  • 1. Data: 2014-05-14 15:59:17
    Temat: Zamek elektryczny
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Czy można gdzieś kupić zamek elektryczny do ryglowania drzwi?
    Nie mam tutaj na myśli takiego czegoś jak w instalacjach domofonowych,
    gdzie rygiel jest na chwilę przyciągany przez elektromagnes. Szukam
    czegoś z jakimś serwomechanizmem/silniczkiem przesuwającym rygiel, który
    następnie pozostawałby w swoim położeniu.
    Najlepiej byłoby, gdyby zamek umożliwiał awaryjne otwarcie w sposób
    analogowy (klucz od zewnątrz, przekręcana gałka od wewnątrz).

    Widziałem, że w amatorskich projektach zamków na AVR-ach albo Arduino
    ludzie kombinowali z modelarskimi serwomechanizmami, ale nie wyglądało
    to zazwyczaj zbyt estetycznie i solidnie. Może są jakieś gotowe rozwiązania?

  • 2. Data: 2014-05-14 16:20:03
    Temat: Re: Zamek elektryczny
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 14 maja 2014 15:59:17 UTC+2 użytkownik Atlantis napisał:
> [...]
    >
    > to zazwyczaj zbyt estetycznie i solidnie. Może są jakieś gotowe rozwiązania?

    Co do solidności. Niektóre modele kosztują kilka kilkanaście tysięcy złotych. I nie
    mogą spadać albo się topić bo porządny serwomechanizm się popsuł. Serwomechanizmy
    modelarskie są bardzo wytrzymałe i niezawodne. Co do estetyki. Ona zależy od
    umiejętności wykonawcy. Jak brzydko coś zrobił to nie można twierdzić że wszystkie
    takie rozwiązania są mało estetyczne.

  • 3. Data: 2014-05-14 16:46:50
    Od: "Akond ze skwak" <A...@s...pl>

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]

    >ludzie kombinowali z modelarskimi serwomechanizmami, ale nie wyglądało
    >to zazwyczaj zbyt estetycznie i solidnie. Może są jakieś gotowe

    Gotowe rozwiązania są w samochodach - do ryglowania klapki wlewu paliwa.
    Oczywiście plastikowe, ale tanie, dostępne, rozbieralne i jako wzór do
    wykonania czegoś solidniejszego idealne.

    Zazwyczaj rygiel przesuwany jest za pomocą silnika z możliwością awaryjnego
    otworzenia ręcznie.

    AZS

  • 4. Data: 2014-05-14 17:13:46
    Od: "paskuda03" <p...@o...pl>

> [...]
    > ludzie kombinowali z modelarskimi serwomechanizmami, ale nie wyglądało
    > to zazwyczaj zbyt estetycznie i solidnie. Może są jakieś gotowe

    dość drogo
    http://www.alarmnet.com.pl/sklep/83
    http://www.assaabloy.com.pl/pl/local/pl/Produkty/elm
    ech/Zamki-EL/ABLOY-EL460-461/
    http://www.selkod.com.pl/131,Zamki_elektromotoryczne
    .htm
    http://www.maxbat.pl/pl/173/zamki-elektromechaniczne
    .html

    --
    paskuda03

  • 5. Data: 2014-05-14 19:46:09
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    Tanio

    http://www.dx.com/p/5-wire-safety-stainless-steel-el
    ectric-bolt-lock-w-delay-state-silver-145569

    http://www.goodluckbuy.com/electric-lock-for-video-d
    oor-phone-intercom.html

    http://www.goodluckbuy.com/electronic-dead-bolt-door
    -lock-.html

    W obu sklepach kupowalem, napisz co kupiles i jak to dziala no i jak z
    trwaloscia bo quality comes at a price jak to mowia na zachodzie!

  • 6. Data: 2014-05-14 20:15:45
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    > Czy można gdzieś kupić zamek elektryczny do ryglowania drzwi?

    http://giznet.pl/wp-content/uploads/7/7/777dd07f54b9
    4f30086c8c4ad0a39b56.jpg
    wygląda dość solidnie :)
    Wojtek

    --
    Bo my, Polacy tak mamy,
    że we wszystkim przesadzamy :(

  • 7. Data: 2014-05-15 02:35:41
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <k...@c...goznac>

    Powitanko,

    > Gotowe rozwiązania są w samochodach - do ryglowania klapki wlewu paliwa.

    To chyba slabe jest, lepiej dac silownik do odryglowywania drzwi.
    Kilkanascie zl, a kopa ma niezlego.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2014-05-17 08:08:24
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Atlantis wrote:
> [...]
    > wyglądało
    > to zazwyczaj zbyt estetycznie i solidnie. Może są jakieś gotowe

    są takie jak do domofonów ale działają bistabilnie, ciężko je kupić
    ale w katalogach producentów widziałem

    jeffrey

  • 9. Data: 2014-05-17 15:11:37
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Najlepiej byłoby, gdyby zamek umożliwiał awaryjne otwarcie w sposób
    > analogowy (klucz od zewnątrz, przekręcana gałka od wewnątrz).

    U mnie na osiedlu domofony mają zamki stale zasilane prądem stałym, więc nie
    brzęczy, otwarcie drzwi następuje w momencie przerwania zasilania rygla, co
    też umożliwia otwarcie drzwi w razie awarii zasilania.
    Oczywiście, w drzwiach są też klamki, od strony, od której powinny być.
    Kluczy mechanicznych indywidualnych nie ma, za dużo drzwi. Są natomiast
    pastylki z chipem RFID.

    --
    Spamerów i "pytaczy" informuję, iż bardzo narażają się na to, że ich
    adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.

  • 10. Data: 2014-05-17 21:32:09
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik ACMM-033 napisał:

> [...]
    > nie brzęczy, otwarcie drzwi następuje w momencie przerwania zasilania
    > rygla, co też umożliwia otwarcie drzwi w razie awarii zasilania.

    Elementarne rozwiązanie w systemach kontroli dostępu z zamkiem cyfrowym
    (PIN, karta)/przyciskiem wyjścia po obu stronach drzwi. Jeżeli chce się
    kontrolować nieuprawnione otwarcie drzwi to zwykłe otwieranie klamką
    odpada - chyba że pod klamkę przełącznik zamontujemy. I wówczas właśnie
    przepisy p.poz i parę innych wymagają blokady normalnie otwartej - albo
    zwora magnetyczna albo elektrozaczep normalnie otwarty - nie ma prądu,
    nie ma blokady.

    > Oczywiście, w drzwiach są też klamki, od strony, od której powinny być.
    > Kluczy mechanicznych indywidualnych nie ma, za dużo drzwi. Są natomiast
    > pastylki z chipem RFID.

    Czyli system uproszczony, bez detekcji wejścia siłowego. W tym przypadku
    elektrozaczepy normalnie otwarte nie maja większego sensu a w każdym
    razie nie są wymagane ze względów bezpieczeństwa. Ale kto bogatemu zabroni?

    --
    Darek