mnie jeśli jest inaczej) to masz
    wpisany "ryczałt" bez wyszczególnienia za co (no chyba że w umowie masz
    ścisłe zapisy, że w ramach tej opieki raz do roku wymiana oleju, filtrów
    itd), więc .. zwróć uwagę że teoretycznie! auto "działa" więc wszystko
    jest OK. Podsumowując FL kasował Cię za szeroko rozumianą opiekę
    techniczną i ta opieka była skuteczna, bo samochód jeździ.

    --
    MZ

  • 56. Data: 2011-07-28 10:21:39
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Samochód wciąż jeździ, ale jak się zatkają wtryskiwacze za 20kkm to
    > winnych nie będzie. Tylko kiepskie paliwo. A, że przejechał 100kkm na
    > jednym filtrze paliwa, to pewnie nie miało żadnego wpływu. Prawda?

    Filtr paliwa zmienia sie co okolo 100 tysiecy km :-)

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 57. Data: 2011-07-28 10:24:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Filtr paliwa zmienia sie co okolo 100 tysiecy km :-)

    Nieprawda.
    Co drugi przegląd, czyli po mniej więcej połowie 100 tys.
    W dieslu jeszcze częściej.

  • 58. Data: 2011-07-28 10:29:26
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Jasne, tylko jak się dajmy na to zapchają wtryskiwacze to kupujący może
    > próbować dochodzić swoich praw wykazując zatajenie wady ukrytej - prawda?

    Musi udowodnic, ze celowo ja zatailes - nierealne.

    Dysiek

  • 59. Data: 2011-07-28 10:32:35
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Nieprawda.
    > Co drugi przegląd, czyli po mniej więcej połowie 100 tys.
    > W dieslu jeszcze częściej.

    Patrze wlasnie do ksiazki serwisowej Hondy i zaleca ona wymiane co 120 tys.
    Wiec zapewne zalezy od marki.

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 60. Data: 2011-07-28 10:47:49
    Od: MHM <m...@p...pl>

    > Jasne, tylko jak się dajmy na to zapchają wtryskiwacze to kupujący może
    > próbować dochodzić swoich praw wykazując zatajenie wady ukrytej - prawda?

    Jeszcze bedzie musial Tobie udowodnic, że zataiłeś. Jeśli warsztat mu po
    badaniach powie, że wsio ok to jakim cudem Ty miałbyś wiedzieć, ze nie jest
    ok ??

    --
    MHM
    http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena