-
1. Data: 2014-05-13 18:59:10
Temat: Sterowanie silnikiem przez rezystor?
Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com>
Witam.
Czy wiecie cokolwiek o sposobie sterowania silnikiem dmuchawy
samochodowej przez taki elektroniczny rezystor.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b912a1532e78e611
.html
Sygnał podawany jest na czteropinowe złącze przez centralkę klimatyzacji.
Nie wiem nic o napięciu jakie tam jest podawane.
Widzę tam
1) VBat
2) Diag
3) Vin
4) n.c.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a9d12231f7c4c178
.html
Nie wiem czy to sygnał np. PWM i jaki.
Chciał bym uruchomić tą dmuchawę i mieć możliwość sterowania
obrotami ale budować oddzielny sterownik to ostateczność.
Może dało by się jakiś prosty mikrokontroler (AtMega) zmusić
do współpracy z tym fabrycznym.
Jeśli coś wiecie w temacie to proszę o poradę.
Inne foto:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/48fa5b1f02ac3548
.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fae215d10c15cc33
.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7628133bfe571d3f
.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bad96918ee3a95cc
.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7937cca3a9fce1c3
.html
Pozdrawiam. Paweł Kasztelan.
Ps. Pochodzi chyba z VW Tuareg lub T5.
-
2. Data: 2014-05-14 08:16:42
Temat: Re: Sterowanie silnikiem przez rezystor?
Od: "PcmOl" <...@...com>
>... Może dało by się jakiś prosty mikrokontroler (AtMega) zmusić
> do współpracy z tym fabrycznym.
> Jeśli coś wiecie w temacie to proszę o poradę.
Mi sie zdaje, że łatwiej mikrokontroler zmusić do współpracy z MOSFET-em.
Sterownik natomiast zamienić na siano w znanym portalu aukcyjnym.
-
3. Data: 2014-05-14 09:02:48
Temat: Re: Sterowanie silnikiem przez rezystor?
Od: Michał Smolnik <m...@g...com>
W dniu 13.05.2014 18:59, Paweł Kasztelan pisze:
> Witam.
> Czy wiecie cokolwiek o sposobie sterowania silnikiem dmuchawy
> samochodowej przez taki elektroniczny rezystor.
> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b912a1532e78e611
.html
>
> Sygnał podawany jest na czteropinowe złącze przez centralkę klimatyzacji.
> Nie wiem nic o napięciu jakie tam jest podawane.
> Widzę tam
> 1) VBat
> 2) Diag
> 3) Vin
> 4) n.c.
> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a9d12231f7c4c178
.html
>
> Nie wiem czy to sygnał np. PWM i jaki.
> Chciał bym uruchomić tą dmuchawę i mieć możliwość sterowania
> obrotami ale budować oddzielny sterownik to ostateczność.
> Może dało by się jakiś prosty mikrokontroler (AtMega) zmusić
> do współpracy z tym fabrycznym.
> Jeśli coś wiecie w temacie to proszę o poradę.
> Pozdrawiam. Paweł Kasztelan.
>
> Ps. Pochodzi chyba z VW Tuareg lub T5.
Podobne urządzenia z Volvo (firmowane chyba przez Boscha) z lat 2000
sterowane były napięciem 0-5V. Spróbuj, czy będzie działać.
Pozdrawiam,
--
Michał
-
4. Data: 2014-05-14 21:55:10
Temat: Re: Sterowanie silnikiem przez rezystor?
Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>
On 05/14/2014 09:02 AM, Michał Smolnik wrote:
> W dniu 13.05.2014 18:59, Paweł Kasztelan pisze:
>> Witam.
>> Czy wiecie cokolwiek o sposobie sterowania silnikiem dmuchawy
>> samochodowej przez taki elektroniczny rezystor.
>> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b912a1532e78e611
.html
>>
>> Sygnał podawany jest na czteropinowe złącze przez centralkę klimatyzacji.
>> Nie wiem nic o napięciu jakie tam jest podawane.
>> Widzę tam
>> 1) VBat
>> 2) Diag
>> 3) Vin
>> 4) n.c.
>> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a9d12231f7c4c178
.html
>>
>> Nie wiem czy to sygnał np. PWM i jaki.
>> Chciał bym uruchomić tą dmuchawę i mieć możliwość sterowania
>> obrotami ale budować oddzielny sterownik to ostateczność.
>> Może dało by się jakiś prosty mikrokontroler (AtMega) zmusić
>> do współpracy z tym fabrycznym.
>> Jeśli coś wiecie w temacie to proszę o poradę.
>
>> Pozdrawiam. Paweł Kasztelan.
>>
>> Ps. Pochodzi chyba z VW Tuareg lub T5.
>
> Podobne urządzenia z Volvo (firmowane chyba przez Boscha) z lat 2000
> sterowane były napięciem 0-5V. Spróbuj, czy będzie działać.
A u Chryslera pwm-em. Trzeba zaglądnąć w serwisówkę i się pewnie wyjaśni.
Ale tak jak pisał PcmOl, lepiej chyba do tego kontrolera podpiąć sobie
mosfeta bezpośrednio.
Pozdrawiam
Marek
--
"If you want something done...do yourself!"
Jean-Baptiste Emmanuel Zorg
-
5. Data: 2014-05-20 22:18:40
Temat: Re: Sterowanie silnikiem przez rezystor?
Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com>
W dniu 2014-05-14 21:55, Marek Wodzinski pisze:
> A u Chryslera pwm-em. Trzeba zaglądnąć w serwisówkę i się pewnie wyjaśni.
> Ale tak jak pisał PcmOl, lepiej chyba do tego kontrolera podpiąć sobie
> mosfeta bezpośrednio.
>
No niestety serwisówki nie mam i nie bardzo mam skąd zdobyć (VW
T5,Tuareg,Turan)
Można podpiąć bezpośrednio ale też trzeba zapewnić mu chłodzenie i
zamocować go jakoś trzeba w tej dziurze po tym elektronicznym
rezystorze. Właściwie trzeba wymienić takie samo na takie samo :)
Może ma ktoś VW i mógł by podejrzeć oscyloskopem co się dzieje w tej
wtyczce. Proszę, proszę.
Ten rezystor pochodzi z tylnej nagrzewnicy ale może w przedniej jest
taki sam.
http://img06.allegroimg.pl/photos/oryginal/42/43/85/
05/4243850592_1
Pozdr. PK